ارائه فهرست نامزدهای نمایش انتخاباتی مجلس نهم از سوی جبهه “متحد اصولگرایی”

پس از ماه ها تلاش از سوی “مهدوی کنی” و “غلامعلی حداد عادل” برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان و آخرین مدافعان و جیره خواران خامنه ای، آنچه به نتیجه آمده است، ارائه فهرست های مختلف و ــ به قول یکی از نمایندگان مجلس ــ شعبه شعبه و شاخه شاخه شده از سوی اصولگرایانی است که تلاش بزرگان نظام را برای ایجاد اتحاد به شکست کشانده اند!

در واقع، با ارائه فهرست اسامی نامزدهای نمایش انتخاباتی مجلس نهم از سوی جبهه های “متحد اصولگرایی”، “پایداری” و “ایستادگی”، می توان نتیجه گرفت که در میان بحران های مختلف سیاسی و اقتصادی غیرقابل حل رژیم اسلامی، اختلافات و نزاع های حکومتیان بر سر کسب قدرت و نفوذ بیشتر به منظور نجات و تداوم جمهوری اسلامی هم عمیق تر و وارد مراحل جدیدتری شده اند. نزاع هایی که ــ به ظاهر ــ این بار از کنار گذاشتن اسم نمایندگانی مثل “علی مطهری”، “علی عباسپور” و “حمیدرضا کاتوزیان” ــ که هر سه از نمایندگان منتقد دولت به شمار می روند ــ از لیست “جبهه متحد” اصولگرایی نشأت گرفته اند.

در فهرستی که “جبهه متحد” ارائه داده، نه تنها از اسامی این سه نماینده منتقد دولت خبری نیست، بلکه نامزدهای حامی جریان لاریجانی هم در آن جای نگرفته اند. اقدامی که در محافل حکومت به تلاش برای کنار گذاشتن لاریجانی از ریاست مجلس آینده و سپردن صندلی آن به “حداد عادل”، پدر عروس خامنه ای تعبیر می شود که با عنوان رهبری جمعیت “رهپویان و ایثارگران انقلاب اسلامی” پدر معنوی جبهه های “پایداری ” و “ایستادگی” به شمار می رود و تاکنون قرار گرفتن اسمش به عنوان سرلیست “جبهه متحد” و جبهه “پایداری” تثبیت شده است. تصمیمی خطرساز برای اصولگرایان ریش سفید “جبهه متحد” که درصدد نجات جمهوری اسلامی و تحکیم پایگاه از دست رفته فقهی و سیاسی خامنه ای بودند و هم اکنون با تشکیل جبهه جدیدی با عنوان “منتقدان دولت دهم” می توان گفت تمام تلاشهایشان بر باد رفته است. جمهوری اسلامی یکبار دیگر از درون خود فرو ریخته است!

این جبهه جدید و دیر به صحنه نمایش آمده “منتقدان دولت دهم” را “علی مطهری” همین چند روز پیش و پس از حذف نامش از فهرست “جبهه متحد”، پایه گذاری کرده و بلافاصله هم مشخصاتش را ترسیم نموده است. علی مطهری که در مجلس هشتم در مخالفت با نوآوری های دولت احمدی نژاد در غارت و چپاول اموال مردم بسیار خبرساز بوده است، طراح سؤال از رئیس جمهور به شمار می رود. طرحی که هیئت رئیسه مجلس از ترس افشاگریهای غیرقابل پیش بینی متقابل احمدی نژاد تلاش بسیاری کرد آن را بایگانی کند و با این حال روند اوضاع به سمتی رفت که مجبور شد چند روز پیش احمدی نژاد را برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان به مجلس فرا بخواند و هم اکنون احمدی نژاد یک ماه فرصت دارد که با توجه به انتخابات پیش رو و میزان رضایتش از نتیجه آن، تصمیم بگیرد که آیا بالاخره می خواهد تهدید خود را در افشای مدارک ” فوق محرمانه” اش عملی کند یا خیر!

علی مطهری بلافاصله پس از اعلام تشکیل “جبهه منتقدان”، اظهار داشت که ” لیست جبهه منتقدان ممکن است ۱۵ نفره باشد یا به سی نفر هم برسد و اگر بتوانیم کسانی را پیدا کنیم که معیارهای مدنظر ما را داشته باشند، حتما آن ها را در لیست قرار خواهیم داد” و این که “علی عباسپور و حمیدرضا کاتوزیان دیگر نمایندگان تهران که از حضور در لیست جبهه متحد بازمانده اند نیز در لیست خواهند بود”.

او همچنین به قرار گرفتن اسم “سید ابوالحسن نواب” معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در لیستش اشاره کرده و سپس خوشحال از پیروزی و شرایط ناخواسته ای که در مقابله با حامیان و جیره خواران خامنه ای و با کنار گذاشته شدن اسمش از فهرست جبهه متحد بدان دست یافته، اضافه کرده است: ” شخصا فکر می کنم این وضعیت بهتر است. چون حداقل بنده برداشت آقایان از اصولگرایی را قبول ندارم. در برخی مبانی اصولگرایی مانند مفهوم آزادی و ولایت فقیه با آنها اختلاف داریم و من شخصا حق می دهم اسم ما را در لیست قرار ندهند”. علی مطهری که به گفته “غلامرضا مصباحی مقدم” دیگر عضو ارشد جامعه روحانیت، “آرای خفته تهران را زنده خواهد کرد”، در پایان اضافه می کند که “فکر می کنم با این شرایط رقابت جدی تر و شور انتخاباتی بیشتر خواهد بود”!

باید گفت “علی مطهری” کاملا دیر رسیده است! او نه می تواند و نه اساسا قادر است در شرایط فقدان مقبولیت و به اصطلاح مشروعیت اجتماعی جمهوری اسلامی، این رژیم را از چنگال مردم نجات داده و نقش ستاره بخت جمهوری اسلامی را بازی کند. او تنها می تواند به  دردسری برای خامنه ای تبدیل شود که تمام تلاشش ایجاد مجلسی گوش به فرمان بوده است. می تواند با جریان “منتقدان دولت دهم” و مخالفان خامنه ای و ولایت فقیه و به اصطلاح “فتنه”های دیگری که در آینده حول این جریانات شکل خواهند گرفت، یکبار دیگر اختلافات حکومتیان را در جریان نمایش انتخاباتی پیش رو تشدید و حتی همچون انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ آن را به یک انقلاب اجتماعی و خیابانی سرنوشت ساز با هدف تعیین تکلیف کل جمهوری اسلامی تبدیل نماید و همین، تنها نقش و تأثیر مثبت تمامی اقدامات و اظهارات حافظان و نگاهبانان جمهوری اسلامی در شرایط بحرانی کنونی اش است.

 علی مطهری با ایجاد جبهه “منتقدان دولت دهم”، در واقع، آن اتفاق غیرقابل پیش بینی را برای از هم پاشیدگی اصولگرایان رقم زده است. اصولگرایانی که محوریت مهدوی کنی را نپذیرفتند و با تشکیل جبهه های مختلف و ارائه لیست های متعدد، زمینه را برای تشدید و تعمیق اختلافات و سهم خواهی ها در خود این جبهه فراهم آوردند. اتفاقی که از تعمیق نزاع ها میان خودی ترین خودی ها سربرآورده است و این به هیچ وجه در شرایط حاضر و در ایران جمهوری اسلامی “شور انتخاباتی” که بتواند پایه های رژیم را تحکیم کند، نیست! تشکیل جبهه “منتقدان دولت دهم” نه زمینه ساز “شور انتخاباتی” بلکه نشاندهنده تعمیق شکاف ها و تسریع ریزش طرفداران خامنه ای در میان امواج سهمگین انقلاب و نفرت از ولایت فقیه و کل بساطی است که بیشتر از سی سال فقر، کشتار، بی حقوقی و تبعیض اسلامی را بر گرده های مردم، کارگران، زنان و جوانان تحمیل کرده است.