شهروند ۱۱۷۲ ـ ۱۰ اپریل ۲۰۰۸

صاحبان بیزنس و بیمه بیماریهای سخت

بیمه بیماریهای سخت و یا به عبارت دیگر بیمه بیماریهای صعب العلاج به تمامی افراد از کودک (نوزاد) یک ماهه به بالا توصیه و پیشنهاد می شود و دلیل آن هم نیاز روز به این بیمه است و آمار بهترین دلیل منطقی برای اخذ این بیمه است. کافی است با کمی دقت به اطرافمان توجه کنیم.

از آنجا که اخذ هر نوع بیمه نیازمند مواردی از طرف شرکت بیمه است در این نوع بیمه (بیمه بیماریهای سخت CII) فرد متقاضی می بایست واجد شرایط باشد. واجد شرایط بودن را بایستی از کودکی آموخت و یا اینکه در هر مقطع زمانی بدون آنکه موکول به آینده شود، به این امر و نیاز می بایست توجه کرد. واجد شرایط بودن از نظر مالی و همچنین مهمتر از مالی واجد شرایط بودن از نظر سلامتی.

بیمه بیماریهای سخت برای بچه ها تا ۳۱ مورد بیماری و برای بزرگسالان در حال حاضر تا سقف ۲۶ مورد بیماری را مورد پوشش قرار می دهد.

صاحب بیمه نامه می تواند تقاضای بیمه نامه CII از حداقل ۲۵۰۰۰ دلار و حداکثر تا سقف ۲۰۰۰۰۰۰ دلار بنماید، و در صورت تشخیص بیماری توسط پزشک خانوادگی، صاحب بیمه نامه می تواند کل مبلغ بیمه نامه در قرارداد را یکجا از شرکت بیمه مذکور تقاضا و طلب کند.

مبلغ دریافتی معاف از مالیات است و حتی در بعضی از انواع آن بدون وقفه زمانی قابل پرداخت است و در بعضی دیگر تا ۳۰ روز پرداخت می شود. همچنین در مطالب گذشته اشاره شد، مدلها و نمونه های مختلفی از این نوع بیمه نامه طراحی شده است که حتی شما قادر خواهید بود تنها در یک مدت کوتاه حق بیمه (Premium) را پرداخت کرده و بدون پرداخت حق بیمه تمام عمر بیمه باشید و همچنین در صورت عدم بیماری، پولهای پرداختی خود را دریافت نمایید.

و نیز اشاره شد که:

چرا بیمه بیماریهای سخت برای صاحبان بیزنس، می بایست از درجه ی اهمیت بالاتری برخوردار باشد؟

صاحب بیزنس با توجه به تعهدات عدیده و کنترل بر بیزنس و توانایی و قابلیت انعطاف پذیری در برابر مشکلات، با اخذ بیمه بیماریهای سخت می تواند در صورت بیماری با دریافت پول معاف از مالیات یکجا از شرکت بیمه طبق قرارداد، جوابگوی نیازهای مالی کسب خود باشد و بر بیزنسش کنترل داشته باشد.

به عبارتی بر عوامل ناشی از بیماری و استرس ناشی از آن که مزید بر علت شده و در بیزنس تاثیرگذار است، کنترل داشته باشد. تمامی موارد فوق به یک چیز ختم می شود و آن هم پول است. پول برای هزینه های پزشکی تا مرحله بهبودی و کمک به پرداخت بدهی های کار و کسب و به استخدام درآوردن و کنترل مدیریت بیزنس، ولی از کجا می بایست پول را به دست آورد؟

باید گفت ارزان ترین، ساده ترین و منطقی ترین راه در این گونه موارد اخذ بیمه بیماریهای سخت CII است که در صورت تشخیص بیماریهای سخت نظیر انواع سرطان، سکته قلبی، بای پس و مشکل قلب و عروق، اختلال در کلیه، سکته مغزی، پیوند اعضا، ام اس، ناشنوایی، نابینایی، آلزایمر، سوختگی پیشرفته و عمیق، تومور، HIV (اچ ای وی) در صورت ابتلا ناشی از شغل، کوما، لکنت زبان، پارکینسون، قطع عضو، تعویض و جابجایی اعضا و بافت قلب و عدم کنترل بر هوش و حواس و ادراک و استقلال ناشی از کهولت سن، تصادف که منجر به بیماری شود و … با استفاده از این بیمه می توان بر مشکلات ناشی از بیماری غلبه کرد. موارد فوق نمونه هایی از بیماریهای سخت است که با توجه به آمار روز به روز بیشتر و بیشتر می شود.

ولی مطلب مهم این است که چگونه صاحب بیزنس می تواند بیمه بیماریهای سخت را خریداری نماید؟

۱ـ به صورت فردی خریداری و کل مبلغ حق بیمهPremium را به صورت فردی پرداخت نماید.

۲ـ توسط شرکت (Corporation) خریداری شود.

در این صورت صاحب بیزنس (شرکت) صاحب بیمه نامه خواهد بود و در این صورت وارث و مطالبه کننده بیمه مذکور هم شرکت (Corporation) خواهد بود.

۳ـ حق بیمه پرداختی در شرکت بین شرکا تقسیم و عواید آن هم در صورت تشخیص بیماری و همچنین تقاضا در شرکت، بین شرکا تقسیم می شود.

و اما چه تفاوتهایی در این سه حالت وجود دارد و شرایط استفاده به چه صورت خواهد بود؟

و از طرف دیگر در صورت تجربه بیماری، چگونه میتوان بیمه بیماریهای سخت (CII) را اخذ کرد؟


www.insufin.com