نیروی انتظامی ایران می‌گوید که پس از انتشار درخواست عمومی برای شناسایی برخی از معترضان روز عاشورا در تهران، ۴۰ تن از آنها را شناسایی و بازداشت 

 

شهروند ۱۲۶۵ ـ پنجشنبه ۲۱ ژانویه ۲۰۱۰


 

نیروی انتظامی ایران می‌گوید که پس از انتشار درخواست عمومی برای شناسایی برخی از معترضان روز عاشورا در تهران، ۴۰ تن از آنها را شناسایی و بازداشت کرده است.

سایت رسمی پلیس ایران روز دوشنبه ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) به نقل از یک "مقام آگاه"، بدون ذکر نام یا سمت او نوشت که این افراد در پی انتشار تصاویر آنها توسط نیروی انتظامی و "با همکاری مردم شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی" شناسایی شده اند.

این "مقام آگاه" خواهان ادامه همکاری مردم در شناسایی "اغتشاش گران" شد.

در جریان اعتراضات روز عاشورا (۶ دی) در تهران که به رویارویی خشونت آمیز مأموران حکومتی با مخالفان دولت انجامید، دست کم هشت تن از معترضان کشته و عده زیادی دستگیر شدند.

نیروی انتظامی ایران اخیرا در سایت خود و همچنین در ویژه نامه نشریه "امین جامعه"، تصاویر ده ها تن از مخالفان دولت را که در اعتراضات روز عاشورا حضور داشتند منتشر کرد و از مردم خواست در شناسایی آنها به پلیس کمک کنند.

هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه روز دوشنبه ۲۸ دی ماه خود هفته نامه "امین جامعه" را به علت "عملکرد مثبت در زمینه انعکاس اغتشاشات روز عاشورا" تشویق کرد. این هفته نامه را نیروی انتظامی ایران منتشر می کند.