مرضیه رسولی، پرستو دوکوهکی، فاطمه خردمند، محمد سلیمانی نیا، احسان هوشمند و حسن فتحی بازداشت شدند

 رادیو زمانه: به دنبال موج تازه بازداشت فعالان رسانه‌ای در ایران، مرضیه رسولی، روزنامه‌نگار در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. اتهام مرضیه رسولی “اقدام علیه امنیت ملی” اعلام شده است.

این روزنامه‌نگار سابقه همکاری با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه‌های شرق و اعتماد و چند نشریه سینمایی را داشته است.

چند روز پیش نیز پرستو دوکوهکی روزنامه نگار و از فعالان حقوق زنان در تهران بازداشت شده است.

پرستو دوکوهکی از نخستین وبلاگ‌نویسان ایران بود و وبلاگ او با عنوان “زن‌نوشت” در سال ۲۰۰۵ ” به‌عنوان بهترین وبلاگ در عرصه روزنامه‌نگاری از سوی دویچه‌وله برگزیده شد.

روزنامه نگاران و فعالان بازداشت شده از بالا راست: فاطمه خردمند، پرستو دوکوهکی، مرضیه رسولی، پایین محمد سلیمانی نیا، حسن فتحی و احسان هوشمند

پرستو دوکوهکی همچنین سابقه همکاری با روزنامه‌های همبستگی، یاس نو، وقایع اتفاقیه، اقبال، سرمایه، اعتماد ملی، شرق و نشریات از جمله ماهنامه‌ زنان را داشته است. وی در سال های اخیر فعالیت رسانه‌ای نداشت.

محمد سلیمانی‌نیا، مترجم نیز یکی دیگر از کسانی است که در این هفته بازداشت شده است. محمد سلیمانی‌نیا، مدیر شبکه اجتماعی متخصصان ایران و مترجم کتاب “عطر سنبل، عطر کاج” است که سه شنبه ۲۰ دی ماه در منزل پدرش دستگیر شد.

فاطمه خردمند، احسان هوشمند و حسن فتحی نیز از جمله روزنامه‌نگارانی هستند که در هفته‌های اخیر در ایران بازداشت شده‌اند.

گزارش‌گران بدون مرز، سازمان مدافع آزادی اطلاع‌رسانی هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای وضعیت روزنامه‌نگاران، وب‌نگاران و آزادی اطلاع‌رسانی را در ایران “نگران کننده” نامید.

گزارشگران بدون مرز، ایران را “بزرگ‌ترین” زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه می‌داند.