شهروند ـ فرح طاهری: دو سه ماهی بود که در فیس بوک فیلم های کوتاهی به اشتراک گذاشته می شد درباره ی جوان هنرمند بازیگری که به سرطان مبتلاست و درمانش هزینه ی بالایی می طلبد. در همین فیلم ها نشان داده می شد که هنرمندان در ایران آستین ها را بالا زده اند و هر چه در توان دارند برای مجید بهرامی می کنند. چند نفر کنسرت گذاشتند، نمایشگاه نقاشی و گرافیک برپا شد، و هنرمندان سینما از جمله رخشان بنی اعتماد و فاطمه معتمدآریا از او سخن گفتند و نظر مقامات را به وضعیت حساس این هنرمند جلب کردند. بسیاری این ویدیوها را دیدند و تحت تأثیر قرار گرفتند، از جمله ویدا قهرمانی هنرمند بازیگر و عروسک گردان مقیم تورنتو که پیشنهاد داد هنرمندان تورنتو هم به یاری مجید بهرامی برخیزند. او با مهناز پیروزفر هنرمند نقاش و دیگر هنرمندان آستین ها را بالا زدند و به راه افتادند و شهروند هم چون همیشه در کنار این حرکت انساندوستانه قرار گرفت و برنامه ی دوازده نوامبر در بنیاد پریا شکل گرفت.

لی لی نبوی و غلامحسین نامی در مراسم مجید سخن گفتند. و تابلوی مجید را تعدادی از شرکت کنندگان امضا کردند

 

هر کس آنچه که در توان داشت عرضه کرد.

از در که وارد می شدی، سیما دینی کارت های تبریک زیبایش را که نقاشی کرده بود، برای فروش گذاشته بود. کنارش آرش(گیانی) و دوستانش تی شرت هایی که طراحی خود آرش بود می فروختند. آن طرف تر سی دی های مازیار حیدری و شیلا نهرور دو هنرمند موسیقیدان تورنتویی برای فروش بود. در سالن کناری نمایشگاه نقاشی برپا بود.

توران زندیه، مهناز پیروزفر، شمسی شاهرخی، فیروزه تنگستانی، بهار دائی، نسیم مسرت، سمیرا شریف پوران، افسانه هزارخانی و سحر فلاحیان تابلوهایی اهدا کرده بودند.

برنامه که شروع شد، لی لی نبوی گردانندگی را برعهده گرفته بود و از استاد غلامحسین نامی خواست که با جمع سخن بگوید.

 استاد نامی در آغاز از هنرمندان تورنتو تشکر کرد و گفت:”هنرمندان با این حرکت بشردوستانه ی خود یک اثری هنری دیگر بر آثار هنری خود اضافه کردند. و این حرکت زیبای وحدت آفرین که جامعه ی ایرانی بسیار به آن احتیاج دارد  مثل یک اثر هنری خلاقیت دارد و ماندگار می شود.”

او سپس افزود:”این همیاری و وحدت ملی که همه ی شما دوستان به آن پاسخ دادید نیاز اصلی جامعه ی ماست.”

استاد نامی با اشاره به اینکه چنین برنامه ای با این هدف برای اولین بار از سوی هنرمندان ایرانی شهر تورنتو برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد که چنین همیاری و مشارکتی در همه ی زمینه ها در رابطه با جامعه ایرانی و ایران استمرار پیدا کند. او در پایان برای مجید آرزوی سلامتی و بهروزی کرد.

هنرمندان و ایرانیان تورنتو در برنامه مجید بهرامی صادقانه شرکت کردند

 

 

در تمام مدت اسلایدهای بیشتر خندان مجید بر پرده ی بزرگ پخش می شد و این او بود که به جمع ما انرژی می داد.

سلیمان واثقی (سلی) با همراهی کیبورد امیر رهبر، و پرکاشن آرام روحانی چند ترانه بسیار زیبا اجرا کرد.

فیلم کوتاهی به همت مصطفی عزیزی به نمایش درآمد که در آن بخش هایی از بازی های مجید نشان داده می شد و حرف های رخشان بنی اعتماد و فاطمه معتمدآریا درباره ی مجید…

بعد آیدا مفتاحی رقصی کرد که در وقت استراحت بین دو نیمه همه از آن حرف می زدند. وقتی خودت زیبا باشی، آهنگ زیبایی انتخاب کرده باشی، طراحی رقصت زیبا باشد، و زیبا برقصی، چگونه می شود از اینهمه زیبایی تعریف نکرد.

نوبت به ویدا قهرمانی رسید. او را بیشتر با عروسک هایش می شناسیم ولی این بار تنها به صحنه آمد که مروری کند بر کارهایی که تاکنون بر صحنه انجام داده، از نقالی و شاهنامه خوانی تا مبارک و …

 در وقت استراحت، شیرینی فروشی بی بی با شیرینی های خوشمزه کام حاضران را شیرین کرد و بنیاد پریا هم که با در اختیار گذاشتن رایگان سالن در این امر مشارکت کرده بود، با قهوه و چای رایگان مشارکتش را کامل کرد.

موسیقی بخش مهمی از مراسم همیاری با مجید بود

 

بخش دوم را کریم زیانی نویسنده و شاعر آغاز کرد. او هم برای مجید آرزوی سلامتی کرد و سروقامتان گروه سرو را دعوت کرد.

شاهین فیاض (تار)، آرش جوادپور (سنتور )و کوشا نخعی (کمانچه) چند ترانه نواختند و خواندند و تشویق شدند.

صبا گیانی دانشجوی جوان رشته ی تئاتر شعری که خود سروده بود برای مجید خواند.

پس از آن آراز سالک نوازنده ی چیره دست  تار قطعاتی نواخت و خواند.

و اما اینها همه روی صحنه بودند. تعدادی هم پشت صحنه زحمت کشیدند. فرهاد آهی (طراح صحنه)، یدی شهبازی (طراح نور)، مصطفی عزیزی(تهیه فیلم)، علی منهوبی(صدا بردار)، آرش گیانی(طراح پوستر)، پری فارسی(فیلمبردار)، عادل قربانی( عکاس)

گلوریا یزدانی بلیت های نمایش خود را برای کمک اهدا کرده بود. امیر مهیم در برنامه تلویزیونی دریچه های روبرو برنامه را معرفی کرده بود.

این گروه از مشاوره های سهیل پارسا بهره مند شده بود. سهیل خود درگیر نمایش حلاج بود و نتوانسته بود در مراسم حضور یابد.

سارا صبری، مونا کتابیان، مینا کتابیان، آزاد ایمانی راد، و سارا نژاد جوانانی بودند که در برگزاری برنامه زحمت کشیدند.

رسانه های حامی به جز نشریه شهروند، رادیو صدای ایران و برنامه تلویزیونی دریچه های روبرو بودند.

مرکز مدرسه های مونته سوری، شیرینی فروشی بی بی و YMCA شعبه شمال نیز از این برنامه حمایت کرده بودند.

و اما امر جمع آوری کمک های مالی و ارسال پول به شهروند واگذار شده بود که در پایان مراسم، با حضور افراد دست اندرکار، به حساب و کتاب ها رسیدگی شد و مبلغ ۳۸۵۷ دلار (شامل: ۱۶۱۶ دلار فروش بلیت و کارت و سی دی، ۵۶۶ دلار کمک نقدی(چک و ارز)، ۱۳۰۰ دلار فروش تابلو، ۳۷۵ دلار فروش تی شرت) جمع شد، و در آخرین دقایقی که شهروند می خواست پول را ارسال کند، یاریگر دیگری هم ۲۰۰ دلار اهدا کرد که  از سوی شهروند برای خواهر مجید بهرامی به آدرس آلمان ارسال شد. (رسید ارسال پول را برایتان گذاشته ایم تا حساب و کتاب هایمان شفاف باشد)

 

ایرانیان تورنتو و هنرمندانی که خالصانه هنرشان را در اختیار گذاشتند، آنها که آمدند به برنامه و آنها که کمک مالی کردند و یا تابلو و کارت و سی دی خریدند، بنیاد پریا و شهروند، همه و همه امیدوارند که حال این جوان هنرمند به زودی خوب شود و دوباره او را بر صحنه ی بازیگری ببینیم.