شهروند ـ آرش عزیزی: بهش می‌گویند روزِ صورتی… یعنی رنگ همان برگه‌ی ترسناک اخراجی که هزاران نفر از کارگران انتاریو قرار است به زودی دریافت کنند. این به معنی اخراج آن‌ها و از میان رفتن شغل‌شان است.

اولین روزِ هراسناکِ صورتی پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته در انتاریو از راه رسید و دولت لیبرالِ مک‌گینتی ۲۷۴ نفر از کارگران بخش عمومی را اخراج کرد. به گزارش آژانس خبری کیو ام ای از تورنتو، اتحادیه کارمندان خدمات دولتی انتاریو این‌را آغاز “بزرگترین موج اخراج در خدمات عمومی انتاریو از زمان دوره‌ی مایک هریس تا کنون می‌داند.”

 

کارگران اخراج شده در مقابل اداره خود اعتراض خود را به این عمل اعلام کردند

طبق تخمین‌های این اتحادیه تا پایانِ تابستان ۱۹۰۰ شغل از میان خواهد رفت.

رئیس اتحادیه، اسموکی توماس،‌ در بیانیه خبری خود گفته با این‌که دولت لیبرال مک‌گینتی انتخاب شده بود تا هشت سال دولت مخربِ محافظه‌کاران به رهبری مایک هریس را خاتمه دهد، اکنون به همان برنامه‌ی او ادامه می‌دهد. جالب است که این موج اخراج در حالی شروع شده است که دولت لیبرال در کمپین انتخاباتی جاری مدام رهبر کنونی محافظه‌کاران (و حتی رهبر چپ‌گرای ان دی پی، آندریا هروات)‌ را با مایک هریس مقایسه می‌کند!

دولت مک‌گینتی در بودجه‌ی سال ۲۰۰۹ خود اعلام کرده بود تا ۳۱ مارس ۲۰۱۲، ۳۴۰۰ کارگر تمام‌وقت دولت را اخراج خواهد کرد. در آخرین بودجه‌ی لیبرال‌ها که در ماه مارس منتشر شد، دولت اعلام کرد از آوریل ۲۰۱۲ تا مارس ۲۰۱۴ (در صورت انتخاب مجدد) ۱۵۰۰ شغل دولتی دیگر را نیز از میان می‌برد.

جان ویلکینسون، وزیر محیط زیست، گفته این اخراج‌ها به خدمات اصلی که مردم دریافت می‌کنند صدمه‌ای نخواهد زد.

در وب‌سایتِ اتحادیه کارگران می‌خوانیم: “دالتون مک‌گینتی با خدمات عمومی بازی سیاسی می‌کند. فکر می‌کند می‌تواند قبل از انتخابات شغل‌ها را از میان ببرد تا قیافه‌ی سفت و سخت بگیرد و رای‌های جناح راست را کسب کند.” همین اطلاعیه البته اضافه می‌کند: “اگر تیم هوداک،‌ رهبر محافظه‌کاران، انتخاب شود شغل‌هایی حتی بیشتر از میان می‌رود و خدمات خصوصی‌سازی خواهد شد.”