محمد رحیمیان

 دیدن یکی از دوستان که ازدوچرخه پرتاب شده بود و صورت زخمی و دندانی شکسته، حاصل این تفریح روز گرم تابستانی اش بود، انگیزه نوشتن این مقاله شد. مطمئنا وی تا حتی ۱ دقیقه قبل از حادثه نمی دانست چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد.! رویدادهایی چون آسیب دیدگی عضلات و تاندون ها در هنگام شنا نیز از جمله حوادث روزهای گرم است که ضمن پیش بینی نشدن آن، فرد آسیب دیده را تا مدتها از کار کردن عادی باز می دارد. از آنجا که تابستان کانادا یکی از زمان های دلپسند برای ساکنان مناطق سرد آن به شمار می رود. طبعا هر کسی سعی می کند از روزهای گرم، حداکثر استفاده را ببرد. برآن شدیم که توجه شما را به خطرات احتمالی موارد فوق با دیدگاه بیمه جلب کنیم. باید گفت به دور از این تفکر که ما چگونه روز خود را می گذرانیم هیچ گاه برای بستری شدن خود فکر نمی کنیم چنانکه تصادفات و امراض مختلف، برای هر شخص می تواند هر زمانی اتفاق بیفتد.

آیا  ما تا بحال به حوادثی که باعث فراهم شدن هزینه های غیر قابل پیش بینی از هزینه های پارکینگ، کرایه تاکسی و تغذیه گرفته تا اتاق خصوصی، نیمه خصوصی، تلویزیون و تلفن فکر کرده ایم؟ پولی که برای این مخارج غیر قابل پیش بینی هزینه می شوند از کجا خواهد آمد؟

 در اینجا می خواهیم شما را با بیمه personal accident آشنا کنیم.

آمار نشان می دهد که حدود ۹۰ درصد جراحت وارده به افراد، ناشی از تصادفات خارج از محیط کار می باشد. این هشدار به ما یاد آوری می کند که در چنین زمانهایی هزینه های درمان و دارو و هزینه های زندگی در مقطعی که فرد توان کار کردن ندارد، فشار زیادی به فرد مصدوم وارد می آورد. بیمه ناتوانی در اثر تصادفات شخصی، راهی است مقرون به صرفه برای حفاظت شما و خانواده شما در برابر حوادث. در چنین زمانی بیمه با پرداخت ماهیانه  بالغ بر ۶۰۰۰ دلار طبق قرارداد می تواند جایگزینی برای درآمد و یا منبع جدید مالی در هنگام وقوع تصادفات سخت و جدی شما باشد. این بیمه با پوشش ۲۴ ساعته شامل هزینه های آمبولانس و دوران نقاهت و هزینه های بستری شدن ناشی از تصادف تا مدت یک سال می تواند کمک بزرگی در دوران عدم توانایی کار کردن شخص مصدوم محسوب شود. مبلغ پرداختی از طرف شرکت بیمه می تواند بر اساس انتخاب شما، بدون وقفه، بعد از ۱ ماه و یا ۶ ماه باشد و شما این انتخاب را دارید که ۱۰۰ درصد حق بیمه خود را به صورت نقدی دریافت کنید. بیمه با آرایش های گوناگون و در قالب های متفاوت بسته به توانایی فرد، عرضه کننده پوشش هایی است که می تواند زندگی مالی افراد را در مقاطع گوناگون زندگی، آرامش بخشد. در نظر داشته باشید که افراد با توجه به نوع زندگی و شغل، به بیمه های مختلف و قراردادهای متفاوتی نیازمندند. برای اخذ بیمه، مشاوره با متخصص در این امور را فراموش نکنیم چرا که قرار نیست نسخه مشابه دیگری برای ما نیز همان قدر کار کند.

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime