شهروند ـ آرش عزیزی: پدری بریتانیایی که سه سال آزگار از طفلِ هفت ساله‌ی خود دور بود این هفته در تورنتو موفق شد دوباره او را در آغوش بکشد.

به گزارش منچستر ایونینگ نیوز، پرل گاواگان دا ماسای ۷ ساله روزِ دوشنبه در آغوش پدر خود، ‌هنری دا ماسا، کانادا را به مقصد منچسترِ‌ انگلستان ترک کرد. پدر که بیش از شش ماه بود در تورنتو اقامت گزیده بود تا دنبال فرزندش بگردد گفت از بازگشت به کشورش احساس راحتی می‌کند.

ماجرا سه سال پیش شروع شد: این مادرِ پرل بود که او را بدون اطلاع پدرش از انگلستان به کانادا آورد. به گزارش تورنتو استار، پلیسِ مونترال به این روزنامه گفته مادرِ پرل، هلن گاواگان، در این شهر دستگیر شده است.

از زمان ناپدید شدن پرل در سال ۲۰۰۸، پلیس تورنتو، انجمن کودک‌یابی انتاریو و مقامات بین‌المللی مختلف در جستجوی او بوده‌اند.

پلیس در پی تلفن یک ناشناس به ۹۱۱ ناشی از رفتار مشکوک یک زن با بچه ای، توانست گاواگان را دستگیر کند.

پرل هنوز یک سال هم نداشت که پدر و مادرش از هم جدا شدند. دادگاه حضانت او را به هر دو نفر والدین سپرد، اما وقت بیشتری به پدر داده شد. این آغاز دردسرها بود.

پس از مدتی درگیری، مادر در سال ۲۰۰۸ به همراه دخترش به مکزیک فرار کرد. در ژانویه‌ی ۲۰۰۹ بود که آن دو به تورنتو رسیدند و زندگی را با نام‌های دانا و بل فلاهرتی ادامه دادند. مدتی بعد، پلیس خبر حضورشان در محله‌ی پارکدیلِ تورنتو را شنید اما تا آمد بجنبد، آن‌ها دوباره ناپدیده شده بودند.

چند هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر، در بریتانیا، دادگاه عالی حکم داد که این‌گونه خارج کردن پرل از کشور غیرقانونی و در حکم ربودن او بوده است.

پدر که شنید اثری از دخترش در پارکدیل پیدا شده، بلافاصله شغلش را رها کرد و عازم کانادا شد. او آپارتمانی زیرزمینی در ایست یورکِ تورنتو پیدا کرد و تمام هم و غمش را وقف پیدا کردن دخترش کرد. تلاشی که بالاخره همین هفته نتیجه داد.

او به روزنامه‌ی “منچستر ایونینگ نیوز” گفت:‌ “به پرل گفته بودند پدر ندارد. باید به همان‌جایی که سه سال پیش بودیم برگردیم و دوباره به هم عادت کنیم.”