شهروند ـ فرح طاهری: عصر چهارشنبه ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۱، مجمع عمومی سازمان زنان ایرانی انتاریو در سالن اسپیراله با حضور بیش از ۲۵۰ تن برگزار شد.

مراسم با سرود ملی کانادا به خوانندگی شیلا نهرور آغاز و در پی آن سرود ای ایران پخش شد.

افخم مردوخی رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو، به انگلیسی و فارسی ضمن خوشامدگویی به حاضران، فشرده ای از عملکرد  سازمان زنان را در سال گذشته به اطلاع حاضران رساند.

پیش از آن از بهناز آزاد و پروین صمدزاده به عنوان رئیس و ناظر و روشن کاهی به عنوان منشی جلسه دعوت شد که در جایگاه خود قرار بگیرند.

کاندیداهای هیئت مدیره سازمان زنان

گزارش کتبی عملکرد سازمان، به فارسی و انگلیسی در اختیار حاضران قرار گرفته بود و خانم مردوخی تنها چکیده ای از وضعیت سازمان را برشمرد.

سازمان زنان ایرانی انتاریو، در سال گذشته، بیش از ۴۰۰۰ ساعت کار داوطلبانه از سوی ۵۰ داوطلب، سه کارمند و ۹ داوطلب اعضای هیئت مدیره، به مراجعان ارائه داده است.   

هیئت مدیره سازمان در سال گذشته عبارت بودند از: ماندانا عطارزاده، اکرم بسیجی، نیلوفر برون، حلیمه حمیدی، افخم مردوخی، شهرزاد نعمتی، ملکناز صدوقی، سوگند تدین و مصی تاتاری؛

داوطلبان: سوسن عبدالحمیدی، بهناز آفاقی، سارا امینی، شیدا بامداد، شهپر بنانی، دکتر نوشین خاوریان، آذر محرابیان، میترا محسنی، فاطمه مساوات، دکتر گیتی ناصحی تبریزی، دکتر محسن ناصریان، مهرانگیز پورناصح، دکتر لیلا طباطبایی، فرشته تویسرکانی، شهلا یعقوبیان، مهری یلفانی و کارمندان سازمان: فریال خبیری، نوشین خدایاری و آناهیتا رحمانی زاده، که تیم همکاران سازمان زنان در سال گذشته بودند.

همچنین آقایان فرامرز رشیدی حسابرسی سازمان و داوود جزایری از شرکت ING، نمایندگی بیمه سازمان را به عهده دارند.

منابع مالی سازمان از طریق حق عضویت اعضاء، بودجه های دریافتی از دولت، درآمد حاصل از بینگو، شهریه های جزئی در ارتباط با برنامه های ورزشی و همچنین برگزاری دومین گالای بسیار موفق سازمان تامین شده. درآمد سازمان در سال گذشته افزایش داشته، ولی برنامه ریزی مالی سازمان با صرفه جویی کامل همراه است.

کاندیداهای هیئت مدیره سازمان زنان ایرانی انتاریو

دفتر سازمان پنج روز در هفته باز است. خدمات مشاورتی، ارجاعی و ارائه اطلاعات به صورت حضوری و تلفنی در اختیار مراجعه کنندگان گذاشته می شود.

دو دفتر سازمان زنان در نورت یورک قرار دارند، دفتر اداری در شماره ۲۸۰۰ خیابان دان میلز است که بسیاری از برنامه ها در کلیسای ادونت لوتران برگزار می شود، همچنین دفتر اصلی سازمان در خیابان شپرد شرقی. این ساختمان تازه ساز روی خط ساب وی شپرد، برای شش سازمان کامیونیتی فضا دارد که یکی از آنها سازمان زنان ایرانی انتاریو است که با بودجه ی  ۱۴۵۰۰۰دلاری بنیاد تریلیوم انتاریو امکان پذیر شد. 

خدمات ارجاعی، برنامه مشاوره و خدمات اسکان،  خدمات بهداشتی ـ درمانی، خدمات آموزشی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی،  سلامت روان، پیاده روی جین، برنامه مادران و کودکان پیش دبستان، سلامتی و ورزش، مکالمه انگلیسی، ادبیات / کانون کتابخوانی،  برنامه های سالمندان، مسافرت تابستانی، پژوهش و توسعه و … از فعالیت هایی هستند که سازمان زنان به آنها می پردازد و در سال گذشته در تمام این زمینه ها خدماتی ارائه داده است.

تعداد اعضای سازمان در سال گذشته افزایش داشته و به ۴۰۰ عضو رسیده است.

خانم مردوخی در پایان سخنانش از حامیان سازمان زنان تشکر کرد و درباره ی شیوه ی رای گیری برای اعضای جدید هیئت مدیره توضیح داد.

۱۳ تن خود را برای انتخاب اعضای هیئت مدیره سازمان زنان از پیش کاندیدا کرده بودند: مهرنوش اقدسی، شیدا بامداد، افسانه برزویی، اکرم بسیجی، پونه بی آزاری کاری، معصومه تاتاری، حلیمه حمیدی، نیلوفر رضایی برون، مرضیه سروی، نگار شکوری، ملکناز صدوقی، سمیرا ضرغامی و افخم مردوخی. در بدو ورود ورقه هایی با اسامی این ۱۳ تن به همراه خلاصه ای از سوابق و معرفی آنها به اعضای سازمان داده شد.

از اعضای هیئت مدیره تیرگان با تابلوی زیبایی از نسرین خاتم تقدیر شد. خانم شلی کارول عضو شورای شهر تورنتو نیز در این مراسم حضور داشت

این افراد دعوت شدند تا در جلوی جمع قرار گیرند و ضمن معرفی خود به پرسش های احتمالی پاسخ دهند.

خانم مردوخی از افراد داخل سالن خواست اگر کسی همچنان می خواهد خودش را کاندیدا کند می تواند، که از آن میان لی لی پورزند برخاست و جلو آمد و خود را معرفی کرد و از تحصیلاتش در ایران و در کانادا و سوابق کاری اش گفت و اینکه تمایل دارد در سازمان زنان داوطلبانه کار کند. با اضافه شدن لی لی پورزند، کاندیداهای انتخابات هیئت مدیره ۱۴ نفر شدند.

مردوخی توضیح داد که ما از شما می خواهیم که اگر ما را قبول دارید به تیم ۱۴ نفره ی ما رای بدهید. این افراد مایلند خدمات و نیروی خودشان را داوطلبانه در اختیار سازمان و شما قرار دهند، بنابراین درست نیست با رای گیری و به دلیل چند رای کمتر و بیشتر، چند نفر را از این خدمت داوطلبانه و صادقانه محروم کنیم. ما ۹ تن عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل می خواهیم و چهار کمیته کاری داریم که باید هر یک زیر نظر فردی کار کند، پس می توانیم از بین خودمان این مکان ها را پر کنیم.

چند اعتراض پراکنده شد به اینکه شیوه ی خوبی نیست و بعضی ها ممکن است نخواهند بعضی ها را انتخاب کنند، ولی دلیل خانم مردوخی این بود که بالاخره آن فردی هم که شما به او رای ندهید با رای کمتری داخل می شود چون ما به همه ی این افراد نیاز داریم.

من به عنوان یک عضو سازمان زنان با این شیوه بسیار موافق بودم، زیرا که رای گیری دو سال پیش را فراموش نکرده ام، از بین تمام کاندیداها تنها یک نفر به دلیل داشتن چند رای کمتر کنار گذاشته شد، آن هم کسی که علیرغم تمام گرفتاری های شغلی اش می خواست تخصص و خدماتش را به طور داوطلبانه در اختیار سازمان قرار دهد. با این شیوه همه رای مساوی دارند و هیچکس نمی تواند در جلسات درون گروهی چند رای بیشترش را بهانه ای برای برتری خود محسوب کند.

پس از این توضیحات، رئیس سازمان زنان از افرادی که اجازه رای دادن داشتند خواست در صورت موافقت ورقه های خود را بالا بگیرند تا جمع آوری و شمارش شود.

بیش از ۹۰درصد ورقه ها به سازمان برگردانده شد و بدین ترتیب تیم جدید سازمان زنان در میان تشویق های جمعیت انتخاب شد. رئیس سازمان فرصت را غنیمت شمرد و به پیشکسوتان سازمان زنان خانم هما سرلتی، خانم رازانی و خانم عترت که در ردیف نخست نشسته بودند، اشاره کرد و گفت، این عزیزان از تجارب و نصایح و حمایت هایشان هیچگاه دریغ نکرده اند. خانم سرلتی به عنوان بنیانگزار سازمان به کوتاهی از اینکه سازمان را چنین موفق می بیند و اینکه روز به روز رو به رشد است، اظهار شادمانی کرد. خانم سرلتی از بنیانگزاران سازمان زنان ایرانی انتاریو در۲۲ سال پیش بوده است.

صدها تن در این مراسم شرکت کرده بودند

 

این تیم تا چندی پیش نیلوفر رضایی برون را به عنوان جوانترین عضو در کنار خود داشت و حالا این جوانان دارند بیشتر می شوند و نگار شکوری نیز دانشجوی جوان دیگری بود که به جمع سازمان پیوست.

سه تن از اعضای هیئت مدیره قبلی با این تیم خداحافظی کردند: سوگند تدین، ماندانا عطارزاده و شهرزاد نعمتی که از دو تن اولی که در سالن حضور داشتند با هدایایی قدردانی شد و از آنها خواسته شد همچنان یار سازمان باقی بمانند.  

همچنین هدایایی برای افرادی که در سال گذشته به نحوی سازمان را یاری داده بودند در نظر گرفته شده بود که با خواندن اسامی از آنها دعوت شد تا هدایای خود را دریافت کنند.

در ادامه ی مراسم، رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو، از برگزاری جشنواره تیرگان گفت و زحماتی که برگزارکنندگان آن برای به نمایش گذاردن هنر و فرهنگ ایران کشیدند، و در این رابطه از چهار تن از اعضای هیئت مدیره جشنواره تیرگان، مهرداد آرین نژاد، آرین شجاعی، نیما احمدی و بهروز آموزگار دعوت کرد تا به روی صحنه بروند. آنها هر یک به کوتاهی خود را معرفی کردند و از وجود سازمان زنانی با این وسعت و توانایی ابراز شگفتی کردند. تابلوی زیبایی کار نسرین خاتم با همفکری افخم مردوخی هدیه ای بود که به این افراد اهدا شد. در اهدای تابلو خانم شلی کارول عضو شورای شهر تورنتو نیز حضور داشت و پس از آن دقایقی از وضعیت نابسامان خدمات اجتماعی و قطع آنها توسط شهردار جدید گفت و از همه خواست هشیار باشند و اجازه ندهند که حقوقشان پایمال شود.

در بخش موسیقی، شیلا نهرور با صدای مخملین خود با همراهی دی جی تکین، چندین ترانه گیلکی، فارسی و روسی اجرا کرد.

و پایان بخش نشست عمومی سالانه سازمان زنان ایرانی انتاریو، پذیرایی و صرف شام بود.

 

به تیم جدید خادمان سازمان زنان خوشامد می گوییم و برایشان توان و انرژی مثبت آرزو می کنیم.