زمانی که در دفتر بیمه کار می کنی زندگی برایت گونه خاصی دارد. روزانه با آمارهای هشداردهنده توسط مجلات ریز و درشت پزشکی مواجه می شوی و نیز  با افرادی ملاقات می کنی که همزمان با تشخیص بیماریشان برای گرفتن بیمه مراجعه می کنند. در این شغل روزهای خوب نیز زیاد هست. روزهایی که افراد در کمال سلامت، برای آرامش فردایشان روبرویت می نشینند و تو فکر می کنی ۷ سال نوشتن از لزوم بیمه، بی ثمر نبوده است.

به جرات می توانم بگویم هر بار که از بیماری ها و لزوم داشتن بیمه می نویسم، امیدوارم که خوانندگان، همراهی این دو را با همراهی برای فروش بیمه نبینند. طبعا هر خواننده ای از خواندن مباحث شاد، بیشتر لذت برده و آمارهای رو به فزاینده انواع دردها و سرطانها برایش موضوع دلچسبی نیست. اما باید گفت واقعیت ها متاسفانه همیشه شیرین نیستند.

***

با بالا رفتن سن، به تدریج دردهایی را در نقاط مختلف بدن حس می کنیم. دردهایی که در ابتدا با بی توجهی با آن برخورد کرده و به مرور به آن عادت می کنیم. شما از کدام دسته هستید؟ اگر از آن دسته هستید که برای دیگران دایه مهربانتر از مادر هستید و برای خودتان کمبود وقت دارید بهتر است آمار، نوشته ها و تجربیات بیماری های امروز را مرور کرده و در نظر داشته باشید تنها با توجه به موقع به خودتان است که می توانید فردا را با آرامش همراه کنید. بروز ساییدگی زانو در دو گروه رخ می دهد، گروهی که فعالیت فیزیکی ندارند و افرادی که فعالیت شدید فیزیکی دارند. کارمندان که به دلیل نوع شغلی به طور مداوم پشت میز مینشینند احتمال دارد در معرض ابتلا به سائیدگی زانو قرار گیرند. همچنین برخی از مشاغل مانند کارهای ساختمانی و یا رانندگی کردن و همچنین آسیبهای ورزشی در شرایطی می تواند تاثیرگذار باشد.

با بالا رفتن سن زانو درد ممکن است بروز کند

کارشناسان آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا با ارائه مطالعات جدید در نشست سال ۲۰۱۱ این آکادمی تاکید کردند که چاقی موجب آسیب دائمی زانو می شود. بررسی های آنان نشان می دهد که هرچند کاهش وزن از طریق جراحی می تواند درد بیماران مبتلا به آرتریت زانو را بهبود دهد اما به نظر می رسد که آسیب دیدگی زانو ناشی از چاقی دائمی است. سایر عوامل خطرزا در این زمینه عبارتند از شکستگی هایی که سبب ناهمواری سطوح مفصلی می شود و بیماری قلبی، روماتیسم مفصلی و عفونت های مفصلی زانو که باعث آسیب دیدن غضروف مفصلی می شوند. متخصصان بیمارستان امراض مفصلی در دانشگاه نیویورک، خاطرنشان کردند که به طور کلی مشکلات و پیچیدگی های ناشی از این عارضه مفصلی در افراد چاق بیشتر و مداوم تر است.

بر اساس این گزارش، برخی ازپزشکان ایتالیایی نیز طبق آخرین آزمایشات خود اعلام کرده اند که در برخی افراد ابتلا به آرتریت(التهاب مفاصل) در یک زانو می تواند نشانه هشداردهنده اولیه سرطان ریه باشد.

***

بیمه ناتوانی جسمی، برترین بیمه ای است که می توانیم در این ارتباط به شما معرفی کنیم. بیمه ای که می تواند در هر شرایطی که شما ناچار شوید برای فعالیت روزمره تان از کسی یا وسیله ای کمک بگیرید از ماهیانه۱۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دلار پرداخت نماید. مطمئنا فرا رسیدن چنین روزی، برای هیچ انسانی از قبل مشخص نیست. اما پیش بینی برخورد با این دوره نشانه درایت ماست.

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime