انتخابات استانی در ماه اکتبر فرصتی است جهت مرور کارنامه سیاسی حزب لیبرال حاکم در انتاریو و آغاز سال تحصیلی موقعیتی است مناسب  برای بررسی عملکرد حزب لیبرال در حوزه آموزش و پرورش.

در ۷ سال گذشته، استان انتاریو با سرمایه گذاری کلان در کالج ها، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نقشی حیاتی در آموزش و آماده سازی دانش آموختگان آماده ورود به بازار کار فراهم کرده است.

دالتون مک گینتی در دیدار از مراکز آموزش عالی

حزب لیبرال انتاریو با تخصیص بودجه ۶.۲ بیلیون دلاری برای مراکز آموزش عالی و اختصاص ۱ بیلیون دلار جهت ایجاد کار در انتاریو که شامل ایجاد مشاغل دولتی و کاریابی می شود نسبت به سایر استان ها در زمینه آموزش و پرورش پیشرو بوده است.

در سال ۲۰۱۰ دولت لیبرال انتاریو با اعلام بودجه اضافه برای مراکز آموزش عالی، امکان تحصیل برای اقشار کم درآمد را فراهم ساخت، هرچند که احزاب مخالف بر این باورند که بودجه اضافه نمی تواند کمکی باشد  به دانشجویان رشته های  تخصصی  (پزشکی، حقوق، داروسازی) زیرا که روند صعودی شهریه این رشته ها در چند سال اخیر موجب شده است که تعداد کمتری دانشجو بتواند امکان راه یابی به مراکز عالی تخصصی را پیدا کند و این در حالیست که دولت لیبرال ادعا می کند بین سال های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و ۲۰۱۰-۲۰۱۱  بودجه آموزش عالی ۷۳ درصد افزایش یافته است.

در همین راستا در سال ۲۰۱۱، دولت انتاریو با اختصاص ۷۳.۷ میلیون دلار در طی ۵ سال آینده امکان نقل و انتقال دانشجویان در بین دانشگاه ها را سهل تر از گذشته کرده است.

دولت لیبرال انتاریو با اختصاص بودجه ۳۵ میلیون دلاری جهت حمایت از ساخت بیش از ۱۰۰ فضای جدید برای دانشکده های پزشکی اولین استان پیشرو در این راستا بوده است. در این رابطه  در طول  سال های ۲۰۰۸-۲۰۰۴  دولت انتاریو با اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار جهت بازسازی دانشگاه ها امکان تحصیل دانشجویان در ساختمان های نوسازتر با امکانات آموزشی بیشتر را فراهم کرده است. این دولت همچنین با سرمایه گذاری به مبلغ ۲۸۹ میلیون دلار جهت شرکت در ۲۲ پروژه عظیم دانشگاهی کمکی شایان از نظر مالی به دانشگاه ها بوده است. همچنین دولت انتاریو کمک تحصیلی به دانشجویان در سال ۲۰۱۱ – ۲۰۱۰  را به مبلغ ۳۶۰ دلار در هفته رسانده است که مبلغ کل در حدود ۱۲۳۰۰ دلار در سال بوده است و در مقایسه با سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ تقریبا ۳ برابر شده است.

دولت انتاریو ادعا می کند در ۷ سال گذشته با تزریق مکرر پول و سرمایه گذاری در بخش های مختلف آموزش عالی، امکان تحصیل برای دانشجویان بیشتری را در استان انتاریو فراهم کرده است. هر چند که احزاب مخالف بر این باورند که دولت حاکم با افزایش شهریه ها امکان تحصیل اقشار کم درآمد را محدود ساخته است.

 

برای طرح نظر و یا پرسش های خود می توانید با آدرس ایمیل زیر با من در تماس باشید.

aalavi@uvic.ca