دولت مالکی قصد دارد ساکنان اشرف را در عراق جابجا کند. هر تلاشی برای جابجایی ساکنان اشرف در داخل عراق غیر قانونی، غیر انسانی و زمینه سازی برای یک جنایت ضد انسانی است

دولت مالکی بر موضع خود برای بستن اشرف و ضرب‌الاجل مصر است.

دولت مالکی ۳۴۰۰  تن ساکنان اشرف را به ‌عنوان تروریست معرفی می‌کند و می‌گوید آنها حق داشتن موقعیت پناهندگی را ندارند و منکر آن می‌شود که ساکنان تحت حفاظت کنوانسیون های ژنو قرار دارند و این‌که آنها هیچ حفاظتی تحت قانون بین‌المللی ندارند. هم‌چنین تأکید می کنند که تا پایان امسال این کمپ باید بسته شود. در واقع حرفشان این است که به‌عنوان افراد تروریست، حق اقامت در عراق را طبق قانون اساسی ندارند

حمله ارتش عراق به کمپ اشرف ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

.

این اعلام جنگ به ساکنان بی دفاع شهر اشرف است و ممکن است به یک فاجعۀ انسانی بیانجامد.

ضرب‌الاجل نوری مالکی به سازمان مجاهدین بدون مراجعه به کمیساریای عالی پناهندگان بوده و با کنوانسیون چهارم ژنو در تناقض  است.

با ساکنان قرارگاه اشرف باید بر اساس شاخص های بین‌المللی و طبق کنوانسیون چهارم ژنو و اصولی که کمیساریای عالی پناهندگان دارد رفتار شود.

شهر اشرف از ۲۵سال پیش، بنابر قوانین رسمی محل استقرار۳۴۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بوده است.

حکومت عراق یک محاصره ظالمانه و طولانی‌ مدت و یک محاصره پزشکی را همراه با نقض مستمر ابتدایی‌ترین حقوق ساکنان اشرف، تحمیل کرده است.

دولت عراق همچنین بنا‌ به دستور رژیم ایران، در سال  ۲۰۰۹  و آوریل ۲۰۱۱  به ساکنان اشرف حمله کرد که منجر به کشته شدن ۴۷ تن شد این حملات همچنین بیش از ۱۰۰۰ مجروح بر جای گذاشت.

ابعاد انسانی این حملات فراتر از محکوم نمودن آن در یک بیانیه و قطعنامه و … است.

حملات ادواری به شهر اشرف به دماسنج سیاسی تمام احزاب و جریانات سیاسی، دولتها و نهادها در منطقه  تبدیل شده است و هر کدام اغلب از سر منافع خود درگیر بیانیه ها و اطلاعیه ها می شوند و هیچکدام نمی توانند زخم یک مجروح که از امکانات اصولی و کافی پزشکی محروم است را التیام بخشند. به نظر من نه تنها از مقوله دفاع از پناهندگی، بلکه مجاهدین یکی از سازمان های اپوزیسیون رژیم جمهوری اسلامی است و بایستی تمام احزاب و سازمان های اپوزیسیون ایرانی نیز از ساکنان اشرف دفاع بی قیدوشرط بکنند، و خواستار امنیت جانی و سلامتی آنها و انتقالشان به کشور ثالث باشند و از آمریکا خواستار آن شوند که مجاهدین را از لیست سازمان های تروریست در آورند.

انساندوستی هیچ منفعت حزبی و گروهی را بر نمی تابد.  ساکنان اردوگاه اشرف قبل از اینکه به جریان سیاسی خاصی متعلق باشند و یا قربانیان خاموش زدوبند رژیم ایران و عراق باشند، انسانهایی هستند که مستحق این جنایات نیستند. نباید مردم را قربانی سیاست ها و اهداف گروهی خویش قرار داد. هر درجه از نقد سیاسی به  سازمان مجاهدین مشروعیتی نه برای جمهوری اسلامی و نه برای سایر احزاب اپوزیسیون نمی آورد و سایر احزاب اپوزیسیون مجاز نیستند با وارد شدن در فضای عاطفی پاشنه رقبای سیاسی خود را در یک جنگ نابرابر بگیرند. ادامه همین سیاست را در برخورد با سیاست های تروریسم بین المللی و ناتو می توان دنبال کردـ جایی که به طور دلخواه و به سفارش رژیم سراپا متعفن جمهوری اسلامی احزابی مانند مجاهدین را  در لیست ترور قرار می دهند و یا افرادی از اپوزیسیون و شخصیت های سیاسی را در لیست تعقیب انترپل می گذارند و سایر گروه های اپوزیسیون (آن هم نه همه) در آرامش رضایت بخشی  بیانیه ای  “محکوم می کنیم”  صادر می کنند .

دفاع از ساکنان بی دفاع اشرف در عمل و بدون بهره برداری سیاسی است که اومانیسم بدون تخفیف هر انسان یا گروهی را نشان می دهد.

امیدوارم اپوزیسیون سرنگونی طلب به طور جدی و در عمل برای پایان دادن به دست درازی و توطئه های رژیم جمهوری اسلامی به میدان بیاید در غیر اینصورت چه بسا نظاره گر جنایتی هولناکتر باشیم و ممکن است حمله به ساکنان اشرف  کماکان و چه بسا برای جریاناتی دیگر از اپوزیسیون ساکن در عراق تکرار شود.

برای جلوگیری از قتل عام ساکنان بی سلاح شهر اشرف ۱۲ دسامبر ساعت ۱۰صبح تظاهراتی در مقابل کاخ سفید (روز ورود نوری مالکی به آنجا) در واشنگتن برگزار خواهد شد. به عنوان یک زندانی سیاسی سابق که چند تن از همبندی های مقاوم و نازنینم اکنون ساکن شهر اشرف هستند و به عنوان یک فعال حقوق پناهندگی مردم را به حضور در این تظاهرات فرا می خوانم. علاقمندان شرکت در تظاهرات ۱۲دسامبر ساکن تورنتو جهت  هماهنگی و سفر به واشنگتن می توانند با من تماس بگیرند.

شماره تماس : ۳۲۲۷  ۹۱۹  ۴۱۶

ایمیل : mhomaily@yahoo.com