در دو هفته ی گذشته که صفحه ی گزارش فعالیت های رضا مریدی در مجلس انتاریو را شروع کرده ایم با نظرات مختلفی در مورد آن روبرو شده ایم. از شما چه  پنهان که خود آقای مریدی هم با ما تماس گرفت و گفت خواننده ی همیشگی این صفحه خواهد بود.

اما هنوز دو هفته از آغاز صفحه نگذشته که مجلس وارد دوره ی تعطیلات خود می شود، اما نه کار آقای مریدی تعطیل می شود و نه کار شهروند. مریدی به دلیل مسئولیت های خود برای مردم حوزه ی انتخاباتی اش و در ضمن مشاغلش در وزارت انرژی همچنان هر روز مشغول کار و فعالیت است و ما در این صفحه به فعالیت هایش در این زمینه اشاره می کنیم.

 حضور در کنفرانس و نمایشگاه صنایع خورشیدی

 دوشنبه و سه شنبه ی هفته ی گذشته مریدی در کنفرانس و نمایشگاه سالیانه انجمن صنایع خورشیدی کانادا که در مرکز نمایشگاه های مترو تورنتو صورت می گرفت شرکت کرد. بیش از ۲۰۰ شرکت درگیر در انرژی خورشیدی در این مراسم حضور داشتند از جمله شرکتی با مالکیت ایرانی-کانادایی به نام «سولارین تکنولوژی» (Solarian Technology).

رضا مریدی در نمایشگاه صنایع خورشیدی در مورد انرژی پاک سخنرانی کرد

مریدی از طرف وزیر انرژی دولت انتاریو در این مراسم شرکت و سخنرانی کرد. گزیده ای از سخنان او را در زیر ملاحظه می کنید:

ـ این به روشنی نشانه ای از بلوغ این صنعت و همچنین تعهد دستجمعی شما است که کیفیت بالایی از تجهیزات انرژی خورشیدی امروز ارائه می شود.

ـ متوجه هستم که نفرساعت های کار اتحادیه کارگران برق تقریبا ۱۵ درصد افزایش یافته و این تا حدود بسیاری به علت کار اعضای شما در پروژه های انرژی سبز است. روشن است که همه ی شما نقشی حیاتی و فعال در پیشرفت اقتصاد انرژی پاک در انتاریو بازی می کنید!

ـ ما همچنان متعهد به طرح طولانی مدت انرژی خود که سال پیش معرفی کردیم هستیم ـ و در ضمن متعهد به ایجاد شغل های جدید انرژی پاک، محیط زیستی پاک تر و خانواده هایی سالم تر ـ تا بتوانیم انتاریویی پاک و سالم تر را برای نسل های آینده تضمین کنیم.

ـ امروز هوای ما پاک تر است ـ چرا که انرژی تجدیدپذیر بیشتر و ذغال سنگ کمتر مصرف می کنیم. در واقع انتاریو مصرف ذغال سنگ خود را از سال ۲۰۰۳ تا کنون ۹۰ درصد کاهش داده است. تا پایان سال ۲۰۱۴ ما یکی از اولین نواحی جهان خواهیم بود که ذغال سنگ را به عنوان منبع تولید برق کاملا از میان می بریم. این بزرگترین طرح واحد مربوط به تغییرات اقلیمی در سراسر آمریکای شمالی است. وقتی تولید برق ذغال سنگی به طور کامل حذف شود اثر آن مترادف با برداشتن ۷ میلیون ماشین از خیابان ها خواهد بود.