طی روزهای گذشته در یک مورد دادستان تهران، شخصاً در بازجویی بهاره هدایت حضور داشته و ۱۶ مورد اتهامی به او تفهیم شده است. برخی از موارد اتهامی 

 

شهروند ۱۲۷۰ ـ پنجشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۰


 

ادامه فشارها به بهاره هدایت

رهانا: طی روزهای گذشته در یک مورد دادستان تهران، شخصاً در بازجویی بهاره هدایت حضور داشته و ۱۶ مورد اتهامی به او تفهیم شده است. برخی از موارد اتهامی بهاره هدایت که جعفری دولت‌آبادی آن‌ها را «خیلی سنگین» به او اعلام کرده، عبارتند از: «تبلیغ و سیاه نمایی علیه نظام، شرکت فعال در تجمعات بعد از انتخابات، مصاحبه و خبررسانی با خبرگزاریهای بیگانه، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، تبانی و تجمع و اقدام علیه امنیت ملی.»

گفتنی است فشار های وارده بر بهاره هدایت و دیگر اعضای دربند دفتر تحکیم وحدت جهت اعلام انحلال دفتر تحکیم وحدت از داخل زندان است.

به گزارش رهانا هدایت تمامی اتهامات را رد کرده و در مقابل فشارها برای اخذ اعتراف و مصاحبه از خود مقاومت نشان داده است. رد اعتراف و انجام مصاحبه از سوی این فعال دانشجویی و حقوق زنان با تهدید بازجویان روبه‌رو شده است. این در حالی است که بازجویی از بهاره هدایت تمام نشده و وی هم‌چنان در بازجویی‌ها تحت فشار قرار دارد.


 

بی خبری از وضعیت حشمت الله طبرزدی در زندان

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: با گذشت ۵۵ روز از بازداشت مهندس حشمت اله طبرزدی دبیر کل جبهه دمکراتیک ایران، هنوز اطلاع دقیقی از محل نگهداری و وضعیت او در دست نیست و این ابهام خانواده او را در نگرانی عمیق فرو برده است.

بر اساس گفته خانواده حشمت طبرزدی، او از زمان دستگیری در روز دوشنبه هفتم دی ماه تا به امروز تنها دو بار تماس تلفنی برقرار کرده، اما اشاره ای به محل بازداشت خود نکرده است. همچنین مراجعه مکرر خانواده و محمد اولیایی فرد، وکیل مدافع، به دادگاه انقلاب نیز نتیجه ای در بر نداشته است. دادگاه انقلاب در پاسخ به مراجعات خانواده تنها گفته است که برای او قرار بازداشت دو ماهه صادر شده و پس از آن نیز روشن نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.


 

بی خبری از وضعیت ژینوس سبحانی

خبرگزاری هرانا: ژینوس سبحانی شهروند بهایی و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت و نگهداری نامبرده در سلول انفرادی تا کنون با خانواده اش تماسی نداشته است.

ژینوس سبحانی در ۲۵ دی ماه به همراه همسرش آرتین غضنفری در منزل بازداشت شد. عدم دسترسی به وکیل، عدم شفاف سازی پرونده و بی خبری از وضعیت نامبرده و برخورد های امنیتی صورت گرفته با این فعال حقوق بشر موجب نگرانی خانواده ایشان و همسر در بازداشتش شده است.

گفتنی است خانم ژینوس سبحانی از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر و منشی سابق کانون مدافعان حقوق بشر نیز می باشد که در پی پلمپ دفتر این کانون مدتی بازداشت بوده است.


 

عدم اطلاع وکیل مسعود باستانی از انتقال او به زندان رجایی شهر

ایلنا: محمد شریف وکیل تعدادی از روزنامه‌نگاران زندانی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با انتقال مسعود باستانی از زندان اوین به رجایی شهر کرج گفت: هنوز برای پرونده مسعود باستانی در مرحله تجدیدنظر حکم صادر نشده است. او در واکنش به اظهارات رییس سازمان زندان‌ها مبنی براینکه افرادی که محکوم شده‌اند دوره محکومیت خود را در زندان رجایی شهر سپری می‌کنند،گفت‌: هنوز از علت انتقال مسعود باستانی به زندان رجایی شهر اطلاعی ندارم. در عین حال اگر فرض بر این باشد که محکومان به زندان رجایی شهر منتقل می‌شوند، حکم قطعی محکومیت باستانی ابلاغ نشده و این دیدگاه حداقل در مورد پرونده‌های اشخاصی که حکم قطعی در موردآنان صادر نشده است، مصداقی ندارد.

مسعود باستانی روزنامه نگار، در روز ۱۴تیرماه وقتی برای پی گیری بازداشت همسرش مهسا امرآبادی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود بازداشت شد و علیرغم برگزاری دادگاه و صدور حکم دادگاه بدوی، در حالی که مدت محکومیت اش را در زندان اوین می گذراند و همزمان منتظر فرجام خواهی و دادگاه تجدید نظر بود، روز ششم بهمن ماه از زندان اوین به زندان مخوف رجایی شهر منتقل شد و در سلولی از بندهای عمومی رجایی شهر با شش قاتل به سر می برد.