رسانه های مجازی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ایران را بزرگترین اختلاس تاریخ ایران و برخی از آنها آنرا بزرگترین سرقت جهان نامیده اند، اما لطف این اختلاس بزرگ در آن است که خبرهای مستندی که در مورد آن منتشر شده به اندازه یک کف دست هم نیست.

فقط شایعه است و حرف های بی سند و مدرک و چند تا اسم که به لعنت شمر هم نمی ارزد.

تنها سرنخی که فعلا در دست است، سفر، یا به قول رئیس بانک صادرات، فرار آقای خاوری رئیس مستعفی بانک ملی به کاناداست.

سرانجام بانک ها در جمهوری اسلامی

خبرنگار بی بی سی به طوری که در عکس می بینید، سعی کرد با مراجعه به خانه سه میلیون دلاری جناب خاوری درکانادا خبری به دست بیاورد که به نوشته بی بی سی یک خانم روسری به سر بدون معرفی خودش گفت من به هیچ سئوال شما جواب نمی دهم و در را بست.

 خبرنگار ما با توجه به تجربه ناموفق خبرنگار بی بی سی، از خیر مراجعه مستقیم گذشت و زنگ زد به آقای جهرمی رئیس برکنار شده بانک صادرات که آقای خاوری را متهم و فراری اعلام کرده بود.

متاسفانه آقای جهرمی حال و حوصله حرف زدن نداشت و داشت ترانه ای  را که در مورد سفر آقای خاوری به کانادا، ساخته بود زمزمه می کرد.

ترانه را با الهام از ترانه “سفر” که سوسن خدابیامرز خوانده بود و لینکش را برایتان می گذارم ساخته بود و اینطوری شروع می شد :

www.youtube.com/watch?v=SSrPKUw9VsY

بستی تو تا بار سفر از کشور ما/ میلیاردهای گم گشته شد دردسر ما/ رفتی تورنتو بی خبر بردی پولارو/ انداخته ای به جون بنده مسئولارو/ هرچی از اون پولا رو بردی / کوفتت بشه وقتی که خوردی

خبرنگار بی بی سی در مقابل در خانه محمود خاوری در تورنتو

خبرنگار ما با توجه به تجربه خبرنگار بی بی سی شخصاً به منزل آقای خاوری مراجعه نکرد و سعی کرد تلفنی خبری کسب کند.

 

خانمی که گوشی را برداشته بود و خود را کلفت خانه معرفی کرد در پاسخ خبرنگار ما گفت من که نمی دانم شما صحبت از چه پولی می کنید، ولی این را بارها دیده و شنیده ام که پول مثل چرک کف دسته. از اینور میاد و از اونور ریخته میشه به حساب!

 

احمدی نژاد: ۲۰ بار به اسدگفتم مردم را نکش!

به گزارش «تابناک»، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه گفته است: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور ایران در دیداری که با او داشته، گفته که «بیش از بیست بار به بشار اسد، رئیس‌جمهور گفته‌ام که گرفتن سلاح مقابل مردم کار درستی نیست؛ اما بشار اسد چون توقع نداشت این حرف‌ها را از من بشنود، برای همین هم خیلی ناراحت شد».

حاضران درآن جلسه به خبرنگار ما گفتند که اسد با عصبانیت و تمسخر و به زبان عربی جمله ای به احمدی نژاد گفت که مودبانه اش این معنی را می داد که : رطب خورده منع رطب چون کند؟!

 

آب دریاچه ارومیه کجا می رود؟

خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه و اعتراضات و تظاهرات و زد وخوردی که به دنبال آن در آذربایجان پیش آمد باعث شد رئیس جمهور کشورمان رازی را برملا کنند که باعث ایجاد آرامش در منطقه شود.

ایشان در سخنرانی خود در اردبیل فاش کردند که دریاچه ارومیه هر۵۰۰ سال یکبارخشک می شود.

این نظریه که لابد شامل سایر دریاچه ها، رودخانه ها و اقیانوس ها هم می شود ! برای دانشمندان دو سئوال مطرح کرده است.

یکی اینکه خشک شدن دریاچه ها هم مانند تحویل سال، سر ساعت و دقیقه خاصی اتفاق می افتد یا به تدریج پیش می آید؟ دیگر اینکه این میلیاردها میلیارد مترمکعب آب، کجا می رود؟

یکی از دانشمندان استرالیائی که دیشب با خبرنگار ما گفتگو می کرد، پرسید می توانی از رئیس جمهورتان بپرسی آب دریاچه هائی مثل دریاچه ارومیه، به کجا می رود که دریاچه خشک می شود؟

خبرنگار ما به ناچار گوشی تلفن را برداشت و نکته ای را که این دانشمند مطرح کرده بود از آقای احمدی نژاد سئوال کرد.

ایشان فرمودند به او بگو تو که خیر سرت دانشمند هستی، حتماً می دانی که زمین گرد است و در حال گردش؟ و برایش توضیح بده که این گردش با آن گردش و تفریحی که شما خارجی ها می روید فرق می کند ها! بعد به او بگوکه اگر یک هندوانه را که گرد است سوراخ کنیم و بچرخانیم، می بینیم که آب آن قطره قطره به زمین می چکد. دریاچه ها هم حالت همان هندوانه سوراخ شده را دارند با این تفاوت که چون زمین آهسته می چرخد، آب دریاچه ها کم کم و قطره قطره به پائین می ریزد. در نتیجه دریاچه ها به قول هموطنان ارمنی مان، گاماس گاماس خشک می شوند.

خبرنگار ما پرسید قربان این قطره ها که یکی و دو تا نیست که بشود با دستمال کاغذی خشکش کرد؟ میلیاردها قطره آبی که به قول شما به پائین ریخت چه می شود و به کجا می رود؟

آقای احمدی نژاد فرمودند کره زمین همیشه که یک جور نمی چرخد. گاه اینوری می چرخد و گاه آنوری. به همین دلیل هر پانصد سال یک بار قطب جنوب می آید بالا و تبدیل می شود به قطب شمال، و قطب شمال می رود پائین و تبدیل می شود به قطب جنوب!

خبرنگار ما که گیج شده بود پرسید قربان سئوال من در مورد آبها بود. آب ها چی میشه؟ آبهائی که فرمودید می ریزد پائین چطورمی شود؟

آقای احمدی نژاد فرمودند خبر داری که بعضی از کشورها پر از دریاچه هستند؟ به عنوان مثال می دانی کشور سوئد چهل هزار دریاچه دارد؟ خبرنگار ما گفت قربان من شنیده ام سوئد چهل هزار جزیره دارد. آقای احمدی نژاد فرمودند فرقی نمی کند که …جزیره هم وسط دریاچه ایجاد می شود. بنابراین هر کشوری که چهل هزارجزیره داشته باشد، چهل هزار تا دریاچه هم دارد.  بعد پرسیدند این ضرب المثل را هم شنیده ای که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود؟

خبرنگار ما جواب داد بله قربان، شنیده ام، اما مسائل یک کمی قاطی پاطی شد. آقای احمدی نژاد با خنده فرمودند الان برات روشنش می کنم.

آب دریاچه ها، به عنوان مثال همین دریاچه ارومیه که حالا یکهو عزیز شده، قطره قطره می چکد روی کشورهای دیگری مثل سوئد که پائین کره زمین قرارگرفته اند و در آنجا دریاچه جدیدی را تشکیل می دهد.

پانصد سال بعد که نوبت سوئد شد و رفت بالای کره زمین، ارومیه به طور اتوماتیک می آید در قسمت پائین کره زمین  قرار می گیرد. 

در چنین صورتی است که حق به حق دار می رسد و آب دریاچه های سوئد قطره قطره می ریزد روی ارومیه و دوباره دریاچه ارومیه پر از آب می شود!

آقای احمدی نژاد سپس این عکس را برای خبرنگار ما ایمیل کردند و گفتند این عکس را پانصد سال پیش مارکوپولو که به ارومیه رفته بود گرفته است. برای آن دانشمند استرالیائی بفرست تا ببیند و بگو همانطوری که می بینی، آب دارد قطره قطره از سوئد روی ارومیه می چکد و به طوری که می بینی دریاچه ارومیه که پانصد سال تمام خشک خشک بود، دوباره پرآب شده است!

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.