اخیرا یکی از شرکت های بروکری تحت نظارت لویدز لندن به نام شرکت چسترفیلد در تبلیغات عظیمی اقدام به بازاریابی گسترده ای کرده و هدفش جذب متقاضیانی است که در انتاریو زندگی می کنند و دارای دو اتومبیل و یک خانه هستند و خواستار بیمه نامه دائمی حداقل برای مدت ۵ سال می باشند.

این شرکت بروکری علیرغم داشتن اجازه کار در انگلستان اما برای اقدامات بروکری بیمه در انتاریو دارای لایسنس نیست.

شرکت مزبور در بروشورهای خود اعلام کرده است که چنانچه دارای سابقه خوبی در ۶ سال گذشته هستید می توانید با عضویت در صندوق همیاری به نام اکسس لایف استایل از مزایای بیمه نامه اتومبیل و خانه بهره مند شوید.

حق بیمه برای دو اتومبیل و یک خانه برای ۵ سال متوالی عبارتست از ۷۷۹۷ دلار البته تخفیف مزبور در صورتی شامل حال اعضاء خواهد شد که در طول مدت بیمه خسارتی بزرگ حاصل نشود. به عبارت دیگر حق بیمه ماهیانه برای منزل مسکونی و دو اتومبیل ۱۳۰ دلار خواهد بود که این رقم در مقایسه با حق بیمه های فعلی حدودا یک سوم است. در ادامه شرکت بروکری چسترفیلد اعلام کرده بود که بجز حمایت لویدز لندن از حمایت فنی و مالی لویدز کانادا هم بهره مند است.

در این ارتباط انستیتو بروکر های بیمه انتاریو برای حمایت از مصرف کنندگان و اعضاء خود (بروکرهای بیمه های عمومی شامل بیمه های اموال/ اشیاء و مسئولیت) اقدام به ارسال پیامی هشدار دهنده کرده که جای بسی تامل و بررسی دارد شرح کامل این پیام مهم که توسط آقای تیم گوف مدیر شکایات و بررسی های حقوقی است به قرار ذیل می باشد:

شرکت بروکری چسترفیلد همان طور که بیان شد اجازه فعالیت در انتاریو را ندارد و با استفاده از اسامی آشنا و قابل اعتمادی چون شرکت بروکری گروه کارشناسان چسترفیلد کانادا در صدد بوده تا محصول بیمه ای خود را در سطح استان انتاریو به فروش برساند که این عمل در غیاب بررسی های متخصصان این رشته کار غیر استانداردی است و از نظر عرف بیمه مورد تایید نیست لذا به همه شهروندان قویا توصیه می شود که از خرید این محصول بیمه ای بر حذر باشند. در ادامه برای روشن شدن اذهان عمومی عنوان شد که شرکت بروکری گروه کارشناسان چسترفیلد کانادا عضو رسمی و ثبت شده انستیتو بروکرهای  بیمه انتاریو می باشد و مورد تایید لویدز کانادا نیز است و هیچ گونه مشارکتی در تنظیم و ارایه و بازاریابی محصول بیمه ای یاد شده نداشته و از هفته گذشته که در جریان این مسئله قرار گرفته به فوریت لویدز کانادا و انستیتو بروکرهای بیمه انتاریو و پلیس کانادا را در جریان این مطلب قرار داده و با اعلام این مطلب هم از خود رد اتهام نموده و هم برای روشن شدن موضوع و پیگیری های قانونی همه تلاش خود را بکار گرفته است.

غرض از بیان این مطلب آن بود که اولا شما خوانندگان محترم در جریان خبرهای روز بیمه ای قرار داشته باشید و با داشتن اطلاعات بتوانید بهترین گزینه را برای بیمه خود انتخاب کنید.

اگر طرح جذابی چون محصول بیمه ای یاد شده به شما پیشنهاد شد حتما از خود سئوال کنید که دلیل آن چیست و چرا یک شرکت بیمه می تواند با این حق بیمه پایین(ماهی ۱۳۰ دلار برای دو اتومبیل و یک منزل مسکونی) شما را برای مدت ۵ سال تحت حمایت مالی خود قرار دهد و در همین حال هم سود بدهد و پاسخگوی سهامداران خود نیز باشد.

 

 

* فرهاد فرسادی کارشناس ارشد بیمه در کانادا است.

farsadi@cirmco.com