هاکی زنان کانادا چند روز پیش با غلبه بر آمریکا قهرمان المپیک شده بود ولی حالا نوبت مردان بود که در مرحله ی مقدماتی از آمریکا شکست خورده بودند

یکشنبه ۲۸ فوریه ۲۰۱۰

کانادا نفس راحتی کشید


هاکی زنان کانادا چند روز پیش با غلبه بر آمریکا قهرمان المپیک شده بود ولی حالا نوبت مردان بود که در مرحله ی مقدماتی از آمریکا شکست خورده بودند و بازی سختی را در پیش داشتند ولی آنها توانستند با نتیجه ی ۳ بر ۲ حریف توانمند خود را شکست دهند.

روز یکشنبه ۲۸ فوریه ۲۰۱۰ در آخرین روز بازیهای المپیک ۲۰۱۰ بازی فینال هاکی مردان بین کانادا و آمریکا برگزار شد. در این بازی نفسگیر، کمتر از ۲۵ ثانیه مانده به پایان پریود سوم که در آن دو بر یک کانادا جلو بود و کافی بود این ثانیه های آخر را هم دوام بیاورد، آمریکا با زدن گل مساوی، بازی را به وقت اضافی کشاند و آه از نهاد کانادایی ها که در تمام کشور در حال تماشای مسابقه بودند، برآورد. اما در وقت اضافی، سیدنی کرازبی، قهرمان ۲۲ ساله ی هاکی کانادا با زدن گل طلایی، شادی را برای کانادایی ها به ارمغان آورد و کانادا قهرمان هاکی المپیک و جهان شد و فنلاند مدال نقره این بازیها را با دلخوری گرفت.

در میان جمعیت استفان هارپر، وین گرتزکی، مایکل جی فاکس، برایان آدامز و بسیاری افراد سرشناس دیگر حضور داشتند.

همچنین در سالن گرتزکی در تورنتو نیز جک لیتون و همسرش همراه با دیگران برای پیروزی تیم کانادا هورا کشیدند.

مردان و زنان نیروی ارتش نیز در قندهار افغانستان بر روی صفحه ی تلویزیون شاهد بازی بودند و آنها نیز یکپارچه با مردم کانادا در شادی سهیم بودند.

المپیک ۲۰۱۰ ونکوور پس از ۱۷ روز مسابقه، روز یکشنبه مراسم اختتامیه خود را جشن می گیرد.

کانادا از نظر مدال طلا  با ۱۴ مدال در این مسابقات اول است. و از نظر تعداد مدال آمریکا با ۳۷ مدال در مکان اول قرار دارد(۹ طلا، ۱۵ نقره، ۱۳ برنز)، آلمان در مکان دوم با ۳۰ مدال (۱۰ طلا، ۱۳ نقره، ۷ برنز) و کانادا با ۲۶ مدال در مکان سوم قرار گرفته است(۱۴ طلا، ۷ نقره، ۵ برنز). نروژ(۲۳ مدال) ، اتریش( ۱۶مدال)، روسیه(۱۵ مدال)، کره جنوبی(۱۴مدال)، چین و سوئد و فرانسه (۱۱ مدال) به ترتیب در مکان های بعدی قرار گرفته اند.