خبرگزاری مهرگزارش کرده است که با وجود گذشت سه روز از اعلام سیاست دلار تک نرخی توسط بانک مرکزی، بازار و صرافی ها زیر بار اجرای این نرخ نرفته اند.

مردم مشغول غارت فروشگاه ها هستند. انگار نه انگار که مقامات مملکت دارند برای آنها سخنرانی می کنند

در تابلوی صرافی ها نرخ دلار البته همان ۱۲۲۶ تومانی ثبت شده که بانک مرکزی گفته است، اما وقتی می روی بخری، صراف می گوید اگر ایشان را (منظور دلار۱۲۲۶ تومانی است) زیارت کردی، سلام من را هم به او برسان و بگو کجائی بابا؟!

اما در عوض دلار به نرخ بانک مرکزی که نایاب است، تا دلتان بخواهد قفسه خالی فراوان شده. جوری که خیلی ها خیال می کنند به جای سوپرمارکت، وارد قفسه فروشی شده اند! دیدن این قفسه های خالی، انسان را به این فکر می اندازد که چرا مردم ایران اینقدر خیره سر و حرف نشنو شده اند؟

دیگر نه کسی به حرف امام جمعه توجه می کند، نه به حرف رئیس مجلس. نه کسی به حرف رئیس جمهورگوش می کند و نه حتی به حرف رهبر مملکت.

همه می خواهند تومان شان را تبدیل به دلار کنند و انباری خانه شان را پر از آذوقه. هرچقدر هم که سردمداران کشور فریاد می زنند که بابا همه چیز فراوانه و به همه می رسد، پوزخند می زنند که بعله می دونیم. برای شما همه چیز هست و فراوانه…

به محض اینکه اتحادیه اروپا خرید نفت ایران را تحریم کرد و دلار مثل فشفشه بالا رفت، مردم مثل اسپندی که روی آتش می ریزند، شروع به بالا و پائین پریدن و از این فروشگاه به آن فروشگاه رفتن کرده اند و چنان به خرید و ذخیره آذوقه پرداخته اند که انگار قحطی شده.

به عکس نگاه کنید. در حالیکه رئیس جمهورمان مشغول سخنرانی است و می گوید وضع اقتصادی ایران خیلی هم خوب است و در حالی که آقای احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران دارد توضیح می دهد که اروپائی ها خودشان را تحریم کرده اند نه ما را، مردم مشغول غارت فروشگاه ها هستند. انگار نه انگار که مقامات مملکت دارند برای آنها سخنرانی می کنند. بابا بروید بنشینید پای تلویزیون، ببینید زندگی چقدر زیباست وگوش کنید که تا چه حد فراوانی و ارزانی هست!

این ویدیورا هم نگاه کنید ضرری ندارد:

موج جدید گرانی در ایران

 زندگی در خانه های کوچک مجازات دارد!

اتاق نشیمن یکی از خانه هائی که درکامرانیه ساخته شده. با کسانی که در خانه های کوچکتر از این زندگی کنند به شدت برخورد می شود!

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری که به صورت آش کشک خاله، روی دست آقای خامنه ای مانده، هنگام سخنرانی در مجتمع مس سرچشمه کرمان آنقدر از وضع کشور تعریف کرد که کم کم خودش هم باورش شد، از تعریف های خود به وجد آمد و بعد شروع به جوک گوئی کرد.

وی به عنوان تازه ترین جوک که خبرآنلاین نیز آن را منتشرکرده است گفت: به عنوان مطلع می گویم که هیچ مشکل اقتصادی درکشور وجود ندارد!

 مردمی که به سخنان ایشان گوش می کردند و این جوک را نشنیده بودند چنان به خنده افتادند که برخی از آنها از شدت خندیدن به عطسه و سکسکه افتادند، باوجود این می گفتند آقای دکتر ترا به خدا باز هم بگین، مدتهاست یک دل سیر نخندیده ایم.

آقای احمدی نژاد با لبخندی ملیح فرمودند آی بچشم. بگذارید در مورد مسکن برایتان بگویم که با برنامه هائی که برای ساختن مسکن داریم، دلیلی ندارد که مردم در خانه های تنگ زندگی کنند.

بعد از این سخن دلگرم کننده، خیلی از حاضران با توجه به پیشنهاد قبلی ایشان که پنج میلیون نفر باید از تهران بروند، تصور کردند منظور آقای رئیس جمهور این است که چون ایران هزاران کیلومتر مربع بیابان وکویر دارد، مردم می توانند بروند در این بیابان ها و در یک فضای بزرگ زندگی کنند.

به همین دلیل اعتراض کنان گفتند آقای رئیس جمهور درست است که ما بیابان زیاد داریم، اما این بیابان ها که قابل سکونت نیست.

آقای رئیس جمهور با حرکت دست آنها را ساکت کردند و گفتند اشتباه نکنید. ما هم می دانیم که این بیابان ها قابل سکونت نیست، اما می توان این بیابان را پر از خانه های لوکس کرد یا نه؟

او سپس عکس یکی از این خانه ها و اتاق پذیرائی آنرا به مردم نشان داد و گفت درکامرانیه شمالی تهران یک مجتمع مسکونی به مساحت ۴۷۰۰۰ مترمربع ساخته شده که هر آپارتمان آن ۳۲۰۰ متر زیربنای مفید دارد. این عکس یکی از اتاق های آن است و مردم می توانند بروند و تماشا کنند و اگر پسندیدند! شبیه همان را برای خودشان بسازند.

برای ساختن این خانه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد، نقشه و برنامه آنهم حاضر است و کافی است شما رنگ اتاق ها و پرده ها را انتخاب کنید و ده میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت بپردازید تا کار ساختن آن آغاز شود.

رئیس جمهور اضافه کرد با داشتن اینهمه زمین و بیابان و کویر، دلیل ندارد که مردم در خانه های تنگ زندگی کنند؟ ما کشوری داریم ثروتمند، بین کشورهای دیگر آبرو داریم و با کسی هم شوخی نداریم. بنا براین وای به حال کسی که از این به بعد در خانه ای کوچک و تنگ زندگی کند. این کار برای یک ابرقدرت ننگ است و ما با کسانی که از این به بعد در خانه های کوچک زندگی کنند، برخورد قاطع خواهیم کرد.

یکی از حاضران پرسید قربان اگر آن ده میلیارد پیش پرداخت را به دلار هم بدهیم قبول می کنند؟! رئیس جمهور پاسخ داد دستور داده ام در اینمورد هیچگونه ایرادی نگیرند. شما حتی مجازید پوند یا یورو بدهید.

یکی دیگر از حاضران در مورد آب و برق و تلفن وگاز این خانه ها پرسید. رئیس جمهور با لبخند پاسخ داد در این مورد هم  هیچ جای نگرانی نیست، همانطور که بارها گفته ام مملکت ما را امام زمان اداره می کند و خود آقا ترتیب همه کارها را  خواهد داد!

 

روسیه عصبانی است

 سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه از تحریم های جدید اتحادیه اروپا انتقاد کرد. وی که بسیار عصبانی به نظر می رسید گفت تا می آئیم به مقامات ایران قوت قلب بدیم که نترسین ما هواتون را داریم و صنارسه شاهی کاسبی کنیم، می زنن توی کاسه وکوزه ما. د بابا ماهم آدمیم، ما هم زن و بچه داریم، فکر ما هم باشین آخه!

 

چرتی به خاطر مردم!

چرت زدن می‌تواند قدرت خلاقیت را افزایش دهد و به حل مسائل و مشکلات کمک کند

 خدا پدر دانشگاه برکلی را بیامرزد که با تحقیقاتش به تمام شایعاتی که در مورد چرت زدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود داشت پایان داد.

سالهاست این شایعات بر سر زبانهاست که داوطلبان نمایندگی مجلس برای این خودشان را به آب و آتش می زنند که بروند در مجلس، یک حقوق بخور و نمیر چند میلیون تومانی در ماه  بگیرند و چرتشان را بزنند وگرنه خودشان بهتر از هرکسی می دانند که نه کاری از دستشان برمی آید و نه حتی اجازه نُطُق کشیدن دارند.

کمترکسی اما عقلش می رسید که چرتی که نمایندگان در جلسه علنی مجلس می زنند به خاطر مردم است چون بعد از یک چرت کوتاه و یک خورخور ملایم، قدرت آن را پیدا می کنند که مشکلات مملکت را در یک چشم بهم زدن برطرف کنند. اصل خبر و عکس خبرگزاری آلمان را که با عنوان بهترین محل ها برای چرت زدن منتشر شده است، برایتان نقل می کنم تا فکر نکنید این حرف ها را از خودم درآورده ام:

دویچه وله : براساس تحقیقاتی که در دانشگاه برکلی کالیفرنیا صورت گرفته، چرت زدن می‌تواند قدرت خلاقیت را افزایش دهد و به حل مسائل و مشکلات کمک کند.

 

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.