شهروند ـ آرش عزیزی: فرمانده‌ی کانادایی عملیات نظامی ناتو در لیبی می‌گوید با استفاده از واژه‌ی “بن‌بست” در جنگ بین قذافی و شورشیان موافق نیست. پیش از این بسیاری از مقامات کشورهای ناتو و تحلیلگران از جمله مایک مولن، افسر ارشد آمریکایی، از این واژه استفاده کرده‌اند اما سپهبد چارلز بوشار در گفتگو با پست مدیا نیوز گفته به نظرش آن‌ها انتظار دارند همه چیز به سرعت اشغال عراق توسط آمریکا پیش برود که انتظار صحیحی نیست.

بوشار تاکید کرد که عملیات موفق شده تحریم رژیم را اعمال کند و حملات به غیرنظامیان توسط قذافی را متوقف کند. او با اشاره به پیشروی‌های شورشیان در چند منطقه اضافه کرده که “نشانه‌هایی” از خیزش‌های مردمی نیز در چند نقطه کشور به چشم می‌خورد.

بوشار در این مصاحبه‌ی تلفنی که از مقر ناتو در ناپلِ انجام گرفت در ضمن از شورای موقت ملی تمجید کرد و آن‌را دارای سازماندهی و چشم‌انداز مناسب برای آینده‌ی این کشورِ آفریقای شمالی دانست. بوشار در واکنش به خبر اختلافات داخلی در این شورا که بیشتر آن متشکل از وکلا و اساتید دانشگاه است،‌ اختلاف نظر را طبیعی دانست و گفت این حرف‌ها باعث نمی‌شود او “بدبین‌” شود.

این خلبان سابق هلیکوپتر نظامی که اهل شیکوتیمیِ کبک است در ضمن از رسانه‌ها انتقاد کرد که اغلب عملیات ضدقذافی را کار مشترک آمریکا و اروپا می‌دانند و اشاره‌ای به کانادا نمی‌کنند در حالی که این کشور یک ناو جنگی و قدرت قابل توجه هوایی (از جمله جنگنده‌های سی اف ۱۸) در اختیار گذاشته است.