در سوم دسامبر ۱۹۶۷ دنیا شاهد اخبار حیرت انگیز و جالبی بود: خبر حیرت انگیز انجام پیوند قلب برای اولین بار در دنیا. این عمل توسط دکتر کریستین برنارد به همراه برادرش

 دکتر ماریوس و همچنین تیم جراحی که همراهی شان می کردند، اولین جراحی پیوند قلب در دنیا اعلام شد.

باید توجه داشت که علیرغم وجود امکانات پزشکی و پرستاری عمل جراحی، دارو، درمان و استراحت مستلزم صرف هزینه های فوق العاده ای است که می تواند برای بیماری های سخت موجب مشکلات مالی و دردسرهای ویژه ای شود.

در سال ۱۹۸۳ دکتر برنارد با مشاهده بیماران نیازمند مبتلا به بیماری های سخت که استطاعت مالی برای پرداخت هزینه های درمان نداشتند، طرح ایجاد بیمه ای جهت پوشش مناسب در این خصوص را  عنوان کرد.

پس از سالیان سال مطالعه، تحقیق، بررسی و آمار و برآورد نیاز پوشش این نوع بیمه، در حال حاضر ملاحظه می کنید چنین محصولی به راحتی در اختیار ما قرار دارد. از طرفی دیگر از آنجا که متوسط طول عمر طبق آماری که موجود است بیشتر شده است، به طور مثال در سال ۱۹۰۰ متوسط طول عمر یک زن ۴۶ سال بود در صورتی که در مقایسه در سال ۱۹۹۸ متوسط طول عمر زنان در کانادا به ۵/۸۱ سال افزایش یافته و یا در سال ۱۹۰۰ متوسط طول عمر یک مرد ۴۲ سال بود در صورتی که در مقایسه در سال ۱۹۹۸ متوسط طول عمر مردان به ۱/۷۶ سال افزایش یافته است.

با افزایش طول عمر، بیماری های سخت نیز افزایش یافته و این طبیعی است. اگر در سالهای اخیر خصوصا نیاز به داشتن این بیمه (بیمه بیماریهای سخت) بیشتر به چشم می خورد به دلیل افزایش نیاز و مطالبه پول (Claim) بوده و است. امروزه در سراسر دنیا مهمترین و اصلی ترین آمار مرگ را می توان سکته قلبی، مغزی و سرطان نام برد و بد نیست بدانیم بیمه بیماری های سخت  در سال ۱۹۸۷ میلادی در انگلستان معرفی شد و تا سال ۱۹۹۸ میلادی تعداد ۸۴۳۰۰۰ نفر مردم خریدار این نوع بیمه بودند.

در اینجا بد نیست بدانید در دنیای امروز، در زمان بروز بیماری والدین، ۱۳ درصد از فرزندان، آنها را از نظر روحی حمایت می کنند، ۷ درصد می توانند از نظر مالی تامین کننده خانواده باشند و ۴۷ درصد اشاره به این دارند که نمی دانند برای نگهداری والدینشان چه کنند و خودشان توان اینکار را ندارند!

 شاید بگویید چگونه قبل از اینکه به چنین زمانی برسیم، خود را از نظر مالی تامین کنیم.

مسلما بیمه مناسب می تواند چاره خوبی برای این مورد باشد و تا زمانی که آثار و علائم بیماری در شخص دیده نشده، می توان لااقل پیش بینی لازم را از نظر مسائل مالی به عمل آورد تا برای درمان، جدا از مشکلات روحی و روانی که برای شخص از جهت این بیماریهای خطرناک پیش می آید، لااقل دغدغه های مالی نداشته باشیم و به خاطر داشته باشیم که در زمان سلامتی کامل می توان فقط از این شانس (اخذ بیمه مخصوص) در این خصوص برخوردار شد.  بیمه بیماری های سخت،  از طریق شرکت هایی که این محصول را طراحی کرده اند در اختیار عموم قرار گرفته تا از این فرصت بزرگ استفاده کرده و بعد از ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان و مواردی دیگر از بیماریهای سخت ـ که تا به امروز تا سقف ۳۱ مورد بیماری از سوی شرکت های بیمه تحت پوشش قرار گرفته است ـ خود را برای طول دوره بیماری و مداوا از جهت مالی محافظت کنیم و با داشتن این بیمه لااقل اگر آسودگی جسم نداریم، آسودگی خاطر داشته باشیم.

 

 *محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime