سرانجام پس از یک سال بازداشت موقت و شش جلسه دادگاه، شبنم مددزاده نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم 

 

شهروند ۱۲۶۹ ـ پنجشنبه ۱۸ فوریه ۲۰۱۰


 

سرانجام پس از یک سال بازداشت موقت و شش جلسه دادگاه، شبنم مددزاده نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران و برادرش فرزاد مددزاده به تحمل پنج سال حبس تعزیری با تبعید به زندان رجایی شهر محکوم شدند.

در رای صادره برای شبنم مددزاده و برادرش فرزاد، اتهام این خواهر و برادر محاربه بر اساس ماده ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی استناد شده است. این ماده قانونی به ارتباط با گروه ها و احزابی اشاره می کند که با حکومت اسلامی دست به مبارزه مسلحانه می زنند. این در حالی‌ست که شبنم مددزاده از اعضای دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور، بزرگترین تشکیلات  دانشجویی منتقد در کشور محسوب می شود. و علاوه بر این در رای دادگاه به جز ارتباطات خانوادگی مددزاده‌ها به هیچ مسئله‌ی دیگری که مصداق جرم باشد اشاره ای نشده است.
در آخرین جلسه محاکمه این خواهر و برادر که با حضور بازجو علوی و بازجو شیخان دو تن از سربازجویان اوین برگزار شد، این دو کارشناس وزارت اطلاعات هرگونه شکنجه و ضرب و شتم مددزاده‌ها را در طول دوران بازجویی کتمان کردند. زمانی که قاضی مقیسه‌ای از شبنم مددزاده پرسید منظور وی از شکنجه چیست، این فعال دانشجویی علاوه بر هفتاد و یک روز حبس انفرادی به ضرب و شتم شدید با مشت و لگد، ضربات شلاق و کابل اشاره کرد که قاضی مقیسه ای در پاسخ گفت "شما به اینها می گویید شکنجه؟!"

رای دادگاه تا به این لحظه به وکیل مدافع متهمین، محمد اولیایی فرد، ابلاغ نشده است. اولیایی فرد وکیل مدافع مددزاده‌ها اعلام کرد که حتما به رای صادره اعتراض خواهد کرد.