خبر مرگ استیو جابز در ۵۶ سالگی، سخت دردناک بود. مردی که ایده ها و تولیداتش روی میز ما، در گوش و در دستان ما زندگی می کند. کسی که بی گمان از آن دسته انسانها نبود که زندگی اش نتیجه افکار دیگری باشد و شاید به همین دلیل در زمره بهترین مدیران جهان قرار گرفت.

***

سرطان لوزالمعده یک از سرطان هایی است که شیوع آن در سنین ۵۵ تا ۸۵ سالگی است اما در تمامی رده های سنی حتی ۱۵ ساله هم دیده شده. طبق نظر پزشکان، درمان اولیه این بیماری، جراحی است که در طی آن تمام یا قسمتی از لوزالمعده برداشته می شود. این‌ سرطان‌ از مهمترین‌ علل‌ شایع‌ مرگ‌ ناشی‌ از سرطان‌ به‌ شمار می‌آید.

البته استیو جابز جزو آن هشتاد درصدی نبود که با مشکلات مالی به سرطان مبتلا می شوند

 

زندگی برای کسانی که به بیماری‌های جدی نظیر سرطان لوزالمعده مبتلا هستند چندان ساده نیست. بعضی‌ها احساس می‌کنند برای کنار آمدن با جنبه‌های احساسی و عملی بیماریشان نیاز به کمک دارند. بیماران مبتلا به سرطان پانکراس در مورد آینده نگرانند. طبیعی است که آنها نگران مراقبت از خانوادۀ خود، حفظ موقعیت شغلی یا انجام فعالیت‌های روزانه‌ خود باشند. علاوه بر این معمولاً نگرانی‌هایی دربارۀ درمان و رویارویی با عوارض جانبی بستری شدن در بیمارستان و پرداخت هزینه‌های پزشکی وجود دارد. هزینه های این دوران به شکل سرسام آور و پیش بینی نشده روند عادی زندگی پیش از بیماری را هدف قرار می دهد و می توان گفت در این دوران درست است که پول شاید همه چیز نباشد  اما می تواند در درمان و کنترل وضع اقتصادی خانواده نقش بسزایی داشته باشد. متاسفانه بر اساس گزارش مطالعات سرطان، ۸۰ درصد از کسانی که در برابر سرطان توان ایستادن و مبارزه ندارند از مشکلات مالی رنج می برند. در زندگی استیو جابز رد پای ۱۰ سال مبارزه او با این سرطان، از جمله پیوند کبد را می بینیم. به جرات می توان گفت که توان مالی او یکی از مهمترین دلایل حفظ وی در طول این دوره بوده و چه بسا در صورت عدم این موقعیت او نمی توانست با وسعت گستردگی بیماری اش، ۱۰ سال زندگی کند.

در کانادا (استان انتاریو) همانطور که می دانیم با داشتن کارت اهیپ، صد در صد تحت پوشش بیمه نیستیم و حتی می توان گفت به تدریج، کاهش این پوشش را شاهد بوده ایم. از آنجایی که احتمال بیماری های سخت در هر سن و مکانی ۱ نفر از هر ۳ نفر می باشد بیمه بیماری های سخت، قطعا می تواند در زمان بروز این وضعیت، کمک بزرگی در درمان، انجام تعهدات و همچنین آرامش فکری واقع شود.

شما تا ۲۲ نوامبر فرصت دارید از پرداخت ۲ ساله ۲۵ درصد از بیمه بیماری های سخت توسط شرکت ما برخوردار شوید. در حقیقت، این بیمه نوعی جلیقه نجات در دریای زندگی قلمداد می شود. طبعاً می توان در این دریا هرگونه شنا کرد اما عاقلانه این است که بدون محافظ خود را در آب رها نکنیم. قطعا شناگران زیرک، آرامششان را قبلا با محافظی بسته به توانشان کسب کرده اند.

***

درگذشت جابز تنها برای اپل و همکاران این شرکت غم انگیز نیست، بلکه تاثیری عمیق بر زندگی جهانی خواهد داشت که با خلاقیت های او گونه ای دیگر از زندگی را یافته اند.

 

 

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime