اگر از زاویه سلامتی به دنیای امروز نگاه کنیم، بیماری های گوناگون و جدید، گوشه هایش را فرا گرفته. هر کدام از ما در عبور سالیان متوالی بارها از بیماری هایی شنیدیم که قبلا هرگز در فردی بروز نمی کرد. سرطان ها نیز از آن دسته هستند. دامنه گسترش انواع آن هر روز بیش از پیش، جهان امروز را در بر می گیرد و بشر، خسته از برخورد هر روزه، گاه چاره ای جز تسلیم نداشته و گاه بر آن می تازد. ما نیز متاسفانه چاره ای جز هشدار مداوم نداریم. از اینکه هر بار به نوعی یادآور شما خواننده و همراه همیشگی باشیم که بیماری ها پیش بینی نشده به سراغمان می آیند، احساس شعف نمی کنیم، اما مانند شما می دانیم که باید برای هر رخداد خوش و ناخوشی همیشه از قبل بیندیشیم.

***

بر اساس گزارشی که به وسیله بنیاد بهداشت و مشاوره Axios International منتشر شده است، تا سال ۲۰۳۰ ممکن است ۲۰ میلیون مورد جدید سرطان در هر سال تشخیص داده شود، و ۱۳ میلیون مرگ و میر رخ دهد. برای مثال تنها در آمریکا هر سال در حدود یک و نیم میلیون نفر برای نخستین بار متوجه می‌شوند که به نوعی سرطان مبتلا شده‌اند.

محققان می‌گویند میزان ابتلا به سرطان پروستات افزایش یافته است به طوری که سرطان پروستات، چهارمین سرطان شایع جهان  به شمار می رود. آمارها نشان می‌دهد که این بیماری طی ۵ سال اخیر در سراسر دنیا با روندی صعودی مواجه بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، عادات غذایی نادرست، مصرف بالای گوشت و چربی، مصرف کم مواد آنتی‌اکسیدان از جمله عوامل افزایش شیوع سرطان پروستات است.

 به گفته پزشکان، در سال ۱۹۹۹، ۷۵ تا ۹۰ درصد مبتلایان دچار ناتوانی جنسی می‌شدند، اما امروز با کمک روش‌های جراحی پزشکان بافت‌های سالم را محافظت می‌کنند به‌طوری که میزان ازکارافتادگی جنسی در اثر ابتلا به این بیماری به ۲۵ تا ۵۰ درصد رسیده است. پزشکان به مردان توصیه می‌کنند از سن ۵۰ سالگی و اگر پیش‌زمینه خانوادگی ابتلا به سرطان‌‌پروستات را دارند از سن ۴۰ سالگی بررسی‏های لازم در این زمینه را انجام دهند. طبعا این سرطان،  هرچه سریع‌تر تشخیص داده شود درمان آن راحت‏تر خواهد بود.

***

بیمه قادر است به راحتی با پوشش وسیع مالی استرس های موجود در بیمار را از جهت اقتصادی کاهش دهد. شاید بتوان گفت بیمه به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز انسانی می تواند عوارض فشارهای مالی در این دوره را از بین ببرد. همه ما در این همراهی و یک سویی به لوازمی برای حمایت در شرایط ویژه نیاز داریم که بیمه یکی از آنهاست. سرطان پروستات،  یکی از ۲۸ مواردی است که می تواند کاملا روند توانایی فرد را در برهه ای بر هم زند. من و شما می توانیم با داشتن چنین بیمه ای، در برخورد با بیماری هایی که انتظارش را نداریم و مهمان ناخوانده مان محسوب می شود مسئولیت های مالی مان را در روند عادی قرار دهیم.

آرایش بیمه بیماری های سخت بر پایه کنترل و ثبات زندگی فرد بیمار بنا شده بنابراین در طی دوران درمان و استفاده از روش های مختلف شیمی درمانی که فرد بیمار قادر به انجام کارهای عادی خود نبوده و همچنین متحمل هزینه های گوناگونی خواهد شد، می توان گفت بیمه بزرگترین حامی فرد بیمار است.

این که کدامیک از ما آینده نگر خوبی است و کدامیک از ما برای فردای خود و روزهای عدم سلامتی اش از قبل اندیشیده، نکته ای است که فردا، زندگی به ما نشان خواهد داد. شاید بد نباشد روزی را برای نوشتن راه های مقابله با دوران بیماری، زمان ناتوانی و احیانا مشکلات مالی فردا اختصاص دهیم.

  

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime