رسانه های قومی آسیایی تبار به دعوت امتیاز سعید، معاون امور آسیا و خاورمیانه ی رویال بانک، روز چهارشنبه ۲۷ ژانویه گرد هم آمدند تا سخنان 

 شهروند ۱۲۶۷ ـ پنجشنبه ۴ فوریه ۲۰۱۰


 

پال فرلی نایب رئیس امور اقتصادی رویال بانک گفت: مالیات HST  در دراز مدت به سود استان انتاریو و کار و کسب های کوچک است


 از راست پال فرلی، جنیفر توری و امتیاز سعید از مقامات بانک رویال

رسانه های قومی آسیایی تبار به دعوت امتیاز سعیدImtiaz Seyid ، معاون امور آسیا و خاورمیانه ی رویال بانک، روز چهارشنبه ۲۷ ژانویه گرد هم آمدند تا سخنان رئیس استان انتاریوی این بانک و پاول فرلی نایب رئیس امور اقتصادی بانک را بشنوند و پرسش های شان را با آن ها در میان نهند.

جنیفر توری (Jennifer Tory) مدیر کل بانک در استان انتاریو و از شرکت کنندگان در این نشست، با توجه به حضور چشمگیر جوامع قومی در این استان، سیاست های رویال بانک را توجه و همکاری با این جوامع می داند. او معتقد است که تجربه ی بازاریاب های رویال بانک و همکاری امور وام خانه نشان می دهد که مهاجران در همان سال های اولیه ورود به کانادا اقدام به خرید خانه می کنند و از کارت ها و وام های اعتباری استفاده می کنند، و با توجه به جمعیت بزرگ مهاجران، رویال بانک تصمیم دارد دامنه ی کوشش هایش را در این باره گسترش دهد.

سخنران دیگر نشست دیدار و گفت وگو با رسانه های آسیایی و خاورمیانه ای، پال فرلی(Paul Ferley) معاون اول مدیر کل اقتصادی بانک، اوضاع اقتصادی آمریکا و کانادا را در دهه ی گذشته بویژه در سال پیش که بحران اقتصادی در این دو کشور و دنیا رخ داد، مورد بررسی قرار داد. او در بررسی اوضاع اقتصادی آمریکا از جمله وضعیت ویژه سال ۲۰۰۹ این کشور گفت: نوسانات اقتصادی همسایه جنوبی کانادا همیشه در کانادا تأثیر بلافصل و  موثری داشته و دارد، اما استثناً بحران اقتصادی سال پیش در کانادا به گستردگی آن در آمریکا نبود. ورشکستگی کمپانی های بزرگ و بانک های اصلی و سقوط معاملات مسکن در آمریکا بحرانی را دامن زد که دولت آمریکا را مجبور کرد با پرداخت ۷۵۷ بیلیون دلار به بانک ها و شرکت ها مانع از نابودی کامل آن ها شود. این حادثه در این مقیاس در کانادا روی نداد هر چند در کانادا نیز به دلیل حوادث آمریکا صنعت اتومبیل سازی که وابسته به سه کمپانی اصلی اتومبیل سازی آمریکا بود صدمه ی جدی دید و میزان بیکاری در استان انتاریو و برخی استان های دیگر بسیار بالا رفت از جمله بانک های کانادا توانستند از ورشکستگی و یا نیاز به تزریق مالی دولت که از سرمایه ی مالیات دهندگان است در امان بمانند، این ها اما باعث شد که بانک مرکزی کانادا و یا بانک های دیگر مجبور به تمهیداتی برای برون رفت از بحران نشوند.

آقای پال فرلی پس از شرح اوضاع اقتصادی آمریکا و کانادا در دهه ی حاضر که حالا در سال آخر آن هستیم، نتیجه گرفت که بدترین دوران بحران اقتصادی سپری شده و حداکثر تا سال ۲۰۱۵ شرایط اقتصادی به وضعیت پیش از سال ۲۰۰۹ باز خواهد گشت. آقای فرلی در پاسخ پرسشی در پیوند با مالیات HST گفت: شاید در ظاهر و به هنگام شروع دریافت این مالیات گونه ای گرانی در استان به وجود آید، اما در درازمدت این مالیات به سود شهروندان استان و بویژه کار و کسب های کوچک است.