کارنامه روزی دیگر از زندگی، به روی هر یک از ما به گونه ای گشوده شده. هیچ یک از ما خود را برای یک رخداد ناگهانی آماده نکرده ایم. در برابر آمارها و ارقام گوناگون حوادث و بیماری ها نشسته ام. بر حسب حرفه ام باز باید از رویدادهای به ظاهر بی اهمیت ولی سرنوشت ساز اطراف، پلی به بیمه بزنم.

سئوال اول ما مدت هاست به اشکال گوناگون این بوده است که اگر نتوانید سر کار خود حاضر شوید بر سرهزینه های شما که ثابت و پا برجا هستند چه خواهد آمد و چه کسی پاسخگوی هزینه های درمان شماست؟

یک نوشته ساده توجهم را به مطلبی که به بیمه بی ارتباط نیست جلب کرد: “پژوهشگران کالج کینگ در لندن و دانشگاه “ایست آنجلیا” با انجام تحقیقاتی دریافتند زنانی که سیر زیاد مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران در خطر ابتلا به آرتروز لگن قرار دارند”.

طبق نظر پزشکان متخصص در زمینه بیماری های استخوان و مفاصل، آرتروز، یک پروسه‌ی طبیعی است. هر مفصلی که در طول کارهای روزمره بیشتر کار کند و تحت فشار باشد در معرض این بیماری قرار می گیرد. احتمال بروز آن در مفاصل زانو، لگن، مچ پا و همچنین از میان مفاصل دست، شست بیشتر از سایر مفاصل است. تقریبا اکثر افراد بالای ۴۰ سال ۱۵ برابر بیش از افراد کمتر از این سن به این بیماری دچار می شوند. البته سابقه ضربه وارد شده به مفصل، استفاده مکرر از یک مفصل و سابقه شکستگی های استخوانی هم که معمولاً در پی ضربه ایجاد می شود، از دیگر عوامل ایجاد آن هستند، به عنوان مثال، فوتبالیست هایی که دچار صدمه دیدگی ناحیه زانو می شوند و یا روزنامه نگاران، نویسندگان و کسانی که با کامپیوتر کار می کنند و مدام گردنشان را در یک جهت نگه می دارند نیز به آن دچار خواهند شد.

احساس خشکی و ناراحتی گنگی در ناحیه کشاله ران و باسن و یا حتی ناحیه ران، بخصوص در صبح هنگامی که از خواب بیدار می شویم نیز می تواند علائمی باشد از انتشار این بیماری در این نقطه که با شدت یافتن بیماری، این احساس به صورت درد در می آید. این درد در هنگام فعالیت های بدنی شدیدتر شده و با کمی استراحت بهتر می شود. به تدریج ممکن است بیماری آنقدر شدید شود که لایه غضروفی کاملا از بین رفته و در سطح مفصل، استخوان روی استخوان حرکت کند. در این وضعیت حرکت مفصل به طور طاقت فرسایی دردناک بوده و توانایی خم و راست شدن ران و یا چرخش ران به شدت کم می شود. بیمار برای کاهش شدت درد مجبور می شود اندامش را کمتر حرکت بدهد و کمتر راه برود و همین امر موجب می شود به تدریج عضلات اطراف ران و باسن ضعیف شده که نتیجه آن ایجاد لنگش در حین راه رفتن است. همانطور که در فوق اشاره گردید آرتروز یک پروسه طبیعی است، اما اینکه چگونه بتوان با مسائل و مشکلات مالی در این دوره کنار آمد قسمتی است که به بیمه بر می گردد. هر یک از ما می توانیم با داشتن بیمه ناتوانی جسمی، هر زمان که توان کار کردن نداشتیم زندگی عادی خود را ادامه دهیم. شایان ذکر این که این داستان می تواند به کرات تکرار گردد و هرگز با یک دوره ناتوانی و دریافت پول در آن دوره، بیمه کنسل نخواهد شد و بارها و بارها می توان از آن مجددا استفاده نمود. زبان بیمه در این مرحله، تفکر کردن و مقابله صحیح قبل از وقوع بیماری است. گاه ممکن است اینگونه به نظر رسد که بیمه با بیان اینگونه موارد می خواهد افراد را نگران سازد، اما اگر واقع بین باشیم متوجه می شویم که بیمه ناچار است به شما از قبل هشدار دهد تا بتواند در زمان نیاز کمک مناسبی باشد.

امروز زیبا زندگی کن

فراوان بخند

عشق بورز تا همیشه…

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/videos/news

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است      

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime