نیومارکت: مردی به قتل مادرش متهم شد

کارآگاهان بخش قتل های پلیس پسر ۲۲ ساله ی زنی در شهرک کینگ را به قتل مادرش محکوم کرده اند.

دوشنبه ی این هفته بود که خدمه ی اضطراری به خانه ای در نزدیکی تقاطع سایدرود ۱۷ و دافرین رفتند و با هیلدا روئلنیک ۵۸ ساله روبرو شدند که بر اثر آن چه ضربات چاقو به نظر می رسد در حال جان دادن بود. او به بیمارستان رسانده شد، اما درگذشت.

پسر ۲۲ ساله مادر ۵۸ ساله اش را کشت

به گزارش ایرای نیومارکت، پسرش، اندرو روئلنیک، ۲۲ ساله اکنون به قتل عمد متهم شده است.

به گفته پلیس منطقه ی یورک قرار بود او سه شنبه این هفته، پیش از چاپ شهروند، در دادگاه نیومارکت ظاهر شود. 

وان: زنی در تصادف کشته شد

زنی ۴۸ ساله در شهر وان که در بزرگراه ۷  قدم بر می داشت دوشنبه شب با ضربه ی ماشین از پای درآمد و درگذشت. به گزارش سیتیزن وان، مامورین اضطراری حدود ساعت ۵:۱۰ سه شنبه این هفته به محل این تصادف، در شرق تقاطع بزرگراه با جین، رفتند و زن را به بیمارستان رساندند اما او نتوانست دوام بیاورد.

ماشینی که به او زد تویوتا کمری ۲۰۰۱ بود و راننده ای ۵۷ ساله و اهل شهرک تورن هیل داشت. این ماشین به سمت شرق در حرکت بود. راننده خود هیچ آسیبی ندیده است.  تحقیقات پلیس در این مورد ادامه دارد. 

«تروریسم» نژادپرستانه در نیومارکت

شهر نیومارکت، که با حدود ۲۵ کیلومتر فاصله از تورنتو، از شمالی ترین نقاط منطقه ی یورک و تورنتوی بزرگ به حساب می آید در سال ۱۸۰۱ بنیان گذاشته شد. این شهر که بر رودخانه هلند واقع شده همیشه نقطه توقفی طبیعی بین دو دریاچه انتاریو و سیمکو بود و از این رو طولی نکشید که رونق گرفت. اما بسیاری شاید ندانند که اولین ساکنان و بنیانگذاران نوین این شهر پیروان مذهب کوئیکر بودند، جنبشی مسیحی که از کلیسای انگلستان جدا شده و از زمان جنگ داخلی این کشور به بعد همیشه مورد سرکوب و ستم بود. کوئیکرها در جریان انقلاب آمریکا نیز خشونت هایی بر خود دیدند و همین بود که از ایالاتی مثل ورمانت و پنسیلوانیا گریختند و به سوی شمال به امید سرزمینی با آزادی بیشتر آمدند.

ریتا براون و همسرش به دلیل مزاحمت های نژادپرستانه می خواهند به محله ی دیگری بروند

همین است که شهردار امروز نیومارکت، تونی وان باینن، می گوید شهر او که توسط کوئیکرهای در فرار از تعقیب مذهبی بنیان گذاشته شده باید جایی برای همبستگی، شفقت و احترام باشد.

اما این تجربه ای نیست که آقای سئون اویینسان و خانم ریتا براون داشته اند. این زوج هر دو ۵۴ ساله اولین بار در ماه سپتامبر بود که با حمله به خانه خود، که تازه دو سه ماهی بود به آن آمده بودند، مواجه شدند. بعد در زمان تعطیلات سال نوی امسال (از جمله در شب پیشواز کریسمس و صبح روز کریسمس) این حملات تکرار شد. صلیب شکسته ی نازی ها را پشت در گاراژشان کشیدند، فحش های نژادی علیه شان نوشتند و در نامه ای که در ماه سپتامبر روی ماشین شان گذاشتند ازشان خواستند که یا از محله بیرون بروند و یا با مرگ روبرو شوند. به چه گناهی؟ این که آقای اویینسان سیاهپوست است و خانم براون، سفیدپوست.

این حادثه که علاوه بر نشریات محلی در مطبوعات و رسانه های سراسری نیز بازتاب گسترده ای داشته است به واکنش های مختلفی از سوی مردم انجامیده است.

خانم کری دانیل، ۳۱ ساله، که سیاهپوست است می گوید از وقتی که این خبرها را شنیده توان خواب درست و حسابی ندارد. او خواستار برگزاری برنامه های آموزشی و جلسات سالیانه در مبارزه با نژادپرستی از سوی شهرداری شده است.

او در نامه ای سرگشاده به شهردار شهر گفت: «این فقط دیوارنوشته نژادپرستانه نیست. این تروریسم است و فقط بر یک خانواده اثر نمی گذارد.»

افراد بسیار دیگری در شهر نیز به حمایت از این خانواده برخاسته اند.

خانواده ی سیاهپوست دیگری که اسمش فاش نشده در گفتگو با ایرای نیومارکت گفته در تابستان سال گذشته سه بار روی در گاراژشان رنگ سفید ریخته اند.

اما تصمیم این خانواده در مقابله با این حمله جالب توجه است. با این که زن خانواده می خواسته نیومارکت را ترک کنند، تصمیم بر این شده که به «یک فرد نادان» آوانس ندهد و به زحمت خرج نصب وسایل امنیتی هم که شده در این شهر بمانند. این خانواده می گوید پیشنهادشان به آقای اویینسان و همسرش نیز همین است. آن ها گفته اند جامعه و شهرداری باید از این دو قربانی حمایت کنند تا بتوانند در شهر بمانند.

شهرداری قصد خود برای حمایت را اعلام کرده است. به گفته تام وگ، عضو شورای شهر، کمیته مشورتی مربوط به امور همبستگی در روز ۱۱ ژانویه جلسه ای برای سازماندهی نشستی عمومی در این مورد برگزار خواهد کرد. شهردار در ضمن به همراه جو اسپانگا، عضو شورای شهر، قرار است این هفته با خانواده دیدار کنند.

براون و اویینسان اما می گویند به قدری از این حادثه وحشت کرده اند که اعلام کرده اند می خواهند خانه خود را به فروش برسانند و از این شهر نقل مکان کنند. 

سرقت در تورن هیل و مارکهام

جمعه شب هفته گذشته، یعنی در آخرین هفته ی سال مغازه هایی در تورن هیل و مارکهام با سرقت روبرو شدند و پلیس برای جلب مجرمین این حادثه تقاضای همکاری با عموم کرده است.

حوالی ساعت ۹:۳۰ شب، مردی با تفنگ وارد سوپرمارکتی واقع در شماره ۱۴۵۰ خیابان کلارک غربی در تورن هیل شد، با زور تفنگ پولی از مرد پشت پیشخوان دریافت کرد و سپس با دوچرخه گریخت. سارق سیاه پوست و ۲۵ تا ۳۰ ساله تصویر شده است که هنگام سرقت ماسک اسکی سیاه رنگ، ژاکت کلاه دار، شلوار کارگو، دستکش و کفش کتانی به تن داشته و صورتش را با پارچه ای سفید پوشانده.

نیم ساعت بعد، دو مرد، که یکی شان مسلح بوده، به مغازه ی «ویدئو دی لایت» واقع در شماره ۲ هیل کرافت درایو در مارکهام دستبرد زدند و با دریافت پول از صحنه گریختند. هر دو مظنون سیاه پوست و ۱۸ تا ۲۰ ساله تصویر شده اند. یکی ماسک اسکلتی و دستکش داشته و کیفی نارنجی داشته. دیگری، حامل اسلحه، ماسک اسکی سیاه رنگ و دستکش.

هیچ کس در این حوادث آسیب جسمی ندیده است.

اگر اطلاعاتی در این مورد دارید به شماره تلفن ۱۸۶۶۸۷۶۵۴۲۳ با داخلی ۶۶۳۰ پلیس تماس بگیرید. اگر می خواهید اطلاعاتی در این مورد بدون افشای هویت خود به گوش پلیس برسانید به وب سایت ۱۸۰۰۲۲۲tips.com بروید.

 

شهردار وان: بهبود تصویر شهر اولویت اول مان بوده است

ماریسیو بویلاکوآ، نماینده سابق لیبرال و شهردار کنونی شهر وان، هفته گذشته در گفتگو با روزنامه سیتیزن وان پای صحبت درباره بیش از یک سال فعالیت خود به عنوان شهردار نشست.

بویلاکوآ تاکید کرد که اولویتش در این مدت بهبود تصویر شهر وان بوده است که هنگام رسیدن او به صدارت درگیر چهار سال دعواهای شدید اعضای شورای شهر و دعاوی حقوقی بود.

ماریسیو بویلاکوآ شهردار وان،

او در پاسخ به منتقدینی که می گویند اندازه کافی کار نکرده اشاره کرد که در طول یک سال در ۴۵۰ جلسه و نشست محلی شرکت کرده و به طور متوسط روزی ۱۵ تا ۱۸ ساعت کار کرده است.

او تصویب میثاق وان (که مقامات مختلف به موجب آن قول همکاری با همدیگر را دادند)، بازبینی برنامه های شهرداری و تجدید نمایندگی فعال شهر در سازمان هایی مثل «فدراسیون شهرهای کانادا» را از مهمترین دستاوردهای خود خواند.

او در ضمن گفته به نظر خودش در اولویت اول خود موفق بوده و تصویر شهر وان در نظر عموم امروز از زمین تا آسمان با سال گذشته تفاوت کرده است.

شهردار گفته در سال ۲۰۱۲ به پایان برخی پروژه هایی که امسال آغاز شده خواهد پرداخت، از جمله طرح شهرداری برای بازبینی ساختار سازمان دهی درونی اش. از جمله اولویت های سال جدید ساخت مرکز شهری وان، توسعه محله ی مرکزی شهر حول و حوش تقاطع بزرگراه ۷-جین و توسعه عمومی اقتصادی خواهد بود.

او گفته منتقدین باید «انتقاد سازنده» ارائه کنند که به نتایج مثبت بیانجامد نه این که دنبال توجه رسانه ها و غیره باشند. آقای بویلاکوآ بزرگترین چالش خود در سال گذشته را شناختن بهتر همکارانش در شورای شهر و فهم شیوه مدیریت شهر دانسته است.

اولین جلسه شورای شهر وان در سال جاری در روز ۱۶ ژانویه برگزار می شود. این جلسه باید در مورد بودجه ی سال جدید تصمیم گیری کند.