آن

شماره ۱۱۵۱ ـ ۸ نوامبر ۲۰۰۷
آتیسم و بیمه بیماریهای سخت
Critical Illness Insurance

در ادامه مقالات قبلی، پیرامون بیمه و بیماریهای سخت به بیمه بیماریهای سخت مخصوص کودکان اشاره کرده و می پردازیم به مورد آتیسم.


آتیسم

Autism

یکی از بیماریهای سخت دوران کودکی که می توان به آن اشاره کرد، Autism آتیسم است. این بیمه را می توان برای تمامی بچه های از ۳۱ روزه تا ۱۷ ساله خریداری کرد. در سن ۱۸ سالگی پوشش جهت بیمه بیماریهای دوران کودکی به اتمام رسیده و پوشش بیماریهای سخت با تعداد ۲۵ مورد مطابق شرح بیمه بیماریهای سخت (ci) ادامه خواهد یافت.

البته با توجه به زمان خرید این بیمه می توان با پرداخت تنها ۲۰ سال حق بیمه (Premium) برای تمام عمر پوشش داشت و یا اینکه برای تمام عمر پرداخت کرد و در مقابل تمام عمر پوشش بیمه داشت.


آتیسم چیست؟


آتیسم Autism نوعی اختلال مغزی است که از زمان بدو تولد بچه با او همراه است. این بیماری بر نحوه استفاده مغز بر اطلاعات تاثیر می گذارد.


مشخصات ویژه آتیسم چیست؟


علائم و نشانه های آتیسم ممکن است در زمان نوزادی بروز کند و شاید نشانه های بروز این بیماری در زمانهای دیگری بین ۲۴ ماهگی الی ۶ سالگی خود را نشان دهد.

یک دکتر متخصص با انجام یک سری سئوالات مشخص و دقیق در رابطه با چگونگی رشد جسمی و ذهنی کودک این بیماری را در کودک تشخیص می دهد.


علت آتیسم!


علت اصلی آتیسم هنوز ناشناخته است. بعضی از دانشمندان معتقدند که آتیسم نوعی مشکل فیزیکی است که بر قسمت هایی از مغز که به فرایند زبان و اطلاعات ناشی از حواس ۵ گانه می پردازد تاثیر می گذارد.

فرض بر این است که علت اصلی آتیسم عدم تعادل برخی عناصر شیمیایی در مغز است. بعضی معتقدند که عوامل ژنتیکی بر آتیسم تاثیرگذار است. شاید بهتر باشد اینطور بیان کنیم که آتیسم در نتیجه ترکیب عوامل مختلف به وجود می آید. امروزه دانشمندان معتقدند که بی شک هیچگونه عوامل محیطی موجب به وجود آمدن آتیسم نمی شود.


میزان شیوع آتیسم: چه کسانی در معرض ابتلا به بیماری آتیسم قرار دارند؟


به نظر می رسد که شیوع و نشر این بیماری در سراسر جهان و در نژادهای مختلف و ملیت های گوناگون و همچنین طبقات مختلف اجتماعی (Life Style) یکسان است. از نظر جنسیت از هر ۵ نفر مبتلا به این بیماری ۴ نفر مرد (Male) هستند.

و اما در مورد شیوع بیماری: یکی از ۴ مورد ناتوانی اصلی رشد است. در گذشته از هر یک هزار کودک متولد شده ۱ و یا ۲ کودک به آن مبتلا بودند، ولی در سالیان اخیر طبق آمار (۲۰۰۵ـ۱۹۹۶) خصوصا در امریکای شمالی بیماری آتیسم، رشد صعودی داشته است.

با اینکه قبل از نامگذاری آتیسم این بیماری از دیرزمان مشاهده شده است، ولی در سال ۱۹۴۳ توسط Leo Kanner معرفی علمی شد.

به ادامه مطلب در مقابله بعدی توجه بفرمایید.


www.insufin.com