به نظر می رسد که به خاطر پیشرفتهای علم پزشکی و اختراع واکسن ها و آنتی بیوتیکها، از مرگ و میر کاسته شده، و جمعیت بشری، در قرن اخیر، افزایش یافته است. از طرف دیگر، پیشرفت تکنولوژی، ابداع تصفیه آب لوله کشی و افزایش آگاهی و درک عمومی در رعایت نکات بهداشتی، در رشد جمعیت نقش بسزایی داشته است


شهروند ۱۱۸۴

به نظر می رسد که به خاطر پیشرفتهای علم پزشکی و اختراع واکسن ها و آنتی بیوتیکها، از مرگ و میر کاسته شده، و جمعیت بشری، در قرن اخیر، افزایش یافته است. از طرف دیگر، پیشرفت تکنولوژی، ابداع تصفیه آب لوله کشی و افزایش آگاهی و درک عمومی در رعایت نکات بهداشتی، در رشد جمعیت نقش بسزایی داشته است. همیشه از مزایای واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر صحبت در میان بوده، اما هیچگاه به ضررهای آن اشاره نشده است. عوارض جانبی آن شامل علائمی خفیف منجمله تب و بی حالی، و یا بسیار شدید مثل تشنج، صرع، اختلالات مغزی و بیماریهای آتوایمینیون است.

هدف از واکسیناسیون، بالا بردن ایمنی بدن در برابر بیماریهای عفونی است. هر واکسن تشکیل شده است از میکروب های مرده و یا ضعیف شده به علاوه مواد شیمیایی مصنوعی سرطان زا مانند Adjuvants, Thimerosol, formaldehyde, phend   و Alcohol . به تجربه ثابت شده که بسیاری از کودکان پس از تزریق واکسن دچار مشکلات کبدی شده اند. کبد بزرگترین غده بدن است که وظایف بسیار مهمی از جمله دفع سموم از بدن را به عهده دارد. طبق گزارش مادران، در درمانگاههای کودکان، مشاهده شده که پس از تزریق واکسن، کودکان دچار ضعف، بی اشتهایی و کاهش وزن شده اند که با تکرار تزریق ها به مرور زمان دچار بیماریهای مزمن مختلف شده اند. بنابه تحقیقات دکتر ریچارد ماسکویج  Dr. Richard Moskowitz  در کتابش به عنوان The Case against Immunization   ثابت کرده که مواد تشکیل دهنده واکسن می تواند عامل بیماری های زیر باشد:

۱ـ بیماریهای پوستی مکرر مثل  Herpes Shingles و زیگیل یا Warts.

۲ـ بیماریهای ویروسی مثل Creuzfeldt  و Gullain Barre

۳ـ بعضی از تومورها یا غده ها.

از طرفی پروفسور  R.Simpson  در سمیناری که توسط بنیاد سرطان آمریکا ترتیب داده شده بود اشاره می کند که واکسن هایی که برای پیشگیری از بیماریهای عفونی مختلف مثل سرخک، سرخجه، دیفتری و کزار تزریق می شود در حقیقت تخم بیماریهای مرموزی را در RNA  سلولهای تمام بدن می کارد که گاهی باعث موتاسیون می شود. هنگامی که شرایط مناسب باشد عوامل مرموز غیرفعال، به صورت بیماریهایی نظیر  Auto Immune خود را نشان می دهد. آتو ایمیون، به بیماریی گفته می شود که سیستم ایمنی بدن علیه سلولهای دفاعی خودش مبارزه می کند، درست مثل واقعه یک جنگ داخلی در یک کشور. لذا بدن ذره ذره از درون پوسیده می شود و طعمه راحتی برای دشمنان خارجی می شود. بیماری     SLE, Lupus, MS ، پارکینسون، روماتیسم و بعضی از سرطانها از انواع آتو ایمیون هستند.

دکتر کالتر آمریکایی در کتابش با نام  DPT A Shot in the Dark اظهار می دارد که موارد بسیاری از مرگ و میر در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق واکسن های سه گانه در آمریکا مشاهده شده که آن را  S.I.D.S Sudden Infant Death Syndrome  یا مرگ ناگهانی نوزادان نام گذاری کرده اند. مطالعات Dr. Culter نشان داده است که حداقل یازده تا دوازده هزار مورد از بیماریهای سیستم عصبی به واکسیناسیون های اجباری مربوط می شوند. بیماریهای ناشی از آن عبارتند از اختلالات بینایی، شنوایی، گفتاری، عقب ماندگی ذهنی، تشنج، صرع، بیش فعالی (ADHD)  بعضی از ناراحتیهای گوارشی و غیره.

از طرف دیگر دکتر Tonne Rover  از کپنهاک، در مجله Lancet  به تاریخ پنجم ژانویه ۱۹۸۵ اظهار می دارد که سرخک بدون علامت در کودکی باعث بیماریهای مزمن در بزرگسالی می گردد و اعتقاد دارد که بیماریهای پوستی، پوکی استخوان، تحلیل غضروفها در مفاصل، لوپوس و بعضی از غده های سرطانی با واکسن ها در ارتباط هستند. بنابر این با تزریق واکسن، کودکان را از بروز بیماریهای عفونی مثل دیفتری و کزاز و سرخک و . . . مصون می داریم، ولی در عوض آنها را مبتلا به بیماریهای جدی و پیچیده تری مثل آسم، سرفه های همیشگی، کم خونی، بی اشتهایی و عقب ماندگی ذهنی و جسمی خواهیم کرد. پس چاره چیست؟ چگونه می توان سلامتی کودکانمان را تضمین کنیم؟

دکتر کنستانتین لیپهConstantine Lippe  پیشگیری را از طریق همیوپاتی پیشنهاد می کند. روش همیوپاتی را می توان از زمان پیش از تولد و هنگام حاملگی مادر شروع کرد تا کودک با یک سیستم دفاعی قوی به دنیا آمده تا بدن خودش بتواند به طور طبیعی عوامل بیماری زا را به کمک سلولهای  B,T  و ماکروفاژها و آنتی بادیهای موجود در سیستم ایمنی بدن، دفع نماید. بدین ترتیب به نیروهای خارجی (واکسیناسیون) و تزریق مواد شیمیایی مضر احتیاجی نباشد. همچنین برای درمان اینگونه بیماریهای عفونی در زمان اپیدمی، رمدیهای مناسب قابل تجویز است. دویست سال است که تجربه آن را ثابت کرده است. این رمدیها از هر نظر طبیعی بوده و هیچگونه عارضه جانبی ندارند. ارزان و قابل دسترس عموم می باشند.

بعضی از رمدیهای پیشگیری عبارتند از   Thuja, Varicillinum, Parotidinum.

شایان ذکر است که طبق تحقیقات و مطالعات دکتر تونی روور عوارض جانبی و بیماریهای حاصل از واکسیناسیون به وسیله همیوپاتی قابل برگشت بوده و درمان پذیر هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ضررهای واکسیناسیون می توانید به کتاب  Immunization نوشته Catherine J.M. Diodati مراجعه کنید.

متخصص همیوپاتی عضو انجمن همیوپاتی کانادا است