شماره ۱۲۲۲ ـ پنجشنبه ۲۶ مارچ ۲۰۰۹
نمایشگاه عکسهای هنرمند عکاس ایرانی ـ کانادایی، بابک سالاری روز ۱۸ مارچ در فضایی گرم و دوستانه شروع به کار کرد و آثار این هنرمند در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. نمایشگاه یادشده در موزه ی هنرهای معاصر شهر مقدونیه و به مناسبت برگزاری یازدهمین جشنواره تصاویر مستند تسالونیکی تدارک دیده شد

هویپل، مدیر موزه هنرهای معاصر مقدونیه ضمن تقدیر از بابک سالاری به دلیل موضوع کارها و آثارش بیان کرد:« ریشه ایرانی این هنرمند بزرگ به کرات در آثارش مشاهده می شود و نشانگر این واقعیت است که وقایع سخت آن دوران از ذهن و یاد این هنرمند پاک نخواهد شد. ما از بابک سالاری برای شرکت در این جشنواره قدردانی می کنیم و خوشحالیم که او در این بخش جشنواره به خوبی درخشیده است».


دیمیتری ایپیدز، رئیس جشنواره تصاویر مستند اظهار داشت: «بابک سالاری در عکسهایش موضوعات و مسائل جالبی را به تصویر کشیده است. مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به دفعات می توان در میان عکس ها دریافت و با دیدن عکسها هر بیننده ای تصور می کند صاحبان عکس با چشمانشان مصائب و رنج های خود را بازگو می کنند».

سفیر کانادا در یونان ضمن دیدار از این نمایشگاه از این هنرمند کانادایی ایرانی تبار تقدیر کرد. او در شرح هنر سالاری بیان کرد: «تصاویر کاملا گویا هستند و به شرح ماوقع می پردازند. این هنر، ارزش مستندسازی را نمایان می سازد. او در عکس ها داستان زندگی ها را به تصویر کشیده است و سختی مردمی که از جنگ، فقر و مصائب دیگر آسیب دیده اند».

در پایان سالاری از تمامی دست اندرکاران جشنواره یازدهم تصاویر مستند، بویژه موزه هنرهای معاصر مقدونیه، سفارت کانادا دریونان و افرادی که داوطلبانه در عکس های او نقش آفریده اند، تشکر کرد.

این نمایشگاه تا ۲۲ مارچ ادامه داشت.