جمعه ۴ تا یکشنبه ۶ نوامبر

بهتان وعده داده بودیم که هوا هر چقدر سرد شود و فصل هر چقدر خاکستری ما کارهای خوبی برای پرکردن آخرهفته تان پیدا می کنیم و الوعده وفا:

امیدواریم هفته ی قبل (و البته تا همین دوشنبه) حسابی حال و هولِ هالووینی تان را کرده باشید و آماده آغاز نوامبر، که اگر نه این هفته بالاخره تا یکی دو هفته ی دیگر حسابی زمستانی می شود، باشید.

 

اول از همه جشنواره فیلم دیاسپورا از همین سه شنبه اول نوامبر شروع شده و تا یکشنبه ۶ نوامبر ادامه دارد. در مورد این جشنواره و فیلم های آن در شهروند هفته ی گذشته مفصل خواندید. چند فیلم این جشنواره با حضور هنرمندان ایرانی ست. بعضی از فیلم های جشنواره را هم مجانی می توانید تماشا کنید. اطلاعات مربوط به فیلم ها و زمان نمایش را در لینک های زیر ببینید.

www.shahrvand.com/?p=18887

www.diasporafilmfest.com

 

پیش از این که به اواخر ماه و آغاز فصل تعطیلات و کریسمس برسیم، “نمایشگاه کشاورزی زمستانی سلطنتی” (The Royal Agricultural Winter Fair) از همین جمعه آغاز می شود و تا ۱۳ نوامبر ادامه دارد. این نمایشگاه، که پشت درهای بسته برگزار می شود تا نگران سوز و سرما نباشید، از عظمت در جهان نظیر ندارد و کشاورزان و دامداران را از سراسر کانادا و جهان به خود جذب می کند. به “اگزبیشن پلیس (Exhibition Place) سر بزنید تا دلتان می خواهد خر و گاو و اسب و گوسفند و سگ و البته محصولات عجیب و غریب کشاورزی (مثل کدو تنبل های غول آسا) ببینید. اطلاعات بیشتر در royalfair.org

 

اگر دنبال ماجرای مست کننده تری هستید بهتر است به “ویسکی لایو” (Whisky Live) سر بزنید که برای ششمین سال پیاپی برگزار می شود و موضوعش از اسمش پیدا است: بروید انواع و اقسام ویسکی ها را پیدا کنید و بزنید توی رگ و البته هزار نوع کلاس و آموزش و غیره هم در مورد این نوشیدنی اعلا پیدا می شود.  اطلاعات بیشتر در whiskeylive.com

 

این هفته دیگر رویداد خاصی نیست که به آن اشاره کنیم و این البته خودش فرصتی است که سری به صحنه سینما و تئاتر و گالری ها بزنید. برنامه های شاه سینماهای تورنتو، تیف بل لایت باکس، را در tiff.net پیدا کنید. گالری هنری انتاریو هم کارهای شاگال و پست مدرنیست های روسیه را دارد که خداوکیلی نباید از دستش بدهید.

 

چند هفته آینده: هفته آینده نمایش “مری پاپینز” روی صحنه می آید و ۲۳ و ۲۴ نوامبر هم جی زی و کانی وست در ایر کانادا سنتر کنسرت دارند. بروید در ticketmaster.ca و بلیت ها را تهیه کنید که دیر شد!