کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز که در روز ۱۳ آبان بازداشت شده است در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز و در سلول انفرادی نگهداری می شود.

 

 شهروند ۱۲۶۴ – پنجشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۰

کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز که در روز ۱۳ آبان بازداشت شده است در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز و در سلول انفرادی نگهداری می شود.

کاظم رضایی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز است. او در ۱۳ آبان سال جاری برای چهارمین بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و هم اکنون با گذشت بیش از ۲ ماه خبر دقیقی از وضعیت وی در دست نیست. او که از  فعالان دانشجویی در دانشگاه شیراز می باشد برای اولین بار پس از تجمع با شکوه اسفند  1386 دانشگاه شیراز به دادسرا احضار شد و به همراه ۱۰ تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شد.

کمتر از یک سال بعد به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شیراز تریبون آزادی در روز ۱۸ آذر برگزار شد که پس از آن وی به همراه ۱۵ تن از دانشجویان دانشگاه شیراز بازداشت شد.

بعد از برخوردهای سنگین پس از مراسم ۱۶ آذر کاظم رضایی به  2 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده و به دانشگاه ممنوع الورود گردید. همچنین کمیته ی انضباطی دانشگاه شیراز در حکمی کم سابقه کاظم رضایی را علاوه بر محکومیت های فوق، به کمیته انضباطی وزارت علوم ارجاع داد تا تصمیمات سختگیرانه تری علیه وی به اجرا گذاشته شود.

کاظم رضایی سردبیر نشریه دانشجویی فروردین در دانشگاه شیراز بود، نشریه ای که به مدت ۵ سال در دانشگاه شیراز منتشر شد و از سال ۸۵ تا ۸۶ به مدت یک سال به حکم کمیته ناظر بر نشریات توقیف شد. او با نشریه های زیادی از جمله تیر، ورشرنگ، قاصدک و داروگ همکاری داشت.

کاظم رضایی از تاثیرگذارترین فعالان دانشجویی در شیراز می باشد و در سال۱۳۸۶ به همراه تعدادی  از دانشجویان در نشریه دانشجویی تیر  موجودیت تفکر «چپ انتقادی» را اعلام کردند.

این فعال دانشجویی روز  13 آبان در حوالی دانشگاه شیراز با کمک انتظامات و حراست دانشگاه بازداشت شده و به نقل از شاهدان عینی به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته به صورتی که از ناحیه بینی دچار شکستگی شده و در حالتی که خون ریزی شدیدی داشته است با دستبند و چشمبند به زندان منتقل شده است.

نیروهای امنیتی شهر شیراز برای تحت فشار گذاشتن بیشتر کاظم رضایی او را به زندان مخوف "عادل آباد" منتقل می کنند، اما او در زندان عادل آباد به همراه تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه شیراز که در روز ۱۳ آبان دستگیر شدند دست به اعتصاب غذا میزند که در پی آن انتظامات زندان عادل آباد به صورت وحشیانه ای این دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

از زمان انتقال مجدد کاظم رضایی از زندان عادل آباد به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز دیگر هیچگونه خبری از وضعیت این فعال دانشجویی برجسته ی دانشگاه شیراز در دست نیست.