سندیکای روزنامه نگاران آلمان با انتشار اعلامیه ای از دولت این کشور خواسته است که به ایران بخاطر آنچه ایجاد مانع در راه خبررسانی آزاد دانسته است

 

شهروند ۱۲۶۹ ـ پنجشنبه ۱۸ فوریه ۲۰۱۰


 

سندیکای روزنامه نگاران آلمان با انتشار اعلامیه ای از دولت این کشور خواسته است که به ایران بخاطر آنچه ایجاد مانع در راه خبررسانی آزاد دانسته است، اعتراض کند.

این سندیکا یکی از مهم ترین اتحادیه های صنفی رسانه ای در آلمان است.

این نهاد در نامه اش از گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان خواسته است که اقدام های "غیرقانونی" ایران در جلوگیری از فعالیت رسانه های بین المللی و نیز آنچه ایجاد مانع در خبررسانی آزاد خوانده را محکوم کند.

این سندیکا به اختلال در پخش برنامه های فارسی زبان رسانه های خارجی از جمله دویچه وله اشاره کرده و از وزیر امور خارجه آلمان خواسته است که در این باره به ایران هشدار داده شود.

در پی ارسال موج تازه پارازیت از سوی ایران بر برنامه های شبکه های خبری بین المللی، سرویس جهانی بی بی سی، دویچه وله و صدای آمریکا با انتشار بیانیه ای، این اقدام ایران را محکوم کرده اند.

این شبکه ها می گویند، ایران در هفته گذشته بر دامنه اخلال های خود در برنامه های رادیو و تلویزیونی افزوده و در تازه ترین اقدام، اخلال در برنامه های تلویزیون سرویس جهانی بی بی سی را آغاز کرده است.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا نیز ایران را به تلاشی بی سابقه برای "انسداد تقریبا کامل اطلاع رسانی" به منظور مقابله با معترضان متهم کرده بود.

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفته بود، ایران به دنبال محروم کردن شهروندان خود از حق آزادی بیان و آزادی اجتماعات است.