از دوشنبه‌ی همین هفته دیگر می‌توانید دوباره عازم امتحان رانندگی شوید. پیش از این ۱۹ هفته بود که ممتحنان رانندگی در اعتصاب بودند و هیچ آزمونی انجام نمی‌شد  

شهروند ۱۲۶۳ ـ پنجشنبه ۷ ژانویه ۲۰۱۰


 

از دوشنبه‌ی همین هفته دیگر می‌توانید دوباره عازم امتحان رانندگی شوید. پیش از این ۱۹ هفته بود که ممتحنان رانندگی در اعتصاب بودند و هیچ آزمونی انجام نمی‌شد و در نتیجه هزاران انتاریویی، از ماه اگوست تاکنون، موفق به دریافت گواهینامه‌های جدید یا تمدید قدیمی‌ها نشده بودند.

در ۲۱ اگوست سال قبل بود که حدود ۵۹۰ کارمند امتحان رانندگی (Drive Test)، نهاد مسئول برگزاری امتحانات رانندگی در انتاریو، پس از به بن بست خوردن مذاکرات با کارفرمایشان، شرکت سرو دس (Servo DES inc.) دست به اعتصاب زدند.

مسئله اصلی مورد اختلاف، علاوه بر دستمزدها و مزایا، این بود که شرکت می‌خواست بعضی کارکنان تمام‌وقت را اخراج و کارکنان پاره‌وقت و قراردادی بیشتری استخدام کند. پایان اعتصاب ممتحنان رانندگی

هفته‌ی گذشته قرارداد پیشنهادی به رای گذاشته شد و با ۷۲ درصد رای موفق کارگران مواجه شد و این گونه اعتصاب به پایان رسید. رای‌گیری در طول چند روز آخر سال و در سراسر استان انجام شد.

جیم یانگ، رئیس واحد ۹۵۱۱ اتحادیه کارگران فولاد (USW) در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: "اعتصاب ۱۹ هفته طول کشید تا به معادله‌ی عادلانه‌ای برسیم که اعضای ما حاضر به قبول آن باشند".


 

۱۹ هفته تعطیلی… ۳۰۰ هزار تقاضا

اعتصاب ۱۹ هفته‌ای نه تنها بسیاری از کسانی را که می‌خواستند برای اولین بار گواهینامه بگیرند دچار مشکل کرده بود که به برخورد با بسیاری از رانندگان کامیون کشیده بود که عدم تمدید گواهینامه، شغل و معاش‌شان را به خطر انداخته بود. آن‌ها حتی تظاهراتی با خواست پایان اعتصاب برگزار کردند.

پایان اعتصاب و شروع به کار مراکز امتحان رانندگی به این معنی نیست که کسانی که خواهان امتحان و تقاضای گواهینامه هستند می‌توانند به دریافت سریع آن امیدوار باشند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳۰۰ هزار تقاضای عقب‌مانده در سیستم هست که باید به تدریج به آن‌ها پرداخته شود. یکی از اعضای میان‌رتبه‌ی دولت استانی در مصاحبه با شهروند، که به شرط عدم افشای اسمش انجام شد، می‌گوید: "شاید یک سالی طول بکشد تا بخواهند این وضع را درست کنند. واقعیتش این است که ما به اندازه کافی نیرو نداریم و حالا هم که کار سخت‌تر می‌شود".