یکی از مشاغلی که در هیچ صورتی تعطیل بردار نیست، آمارگیری است.

مخالفان سرهنگ قذافی تقریباً تمام کشور را در اختیارگرفته اند و همین روزهاست که با آجر قذاقی* بزنن توی مغز قذافی و خلاصش کنن، اما ایشان و دارودسته شان هنوز دارند آمار می دهند که هفتاد و پنج درصد پایتخت در اختیار ماست!

در شرایطی که شاید تا این مطلب به چاپ برسد از قذافی و سیف الاسلامش جز نامی باقی نمانده باشد، موسی ابراهیم، وزیر اطلاع رسانی لیبی اعلام کرد که هواداران حکومت، ۷۵ درصد طرابلس را در اختیار دارند. حالا زیر موشک و خمپاره و درحالی که هرکس از طرفی می گریزد و نرخ سوراخ موش به میلیون ها دلار رسیده است، ایشان این آمار را چه جوری گرفته اند، خدا می داند.

آدم یاد آمار دادن های آقای احمدی نژاد می افتد. رئیس جمهور ما نیز در هیچ شرایطی، اعلام آماری تازه را فراموش نمی کند.

آمد توی تلویزیون جمهوری اسلامی و گفت: ما تنها کشور جهان هستیم که در آن گرسنه وجود ندارد. در حالی که در همان روزها، کارگران کاشان، رشت، سیرجان تبریز و اهواز ریخته بودند توی خیابان ها و فریاد می زدند که مدتهاست حقوق نگرفته ایم و شکممان گرسنه است.

بعد از انتخابات سال ۸۸ ، اعلام کرد  ۶۳ درصد مردم به من رای داده اند. مردم خندیدند و گفتند توکه چاخان کردی، می خواستی بگی صد درصد و خودت را خلاص کنی، کی به کیه؟

گفت پول نفت را میارم سرسفره هاتون. مردم مضمون کوک کردند که ترا به خدا این کار را نکن، همین یک لقمه نونی هم که گیرمون اومده، بوی نفت می گیره و از دهن میفته!

گفت نفری هزار متر زمین میدیم به هر ایرانی که توش ویلا بسازه و فضای سبز ایجاد کنه، مردم خندیدند و گفتند با کدوم آب؟ مگر بدون آب هم می شود فضای سبز ایجاد کرد؟

در جمع مردم کرمان گفت امسال کپرنشینی در استان کرمان برچیده می شود. ۱۸ ماه بعدش، عزیزاله مهدیان، معاون بنیاد مسکن گفت تنها در سه استان جنوبی کشور، ۳۰۰ هزارکپرنشین داریم.

شاید به دلیل همین چاخان کردن هاست که استاندارگیلان در جمله ای تاریخی گفت قبلا دنیا ایران را به کورش کبیر می شناخت، ولی الان به محمود کبیر می شناسد!

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=36156

 

جنگ تن به تن با ماهواره

 به محض اینکه سردار جزایری فرمودند برای مبارزه با ماهواره باید شرایط جنگی اعلام کنیم، عده ای به تصوراینکه این جنگ هم مثل جنگ ایران و عراق است، رفته اند توی زیرزمین و سنگرگرفته اند!

نمونه اش پسرعموی خود بنده. پریشب تلفن کرده بودم با او صحبت کنم، هرچه اصرارکردم راضی نشد از زیرزمین بیرون بیاید و با من حرف بزند. تصور می کند دولت قصد دارد با موشک و خمپاره به دیش ها حمله کند و می ترسد چشم زخمی به او برسد. به خانمش گفته بود به فلانی بگو بگذار شرایط جنگی از بین برود، خودم تلفن می کنم.

انصافاً سردار هم بدجوری توی دل مردم را خالی کرده. ایشان که معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح هستند، به ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته اند اگر ما خودمان را در یک شرایط جنگی ببینیم که متاسفانه نمی بینیم، باید با قاطعیت با پدیده های فساد از جمله ماهواره برخورد شود.

و چه حرف درستی زده اند. ماهواره را خدا خلق کرده برای پخش فساد!

وقتی مردم از طریق ماهواره در جریان زندگی سایر ملت ها قرار بگیرند و ببینند که مردم سایر نقاط دنیا با هر لباسی که دلشان می خواهد به خیابان می آیند، گشت های مختلف وجود ندارد تا زن و دختر مردم را سئوال پیچ کند و همه آزادند در حدی که مزاحم آزادی دیگران نشوند، بگویند و بخندند و زندگی کنند، اخلاق خرابشان فاسد می شود، جوش می آورند، خیال می کنند همه جا باید همینطوری باشد، می پرند وسط خیابان، شعار آزادی و مازادی می دهند، بی توجه به اینکه روز قیامت اولین کسانی که محاکمه نشده به جهنم می روند کسانی هستند که ماهواره تماشا کرده اند! 

 

برق هم زنانه مردانه شد!

 کار جداسازی زنان از مردان در کشور عزیزمان روز به روز دارد سازمان یافته تر و جدی تر می شود.

انصافاً هم صحیح نبود و نیست که زن از همان برقی استفاده کند که مرد استفاده می کند. پس شرم و حیا کجا رفته؟!

به همین دلیل برای شارژ موبایل برادران و خواهران قسمت های مجزائی در نظرگرفته شده که مبادا خدای ناکرده گوشه موبایل یک برادر، به گوشه موبایل یک خواهر بخورد.

هیچ بعید نیست ۹ ماه و۹ روز و۹ ساعت بعد از برخورد این دو موبایل، موبایل کوچولو موچولوئی متولد شد که در حلال زادگی آن شک باشد!

پانویس:

* آجر “قزاقی” را عمدا “قذاقی” نوشتم تا با قذافی جور بیاید.

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.