شهروند- آرش عزیزی: مقامات مکزیک هفته‌ی گذشته مردی مکزیکی را که به کتک زدن وحشیانه‌ی زنی اهل کالگری اعتراف کرده است، دستگیر کردند.

به گزارش گلوب اند میل، این مرد که خوزه رامون آکوستا کوئینترو نام دارد گفته سعی کرده شیلا نب را در آسانسور هتل نگاه دارد و چند باری به او مشت زده تا این‌که این زن کانادایی تقاضای کمک کرده و آن‌گاه کوئینترو در رفته است.

آقای کوئینترو، که به «ال ری» معروف است، شنبه‌ی هفته‌ی پیش در کنفرانسی خبری در شهر مازاتلان، واقع بر ساحل اقیانوس آرام، در حالی ظاهر شد که مامورین امنیتی او را احاطه کرده بودند.

کوئینترو اعتراف کرد که در اوایل صبح روز ۲۰ ژانویه وارد هتل مجلل «ریو امرالد بی» (Riu Emerald Bay) شده است و اتفاقی به خانم نب برخورده.

این مسافر سی و هفت ساله که با شوهرش به مکزیک رفته بود چند ساعت بعد در یکی از آسانسورهای هتل غرق در خون خود پیدا شد.

دادستانی ایالت سینالوآ، که مدتی پیش نیز مردی عراقی-کانادایی در آن به قتل رسید،‌ گفته کوئینترو هنگام ارتکاب جرم مست و تحت تاثیر مواد مخدر بوده است.

خانم نب، که در کالگری،‌ مدیر دفتر است، اکنون در بیمارستانی در همین شهر به سر می‌برد. خانواده‌اش از این‌که توانستند او را به این سرعت به کانادا بازگردانند بسیار خرسندند. آن‌ها در ضمن می‌گویند وضع او بهتر است و خطر جانی تهدیدش نمی‌کند.

به گزارش رسانه‌های محلی مقامات قضایی گفته‌اند آقای کوئینترو مقیم مازاتلان است و معروف است که در هتل‌های توریستی می‌چرخد و با توجه به مهارتش در زبان انگلیسی با گردشگران رابطه برقرار می‌کند.

حوادث متعددی که در سال‌های اخیر برای گردشگران در مکزیک صورت گرفته باعث شده تصویر این کشور به عنوان مهد گردشگری و تفریحات مخدوش شده باشد. با این‌همه شمار مسافرین کانادایی به مکزیک مدام افزایش یافته است (و در سال ۲۰۱۰ حدود ۱/۶ میلیون نفر بود.)‌

به گفته‌ی وزارت امور خارجه و بازرگانی بین‌المللیِ کانادا از سال ۲۰۰۵ تا کنون ۱۹۴ کانادایی در این کشور مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و ۲۴ نفر به قتل رسیده‌اند.

خانم نب پس از بازگشت به کالگری با حمایت خیره‌کننده‌ی خانواده، دوستان و کلِ‌ جامعه روبرو شده است.

بیش از ۱۰ هزار دلار کمک به شرکت کارفرمای او داده‌اند تا خرج آن درمان‌هایی بشود که بیمه‌ی بهداشتی پوشش نمی‌دهد. یک دندانپزشک و یک ارتودنتیست گفته‌اند به طور مجانی به معالجه‌ی او خواهند پرداخت.