فرح طاهری ـ رضا سجادی، دانشجوی دوره ی دکترای مهندسی عمران دانشگاه رایرسون با موفقیت درسش را به پایان برد و مدال طلای فرماندار کل کانادا را به خود اختصاص داد …


شهروند ۱۲۵۷  پنجشنبه  ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹


 

 خبر شادی بخش دیگری از موفقیت ایرانیان دریافت کردیم. رضا سجادی، دانشجوی دوره ی دکترای مهندسی عمران دانشگاه رایرسون با موفقیت درسش را به پایان برد و به دلیل برتر بودن در میان دیگر فارغ التحصیلان، مدال طلای فرماندار کل کانادا را به خود اختصاص داد.


دکتر رضا سجادی مدال طلای فرماندار کانادا از دست رئیس دانشگاه رایرسون دریافت می کند 

رضا سجادی، متولد ۱۹۷۱، لیسانس مهندسی عمران خود را از دانشگاه پلی تکنیک یا همان امیرکبیر گرفته است.

رضا در گفت وگو با شهروند می گوید، در ایران رتبه ام در کنکور سراسری ۲۹۶ بود ولی وقتی وارد دانشگاه شدم خیلی محیط اش دلچسب نبود، برای همین هم خیلی علاقه نداشتم  و زیاد درسخوان نبودم.

در پاسخ به این پرسش که " چه شد که تصمیم گرفتی در کانادا ادامه تحصیل بدهی؟" گفت، "راستش تصمیم خودم نبود پدرم وادارم کرد، ولی بعد از اینکه شروع به تحصیل کردم خودم علاقمند شدم."


 

رضا سجادی، در سال ۲۰۰۱ تنها به کانادا آمد و در رشته مهندسی عمران در دانشگاه رایرسون ادامه تحصیل داد و اول فوق لیسانس خود را در این رشته گرفت و اکتبر ۲۰۰۹ هم دکترای مهندسی عمران خود را از همین دانشگاه گرفت.

از رضا می پرسم، چرا بین لیسانس و ادامه اش وقفه افتاد؟ می گوید:" به خاطر اینکه برای مهاجرت باید چند سال تجربه کاری کسب می کردم و ضمنا سربازی هم می رفتم."

رضا درباره ی تفاوت تحصیل در ایران و کانادا می گوید:"استادان اینجا بسیار دوستانه برخورد می کنند. به عنوان مثال یک بار سر کلاس طراحی بتن در ایران از استادم سئوالی کردم و استاد در جواب به من گفت دیشب شام چی خوردی؟ و بچه ها به من خندیدند، ولی اینجا دکتر کیانوش همین طراحی بتن را طوری درس می داد که من علاقمند شدم و بعد همان درس را خودم در دانشگاه تدریس می کردم."

رضا سجادی در همین جا از استاد راهنمایش دکتر رضا کیانوش تشکر کرد که خیلی خوب او را راهنمایی کرده و در موفقیت او سهم بسزایی دارد. او همچنین از کل مجموعه ی دانشگاه رایرسون به نیکی یاد کرد و گفت، دانشگاه رایرسون زندگی مرا متحول کرد. 

برای دریافت جایزه فرماندار کل کانادا، از لحاظ آکادمیک هر سال یک نفر از هر دانشگاه معرفی میشود. جایزه سال ۲۰۰۹ دانشگاه رایرسون به رضا سجادی اهدا شد.


 

رضا در پیامی به جوان ها گفت: در کنار تفریح درس هم بخوانید. مطمئن باشید سختی هایی دارد، ولی در عوض پس از پایان درس امکانات کاریابی بهتری خواهید داشت. من خودم در حالی که رکود اقتصادی هم وجود داشت، سریع کار پیدا کردم و در اولین مصاحبه قبول شدم. برای همین می گویم که با ادامه ی تحصیل می توانید امکانات بیشتری برای آینده تان فراهم کنید.

او افزود: از پدر و مادرها هم می خواهم که مثل پدر خودم به بچه ها توصیه کنند که درس بخوانند، حتما به نفع آنها خواهد بود.


 

دکتر رضا سجادی، یک سال است که ازدواج کرده و از همسرش برای همراهی در به انجام رساندن رساله و تحصیلاتش سپاسگزاری کرد.


 

شهروند موفقیت دکتر رضا سجادی را به او، خانواده و جامعه ایرانی کانادا تبریک می گوید و برای او و سایر جوانان ایرانی آرزوی موفقیت های بیشتر دارد.