منطقه ­ی ماسکوکا، در دو ساعتی شمال تورنتو، معمولا به طبیعت دل انگیز و ویلاهای آنچنانی ­اش معروف است، اما حدود یک سال و نیم بود که 

 شهروند ۱۲۶۷ ـ پنجشنبه ۴ فوریه ۲۰۱۰

یک سال و نیم پس از حادثه ­ی مرگ دلخراش کوروش و دوستانش

منطقه ­ی ماسکوکا، در دو ساعتی شمال تورنتو، معمولا به طبیعت دل انگیز و ویلاهای آنچنانی ­اش معروف است، اما حدود یک سال و نیم بود که این منطقه صحنه­ ی حادثه دلخراشی شد که برای ایرانیان مقیم کانادا از بقیه نیز دلخراش­ تر بود. در جولای ۲۰۰۸، چهار جوان، از جمله جوانی ایرانی به نام کورش توتونچیان، پس از مشروب خوردن در یکی از باشگاه های این منطقه، به تصادف رانندگی کشیده شدند و ماشین آن­ ها به رودخانه جوزف پرتاب شد. سه پسر جوان، از جمله کورش، جان سپردند و تنها دختر حادثه موفق شد تا ساحل شنا کند.

هفته گذشته باشگاه "لیک جوزف" (که کنار دریاچه جوزف قرار دارد) توسط کمیسیون مشروبات و قمارِ انتاریو محکوم به ۴۵ روز تعلیق مجوز در تابستان امسال شد چرا که بر خلاف قانون به افراد آشکارا مست، مشروب فروخته است. سخنگوی کمیسیون تصمیم  تعلیق ۴۵ روزه مجوز را "نادر" خواند.

این باشگاه که توسط شرکتی به نام کلاب ­لینک (ClubLink) اداره می شود به تخطی از قانون با فروش مشروب به افراد مست اعتراف کرد. مسئولان این باشگاه اعلام کردند در شب حادثه طی سه ساعت ۳۱ نوشیدنی برای این چهار نفر سرو کرده ­اند.

سه نفر از کارمندان باشگاه همچنان با دعاوی قانونی مجزا روبرو هستند.