لورنس کنون، وزیر امور خارجه و تجارت بین‌المللِ کانادا، هفته‌ی گذشته با مازیار بهاری، روزنامه‌نگار ایرانی کاناداییِ هفته‌نامه‌ی نیوزویک که چند ماهی را در اسارت 

 

شهروند ۱۲۵۸ ـ پنجشنبه ۳ دسامبر ۲۰۰۹


 

لورنس کنون، وزیر امور خارجه و تجارت بین‌المللِ کانادا، هفته‌ی گذشته با مازیار بهاری، روزنامه‌نگار ایرانی کاناداییِ هفته‌نامه‌ی نیوزویک که چند ماهی را در اسارت زندان‌های جمهوری اسلامی در ایران بود، دیدار کرد. مازیار، که خانه‌ای در تورنتو دارد، روز جمعه در اتاوا بود و در ساختمان لستر بی. پیرسون با آقای کنون دیدار کرد.

مازیار در اثر کارزاری بین‌المللی که بخش مهمی از آن نیز در کانادا و آمریکا بود بالاخره از زندان‌های رژیم آغاز شد و موفق شد چند روز پیش از به دنیا آمدن فرزندش خود را به لندن و پیش همسرش برساند. او پس از رهایی بسیار پر کار بوده است: مصاحبه‌های متعددی انجام داده از جمله با "۶۰ Minutes" و برنامه‌ی فرید زکریا در سی ان ان؛ سرمقاله‌ی مفصلی در مورد دوران زندانش در ایران برای نیوزویک نوشته (۱۱۸ روز در جهنم)؛ و در مقاله‌ی دیگری در واشنگتن پست (که نسخه‌ای از آن در گلوب اند میلِ کانادا هم چاپ شد) گفته که به نظر او اوباما هنوز باید با جمهوری اسلامی مذاکره کند.