مسابقه جهانی ریاضی که به ماراتن ۴۸ ساعته مشهور است، روز سه شنبه بین دانش آموزان سراسر جهان آغاز شد و دانش آموزان دبستان سنت مارگارت 

 

شهروند ۱۲۷۱ – پنجشنبه ۴ مارچ ۲۰۱۰


 

دانش آموزان اسکاربورو در ماراتن ۴۸ ساعته مسابقه ریاضی آنلاین درخشیدند


 آرش رفعت

مسابقه جهانی ریاضی که به ماراتن ۴۸ ساعته مشهور است، روز سه شنبه بین دانش آموزان سراسر جهان آغاز شد و دانش آموزان دبستان سنت مارگارت در اسکاربورو تا حال(چهارشنبه) جزو بهترین های این ماراتن قرار دارند. این ماراتن ساعت ۶ صبح پنجشنبه به پایان می رسد.

دو میلیون دانش آموز از ۳۷۰۰۰ مدرسه در ۲۰۰ کشور در این مسابقه ی آنلاین شرکت کرده اند.

دانش آموزان دبستان سنت مارگارت عاشق ریاضی هستند. آرش رفعت، ۱۲ ساله، دانش آموز کلاس ششم می گوید: از حل کردن ریاضی لذت می برم. برایم مثل تفریح است. او ظرف ۶۰ ثانیه ۶۳ سئوال را جواب داد و فقط یک غلط داشت. آرش تا بعدازظهر سه شنبه ۳۵۴ کوئیز را انجام داده بود و ۹۵درصد درست زده بود. بچه ها دور او جمع شده بودند و بسیاری سرعت تایپ او را تحسین می کردند و او را باهوش می خواندند.

عمر افضل زاده، ۷ ساله، ظرف یک دقیقه ۹۲ سئوال را جواب داد و رفسان کبیر هم بین گروه سنی ۹ تا ۱۳ سال روز سه شنبه نفر دوازدهم جهان شد.

از ۳۸۰ دانش آموزی که امسال از تورنتو در این مسابقه شرکت کرده اند، ۱۲۰ دانش آموز از مدرسه ی سنت مارگارت اسکاربورو هستند؛ جایی که ریاضی مورد علاقه ی دانش آموزانش است. مدرسه ای که دانش آموزان از دست و پنجه نرم کردن با فقر گرفته تا تطبیق دادن خود با محیط کانادا، با یکدیگر سهیم اند ولی والدین بسیاری از آنها دارای تحصیلات عالی هستند و آینده ی بهتر از جمله تحصیل فرزندانشان بالاترین انگیزه ی آنها برای آمدن به اینجا بوده است.

مدرسه سنت مارگارت از سال ۱۹۷۲ تأسیس شده و سال گذشته در مسابقه ی درسی بین مدارس تورنتو اول شد.

معلم ریاضی مدرسه خانم ویمالادوی ویجیاکومار که در دهه ی ۹۰ به این مدرسه آمده، مسابقات ریاضی را در مدرسه باب کرد و خود مربیگری دانش آموزان را در ساعات بعد از مدرسه به عهده گرفت. او سال گذشته جایزه ی نخست وزیر را برای تدریس برنده شد.