شهروند ـ آرش عزیزی: رضا مریدی، نماینده‌ی لیبرالِ ریچموندهیل، در مجلس استانی هفته‌ی آینده با افتتاح دفتر انتخاباتی خود رسما وارد گود می‌شود تا برای دومین بار پیاپی به دنبال کسب نمایندگی مردم این حوزه‌ی انتخاباتی در کوئینزپارک باشد.

سه‌شنبه‌ی هفته آینده دفتر انتخاباتی مریدی در ریچموند هیل به نشانی ۱۰۳۲۳ خیابان یانگ افتتاح خواهد شد. مراسم افتتاح دفتر ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر خواهد بود.

مریدی در انتخابات سال ۲۰۰۷ با غلبه بر سایر رقبا پیروز شد تا اولین نماینده‌ی ایرانی-کانادایی تاریخ انتاریو لقب بگیرد. این فیزیک‌دانِ درس‌خوانده‌ی دانشگاه برانلِ بریتانیا در حال حاضر دستیار پارلمانی وزیر تحقیقات و ابتکارات دولت لیبرال است. پیش از این او دستیار پارلمانی وزارت تعلیم، کالج‌ها و دانشگاه‌ها بود و در ضمن عضو کمیته‌ی کابینه در مورد اقتصاد، محیط زیست و سیاست منابع نیز هست.

او در طول این چهار سال حقیقتا به ستاره‌ای در جامعه‌ی ایرانیِ کانادا بدل شده است که از اقبال عمومی بسیاری بین بخش‌های مختلف این جامعه، حتی مخالفان سیاسی خود، برخوردار است. او به عنوان اولین سیاستمدار منتخب ایرانی در کانادا در سطح جهان نیز بین جامعه‌ی ایرانی شهرت یافته است و می‌توان گفت سفیرِ جامعه‌ی ایرانی تورنتو و کانادا بوده است.

مریدی در انتخابات سال ۲۰۰۷ با کسب ۱۹۴۴۳ و ۴۷ درصد آرا قاطعانه در صدر گرفت. الکس یوآن،‌ نامزد محافظه‌کاران، با ۸/۳۴ درصد و ۱۴۱۴۶ رای دوم شد و نیلا کوتراپی از ان دی پی با ۳۵۵۵ رای و ۷/۸ درصد آرا در رتبه‌ی سوم قرار گرفت. در آن سال علاوه بر حزب سبز، ائتلاف خانواده دیگر حزبی بود که نامزدی در این حوزه معرفی کرد.

 

دفتر کمپین انتخاباتی دکتر مریدی

در انتخابات جاری، ویک گوپتا، نامزد هندی‌تبار، پرچم محافظه‌کاران را حمل می‌کند. به نظر می‌آید پس از پیروزی محافظه‌کارانِ فدرال در ریچموند هیل در انتخابات ماه مه، تیم هوداک حسابی ویژه روی این حومه‌ی شمالی تورنتو باز کرده است. بعید نیست حتی در طول کمپین سر و کله‌ی رهبر محافظه‌کاران دور و برِ ریچموند هیل پیدا شود.

از طرفِ دیگر حزب نیودموکرات این بار آدام ده‌ویتا، نامزد حزب در انتخابات فدرال در همین حوزه، را به میدان می‌فرستد. ده‌ویتا، که مهندس برق است، هنوز خبری از فعالیت‌های انتخاباتی خود منتشر نکرده است.

هفته‌ی آینده منتظر گزارش اختصاصی شهروند از مراسم افتتاح دفتر دکتر مریدی باشید.