۶ تا ۸ ژانویه ۲۰۱۲

 تازه دوران تعطیلات و خوش گذرانی تمام شده و لابد همه می خواهند برگردند سر کار و زندگی اما ستون ما تعطیلی بردار نیست و با بهترین پیشنهادها در خدمت تان هستیم. اول از همه این که جشنواره تئاتر «نکست استیج» (Next Stage) این هفته برای پنجمین سال برگزار می شود و بعضی از بهترین نمایش های مستقل کشور را برایتان در تئاتر فکتوری (Factory Theatre) به ارمغان می آورد. این جشنواره تا ۱۵ام ژانویه برقرار است. برنامه کامل نمایش های آن را در fringetoronto.com  پیدا می کنید.

 بعد می رسیم به سینمای جشنواره (تیف بل لایت باکس) که قرار است ده فیلم برتر کانادایی سال را از این هفته هر شب نمایش دهد. فهرست این ده فیلم برتر و ساعات نمایش شان را در tiff.net/topten پیدا کنید.

 یادتان نرود که نمایش «ابله آمریکایی» (American Idiot) هم که تعریفش را کرده بودیم همچنان تا۱۵ام در «مرکز هنرهای تورنتو» واقع در نورت یورک برقرار است.

 

اطلاعات بیشتر در americanidiothemusical.com و خرید بلیت در dancaptickets.com 

جشنواره کمی تا قسمتی بورژواییِ «زمستان مزه» (Winterlicious ترکیبی از «زمستان» و «خوشمزه») که در آن رستوران های اعلای شهر بهترین هایشان را به صورت منوهای فیکس با قیمت فیکس عرضه می کنند از آخر همین ماه آغاز می شود و رزرواسیون آن از همین هفته آینده. پس بهتر است از الان چرخی در فهرست آن بزنید. اطلاعات بیشتر را در سایت شهرداری پیدا می کنید: Toronto.ca

شب های پاتیناژ با موسیقی هاربرفرانت سنتر هم که یادتان نرفته. این شب ها اگر هوا یاری کنه حالا حالاها برقرارند بویژه روزهای تعطیل از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، مجانی هم هست. برنامه ی کاملش در harbourfrontcentre.com پیدا می شود.

 نمایش مری پاپینز را هم بچه ها دوست دارند و هم بزرگ ها، این نمایش از ۲۷ دسامبر در سالن پرنسس ولز شروع شده و تا ۸ ژانویه ادامه داره. برای بلیت و اطلاعات بیشترmarypoppins.com

 

داستان زیبای خفته را هم که حتما می دانید، حالا فرم باله آن در سولار استیج در حال اجرا است. رقص و موسیقی زیبا و صحنه آرایی باشکوه، نمایشی دیدنی می شود که به درد این روزهای جشن و سال نو می خورد. این نمایش فقط تا ۱۵ ژانویه اجرا می شود. solarstage.on.ca 

اما یکشنبه ۸ ژانویه یک کنسرت متفاوت هم در شهر برگزار می شود. حسن انعامی خواننده اپرا با همراهی هنرمندان نوازنده نرمینه افندی یوا، صمد پورموسوی و آراز نایب پاشایی در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل کنسرتی متفاوت از موسیقی سنتی آذری، ترانه های مشهور آذری، فارسی، اروپایی و آمریکایی و قطعاتی از اپرای مشهور کوراغلو و موسیقی کلاسیک جهان برگزار خواهد کرد. 

در ضمن شهروند نیز از حامیان این کنسرت و این هنرمند است که یک سالی ست از باکو به جمع هنرمندان ایرانی تورنتو پیوسته است.

خرید بلیت و اطلاعات بیشتر در rhcentre.ca   

 

کنسرت حسن انعامی در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل همین یکشنبه ۸ ژانویه