شهروند ـ شنبه ی گذشته ۶ فوریه، دکتر رضا مریدی نماینده پارلمان انتاریو سال نو چینی ها را برای سومین سال پیاپی و با حضور نزدیک به ۳۰۰ میهمان در مرکز 

 

شهروند ۱۲۶۸ ـ ۱۱ فوریه ۲۰۱۰


 

شنبه ی گذشته ۶ فوریه، دکتر رضا مریدی نماینده پارلمان انتاریو سال نو چینی ها را برای سومین سال پیاپی و با حضور نزدیک به ۳۰۰ میهمان در مرکز کامیونیتی لنگ استف جشن گرفت. در بین مهمانان علاوه بر چینی ها، ایرانی ها و افراد دیگر جوامع کانادایی هم حضور داشتند. همچنین شخصیت های سیاسی از جمله آقای جرج اسمیترمن معاون سابق نخست وزیر انتاریو و کاندیدای کنونی شهرداری تورنتو، آقای مایکل چن وزیر فرهنگ و جهانگردی، آقایان گادوین چن و دیوید کوهن اعضای شورای شهر ریچموند هیل و برایان ویلفرت نماینده ی ریچموندهیل در مجلس فدرال، سال نو چینی را همراه با دکتر مریدی و مردم ریچموند هیل جشن گرفتند.


حدود بیست و پنج درصد مردم ریچموندهیل را چینی ها تشکیل می دهند. به گفته ی دکتر مریدی چینی ها هم مثل ایرانی ها به سال نو خود اهمیت زیادی قائلند و روزهای اول سال نو را حداقل به مدت دو هفته جشن می گیرند و حتی از چند روز قبل به استقبال آن می روند. امسال سال نو چینی روز ۱۴ فوریه است که با روز ولنتاین مصادف شده و بر مبنای ستاره شناسی چینی سال ببر است.

در این برنامه هنرمندان مختلف گروه های رقص و سرگرمی، گروه رقص کودکان و گروه کر بزرگسالان هنرنمایی کردند. همچنین تعدادی از خطاطان چینی کارهای هنری خود را به نمایش گذاشتند که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شدند.

دکتر مریدی از وقتی که به عنوان نماینده ی مردم ریچموند هیل وارد پارلمان استان انتاریو شده است همه ساله علاوه بر نوروز خودمان که در پارلمان و با حضور پررنگ ایرانیان ساکن تورنتو جشن می گیرد، سال نو میلادی و سال نو چینی را هم در ریچموند هیل جشن می گیرد. او در نظر دارد امسال "دیوالی" سال نو هندوها را هم به لیست خود اضافه کند و با اهالی ریچموند هیل این روز را هم جشن بگیرد.