اختلاس بزرگ سه هزار میلیاردی آقای خاوری و فرارش به کانادا تنها نوک کوه یخ را درباره واقعیت رژیم جمهوری اسلامی به نمایش می گذارد و نشان می دهد که چگونه خود مقامات و کارگزاران آن هیچ امیدی به ادامه حیات این رژیم ندارند. از اطلاعاتی که جسته و گریخته به بیرون درز می کند می توان نتیجه گرفت که تقریبا تمام سران و کارگزاران رژیم جا و مکان دیگری را برای زندگی آینده خود تدارک دیده اند و مستقیماً و یا از طریق فرزندانشان شهروندی و اقامت کشورهای غربی بخصوص کانادا را گرفته اند.

در نبود یک سیستم قضایی مستقل، منابع ثروت ایران به میدان غارتی برای تاخت و تاز بی دنده و ترمز کلیه جناح های رژیم تبدیل شده و بناچار رقابت های افسار گسیخته ای را هم برانگیخته و تمام تلاش خامنه ای در مدیریت، برای حفظ این میدان غارت بوده است. در این روز ها تنش ها بین جناح خود خامنه ای با ابزار قوه قضاییه، بخشی از مجلس و کیهان شریعتمداری از یک طرف و جناح احمدی نژاد و اطرافیانش با اتکا به امکانات دولت  از طرف دیگر بخاطر قبضه مجلس بعدی اوج گرفته است. این تنش ها خود را در شکل افشاگری از فساد اقتصادی رقبا که یک نمونه آن اختلاس سه میلیارد دلاری جناح احمدی نژاد است نشان می دهد. این اختلاس مشتی از خروار است که در اثر تسویه حسابهای جناحی و باندی بیرون درز کرده است به طوری که تاکنون ۱۹ نفر از رده های پایین این پرونده دستگیر شده اند. ابعاد واقعی این دزدیها و غارتها بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی آشکار خواهد شد.

این اولین بار نیست که دست اندرکاران رژیم جمهوری اسلامی دست به اختلاس و دزدی کلان از اموال این مردم بینوا می زنند. تاریخ جمهوری اسلامی مملو از اختلاس، دزدی، رشوه، غارت و چپاول مردم ایران بوده است.  قبلا هم در دهه هفتاد مرتضی و محسن رفیق دوست سرپرست وقت بنیاد مستضعفان و فاضل خداداد دست به اختلاس ۱۲۳ میلیون تومان از بنیاد مستضعفان کردند. در آخر دهه ۷۰ شهرام جزایری با اینکه متهم اصلی یک اختلاس بزرگ بود، بی سر و صدا از ترس روشن شدن دست برخی از مقامات از زندان آزاد شد. نمونه های دیگری از قبیل ماجرای یک میلیارد دلاری که مفقود شد و کسی در مورد آن پاسخگو نشد. افشاگری های پالیزدار از فساد مالی ده ها نفر از سران رژیم و امام جمعه ها و آیت الله ها، کشف و ضبط کامیون های حاوی ۱۸ و نیم میلیارد دلار پول و طلا که در سال ۸۸ از ایران خارج شد و در ترکیه ضبط شد. افشای اسکله های خصوصی سپاه پاسداران برای ورود کالاهای قاچاق و اختلاس ۱۲ میلیارد دلاری مازاد درآمدهای نفتی توسط احمدی نژاد که به تازگی افشا شده است. در طول حیات جمهوری اسلامی با هر جناحی، ا ز این غارت ها زیاد دیده شده است علت اصلی آن فاسد بودن سیستم جمهوری اسلامی و در راس آن خود رهبری است.

ما سکولارهای سبز در تورنتو به نمایندگی از بخشی از جامعه ایرانی کانادایی، از دولت کانادا می خواهیم که پرونده مقامات و کارگزاران رژیم و خانواده هایشان در کانادا  را  بازبینی کند و آنهایی را که دست در نقض حقوق بشر و چپاول مردم محروم ایران داشته اند افشا و اموالشان را مسدود و خودشان را  از کانادا بیرون کند. کوتاهی در این امر موجب  می شود  که این افراد با اتکا به پشتوانه مالی و شبکه حمایتی که از طرف جناحهای مختلف رژیم جمهوری اسلامی  دارند  هم  به  اعمال نفوذ  و  لابیگری به نفع  رژیم در لایه های مختلف دولت کانادا بپردازند و هم  بر علیه  ایرانیان معترض و آنهایی که  به خاطر سرکوب رژیم به کانادا مهاجرت کرده اند فعالیت کنند. برخورد شفاف نسبت به این مساله حائز اهمیت بسیار است. اینکه گفته شود که مقامات کانادایی در جریان امور هستند، برای مردمی که شاهد سرمایه گذاریها و فعالیت های دنباله های رژیم هستند نمی تواند قانع کننده و اطمینان بخش باشد. اکثر ایرانیان مهاجر روزهای سختی را هم زیر سرکوب رژیم در ایران و هم در پروسه پناهندگی و یا مهاجرت از سر گذرانده اند و برخی سالها در کشورهای همجوار آواره بوده اند. حال برای آنها قابل قبول نیست که عوامل برخوردار رژیم در اینجا هم از لحاظ سیاسی و اقتصادی دست بالا را داشته باشند.

 

سکولارهای سبز ایران شاخه تورنتو

اکتبر۱ ۲۰۱