روز چهارشنبه ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۱، دکتر رضا مریدی نماینده منطقه ریچموندهیل و کاندیدای حزب لیبرال برای انتخاب مجدد از آن منطقه، برای یک گردهمایی در رستوران شیراز از ایرانیان دعوت به عمل آورده بود.

ساعت ۶:۳۰ عصر، مریدی با قدردانی از حضور ایرانیان ابراز امیدواری کرد که بتواند دگر بار از حوزه ریچموندهیل به پارلمان استانی راه یابد. وی با تشریح نقش خود در رسمی کردن عید نوروز در پارلمان انتاریو آن را یک پیروزی بزرگ برای جامعه ایرانی ـ کانادایی دانست که نشانه تثبیت هویت ایرانی در کشور کانادا است. رسمی کردن عید نوروز برای نسل جوان ایرانی که در کانادا متولد و بزرگ می شوند سبب می شود که ریشه ایرانی خود را فراموش نکرده و به آن ببالند. مریدی سپس با تشریح خدمات انجام شده در حوزه های مختلف طی ۴ سال گذشته پرداخت. او  تاکید کرد که بودجه بیمارستان مرکزی منطقه یورک ۲۴.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۰۷ افزایش یافته است.

همچنین اضافه شدن دستگاه های جدید ام آر آی و رشد ۳۹ درصدی پرستاران تمام وقت نسبت به سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ در منطقه یورک را  از دستاورد های مهم خود به عنوان نماینده استانی در زمینه بهداشت دانست.

دکتر مریدی کاندیدای لیبرال ریچموندهیل در انتخابات ۶ اکتبر ۲۰۱۱

در پرسش و پاسخ، ایرانیان حاضر در سالن از انتظار طولانی مدت در بخش فوریت های پزشکی بیمارستان گله داشتند و از مریدی تقاضا کردند که دولت برای کاهش مدت انتظار در سالن های اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی تدبیری اندیشد.

در خصوص حمل و نقل، مریدی تاکید کرد که دولت استانی با اختصاص بودجه ۱۲۳.۷ میلیون دلار برای سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی از سال ۲۰۰۴ توانسته است سرویس حمل و نقل در منطقه یورک را بهبود ببخشد. او سپس با سئوالی در ارتباط با کارهای انجام شده در حوزه خدمات اجتماعی روبرو شد. در پاسخ به این پرسش، او توضیح داد که دولت استانی از سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ با اختصاص بودجه ۴۱۱.۲۷ میلیون دلاری در جهت بهبود خدمات اجتماعی توانسته است به شهروندان کانادایی کمک شایانی نماید. در همین راستا اعلام داشت بودجه برنامه های خشونت علیه زنان رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۰۳ داشته است. ضمن اینکه رشد ۳۶ درصدی بودجه برای مراکز اضطراری بی خانمانان از جمله کارهای دولت استانی در زمینه خدمات اجتماعی بوده است.

دکتر مریدی همچنین تاکید کرد که تا سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ کل ۱۵ مدرسه منطقه یورک دارای مهد کودک جهت نگهداری بچه ها خواهند بود. رشد ۶۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش منطقه یورک نسبت به سال ۲۰۰۳ از دیگر دستاورد های دولت استانی و تلاش های وی در پارلمان بوده است. آقای مریدی ایجاد موسسه Health promotion & sport توسط دولت را گامی مثبت در جهت جلب جوانان به مقوله سلامتی و ورزش دانست. 

گفتنی ست بسیاری از پرسش های ایرانیان حاضر در جلسه  به حوزه دولت فدرال مربوط می شد که همین امر باعث شد تا مریدی تاکید کند که او تنها نماینده پارلمان استانی می باشد.

سخنرانی و پرسش و پاسخ ها حدود ساعت ۸ بعدازظهر به پایان رسید.

ایرانیان منطقه ریچموندهیل می توانند با حضور خود در یکی از ۲ شعبه رای گیری منطقه ریچموندهیل رای خود را به صندوق بیاندازند.

Election Ontario- Richmond Hill Office

) ۹۷Newkirk Road (South of Crosby

 

Richmond Hill Central Library

۱ Atkinson Street ( Yonge and Major Mac.)

 

 

* آریا علوی لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه ویکتوریا ـ بریتیش کلمبیا دارد. او به مسائل سیاسی کانادا علاقمند است و در این حوزه در ستون “آیینه سیاست” شهروند می نویسد.

aalavi@uvic.ca