میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواه ایالت آیووا، در انتخابات مقدماتی این ایالت برنده شد و یازده ماه جلوتر، بازار انتخابات در آمریکا را گرم کرد.

او که از ذوقش هرچه پیرزن و بچه در حوزه رای گیری اش بود بوسید، قول هائی هم داد که به قول های آقای احمدی نژاد که گفت پول نفت را سر سفره مردم می آورم، بی شباهت نبود. 

او گفت اگر انتخاب شوم، مراکز اتمی ایران را بمباران می کنم و شاید هم پیش خودش فکرکرده: چند تا عمله می فرستم “تنگه” هرمز را “گشاد” کنند تا ایرانی ها به هوس بستن آن نیفتند و اگر نشد خود خلیج فارس و تنگه هرمزش را یکجا به آمریکا منتقل می کنم که زیرنظر خودمان باشد و مشکل کشتیرانی در آن برای همیشه حل شود!

مت رامنی برای کاندیدای حزب جمهموریخواه در آمریکا تلاش می کند

بوسیدن هول هولکی پیرزن ها، یک رسم قدیمی در آمریکاست و کاندیداها به این وسیله می خواهند ثابت کنند که مهربان و مردم دوست هستند، پیر و جوان را دوست دارند و حاضرند حتی پیرزن هائی را که عزرائیل هم حاضر نیست طرفشان برود، در آغوش بگیرند. 

بدیهی است آنها بوسیدن زنان جوان و زیبا را به بعد از انتخابات و سرفرصت موکول می کنند. جان اف کندی که پس از انتخابات به سراغ مرلین مونرو رفت و بیل کلینتون که دستمزد رای دادن مونیکا لوینسکی را پس از رئیس جمهور شدن پرداخت، از خاطرها نرفته اند.

در ایران ما که قرار است دو ماه دیگر انتخابات مجلس برگزار شود، تنها بازاری که فعلا گرم است، بازار دلار است و بازار تحریم انتخابات.

تحریم انتخابات در ایران با وجود آنکه مسئولان آن را جرم اعلام کرده اند، به صورت مد روز درآمده و به هر سایت خبری که سر می زنی، می بینی که گروه و جمعیت و حزبی، شرکت در انتخابات را تحریم کرده اند.

 

این تحریم ها در شرایطی صورت می گیرد که همه می دانند در هیچ کجای دنیا، هنگام انتخابات، اینهمه امکانات در اختیار مردم گذاشته نمی شود.

اتوبوس سواری مجانی، کیک و ساندویچ خوشمزه و ساندیسی که آدم حاضر است جانش را هم فدایش کند!

آمریکائی ها که خیر سرشان ابرقدرت اول جهان هستند، به جای دراختیار گذاشتن خوراکی های خوشمزه  و حمل مردم با اتوبوس های مدرن، سروته قضیه را با یک بوسه هول هولکی هم می آورند، اما ما ایرانی ها با وجود آنکه می دانیم  نمایندگان مجلس را جلوجلو برایمان انتخاب کرده اند و نباید زحمتی برای اینکار بکشیم! حاضر نیستیم اندکی در صف بایستیم تا فیلمبردارهای تلویزیون فیلم مان را بردارند و انتخابات را تحریم می کنیم.

ترس من این است که این نمک نشناسی ها و تحریم کردن ها، کار را به آنجا بکشاند که شرکت در انتخابات مثل نظام وظیفه اجباری شود و مردم را به زور پس گردنی پای صندوق های رای ببرند!

 

خدا را شکر که ما آلمانی نیستیم!

 

آقا عجب ملت کم جنبه و ندید بدیدی هستند این آلمانی ها. رئیس جمهورشان به اندازه یک کف دست از قدرت خودش سوء استفاده کرده، حالا مردم دارند در اینترنت رای می دهند که طرف باید در قدرت بماند یا برود؟

تمام خلافی که آقای کریستین ولف رئیس جمهور فعلی آلمان کرده، عبارت از گرفتن یک وام ۵۰۰ هزار یوروئی کم بهره، و یک تلفن تهدید آمیز به سردبیر روزنامه بیلد است.

رئیس جمهور آلمان به تصوراینکه آلمان هم ایران است و رئیس جمهورش هرکاری دلش بخواهد می تواند بکند، به سردبیر بیلد گفته است چیزی در مورد وامی که من گرفته ام چاپ نکنید. همین و همین.

حالا این مسئله شده است بحث و خبر اول تمام روزنامه ها، تلویزیون ها و رادیوهای آلمان. شاید هم تا این مطلب منتشر شود ایشان رفته باشند غاز بچرانند.

تازه این درصورتی است که خود رئیس جمهور در تلویزیون حضور یافت، به تمام سئوالات مجریان تلویزیون پاسخ داد و آخر سر هم از مردم عذرخواهی کرد.

درکشور ما فقط در یک مورد سه هزار میلیارد تومان سوءاستفاده شد، رهبر مملکت مان یک کلام فرمودند کشش ندهید، تمام شد رفت پی کارش.

اگر خدای ناکرده و زبانم لال ما ایرانی ها هم آلمانی بودیم الان همه مقامات بالای مملکت مان از ریز و درشت باید می رفتند آنجائی که عرب نی انداخت.

شاید هم به همین جهت است که مقامات مملکت مان شب و روز دارند خدا را شکر می کنند که ایرانی ها آلمانی نیستند؟!

 

 رابطه تلفات سوریه با دلار

 

گزارش برخی خبرگزاری ها حاکی است که تعداد تلفات در تظاهرات سوریه، از ۶۱۰۰ نفر نیز بیشتر شده است.

خبرنگار ما تلفنی از بشار اسد پرسید آقای دکتر، چه جوری میشه که هی تعداد کشته شدگان در تظاهرات سوریه افزایش پیدا می کنه؟

ایشان در حالی که به فکر فرو رفته بودند فرمودند هرکشوری یک نوع استعداد داره. یکجا درخت خرما رشد می کند و یکجا درخت هندوانه!

در کشور شما نرخ دلار دقیقه به دقیقه بالا می رود و درکشور ما تعداد کشته ها. بعد با لبخندی ملیح اضافه کردند این چیزها خواست خداست و ما بندگان خدا دخالتی در آن نداریم!

تظاهرات در تهران؟ تظاهرات کجا بود جانم. نویسنده چشمش افتاده به چند هزار تا آدم خیال کرده تظاهراته. مردم جمع شده اند دلار بخرند!

 ترا به خدا ما را تهدید کنید!

 پس از تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، آمریکا ۳۰ میلیارد دلار اسلحه به عربستان فروخت.

رئیس جمهور آمریکا برای مقامات ایران پیغام فرستاد و گفت جان هرکس که دوست دارید، لطف کنید و چند تا تهدید دیگر هم بکنید، تا ما بتوانیم ته مانده اسلحه های قدیمی خودمان را به کشورهای همسایه  بفروشیم و سرچراغی دعاگویتان باشیم!

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.