بابک قناد، مردِ ایرانی ۳۵ ساله‌‌ای که پلیس منطقه‌ی دورهام باور دارد مرتکب قتل نوجوانی اهل تورنتو شده و بدنش را کنار جاده‌ای خاکی در شهر اوکسبریج رها کرده، مورد تعقیب قرار گرفته است.

به گزارش آژانس خبری کیو ام آی از تورنتو، کارآگاه‌های بخش رسیدگی به قتلِ پلیس دورهام پس از دو هفته تحقیق نام و عکس فردی که گمان می‌رود پشت قتلِ مارگاریتا شاماکوای ۱۸ ساله بوده اعلام کرده‌اند.

بابک قنادان

بابک قناد، که پلیس آدرس ثابتی از او ندارد، با اتهام قتل عمدِ این نوجوان روبرو است. این قتل در نورت یورک صورت گرفته است.

قناد در بعضی وب‌سایت‌های اینترنتی خود را مقیم شهر همیلتون معرفی کرده است اما در فیس‌بوک گفته اصلا از مشهد می‌آید و مقیمِ تورنتو است. تصور می‌رود مظنون گریخته و فاصله‌ی قابل توجهی با محل جنایت دارد. پلیس در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد پرونده برملا نکرده است. از جمله معلوم نیست قناد مقتول را می‌شناخته یا نه.

مارگاریتا، مقتول، حدود هفت سال پیش از قزاقستان به کانادا نقل مکان کرد. در آخرهفته‌ی جشن‌های روز کانادا بود که او ناپدید شد. آخرین بار بعضی دوستانش او را در ۱ نیمه‌شبِ ۳ ژوئیه بیرون نایت‌کلابی در محله‌ی سرگرمیِ‌ تورنتو دیده بودند.

یکی از دوستان او در گفتگو با رسانه‌ها گفته بعید است دوستش با مردی دو برابر سن خودش رابطه‌ی خاصی برقرار کرده باشد و او حدس می‌زند که مارگاریتا، مظنون را نمی‌شناخته است.