مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال، هفته گذشته به استفن هارپر، نخست وزیر، اعتراض کرد که اگر قرار است به زنان و کودکان کشورهای فقیر جهان کمک کند

 شهروند ۱۲۶۸ ـ ۱۱ فوریه ۲۰۱۰


 

مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال، هفته گذشته به استفن هارپر، نخست وزیر، اعتراض کرد که اگر قرار است به زنان و کودکان کشورهای فقیر جهان کمک کند، باید به آن ها حق سقط جنین هم بدهد.

این اعتراض در پی آن می آید که هارپر مدتی پیش در مقاله ای که در روزنامه تورنتو استار نوشت اعلام کرد کانادا در نشست گروه هشت امسال که در هانتزویلِ انتاریو برگزار می شود از کشورهای بزرگ جهان می خواهد کمک های خود را به مسئله بهداشت و سلامتی زنان و کودکان مناطق فقیر جهان اختصاص دهند.

ایگناتیف می گوید لیبرال ها تنها در صورتی از این جهت حمایت می کنند که خدماتی مثل سقط جنین و کنترل بارداری نیز جزئی از آن باشد. رهبر رسمی اپوزیسیون می گوید نگرانی او از این جا می آید که اولا بسیاری از نمایندگان محافظه کار مجلس فدرال حرف های تندی علیه سقط جنین می زنند و ثانیا گزارش هایی نشان می دهد که محافظه کاران تقریبا تمام منابع مالی "فدراسیون بهداشت جنسی کانادا" (که طرفدار قانونی بودن سقط جنین است) را قطع کرده اند.

ایگناتیف به این اشاره کرد که دولت آمریکا قبلا از کمک به نهادهای بین المللی حامی سقط جنین خودداری کرده است و "ما نمی خواهیم کانادا هم به آن سمت برود… اگر می خواهیم روی زنان سرمایه گذاری کنیم باید روی مجموعه کاملی از خدمات بهداشت تولید مثل سرمایه گذاری کنیم".

ایگناتیف هفته گذشته بارها بر سر مسائل مختلف دیگری نیز در اخبار ظاهر شده است از جمله اعتراضش به عدم دقت در اختصاص کمک های کانادا به دولت فاسد کرزای در افغانستان.