"ایلوزیون" (خیال) نامی است که شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی برای مجموعه ترانه های خود برگزیده است.  


شهروند ۱۲۵۴  پنجشنبه  ۵ نوامبر ۲۰۰۹


 

"ایلوزیون" (خیال) نامی است که شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی برای مجموعه ترانه های خود برگزیده است. ده ترانه رپ، که تنها دوتای آن ها قبلا به صورتی دیگر اجرا شده اند، در سی دی ایلوزیون گرد آمده اند.

"حرف زن" و "طرف ما" دو ترانه قبلا اجرا شده اند، اما هشت ترانه دیگر، با عنوان های "وقتی خدا خوابه"، "آخرین زمان"، "حسن من"، "هامون"، "همه چی دروغه"، "سارینا"، "اینک آن انسان" و "من یه دردم"، برای نخستین بار روی سی دی "ایلوزیون" تقدیم دوستداران کار شاهین نجفی می شود.

شاهین نجفی، ترانه سرا و خواننده رپ، کار خود را در عرصه موسیقی زیر زمینی در ایران آغاز کرد و چند سال پیش جلای وطن گفت. او، اکنون همراه با همسرش در شهر کلن آلمان زندگی می کند. نجفی، ترانه سرا  و خواننده ای معترض و پرخاشگر است که مفاسد حاکم بر جامعه ایران را، در ترانه های خود به چالش می کشد. او به ویژه پس از اجرای رپ معروف "ما مرد نیستیم" توجه زیادی برانگیخت و سبب شد که حتی بسیاری از علاقمندان موسیقی سنتی و ملی به موسیقی رپ روی بیاورند.

در میان ترانه های تازه ی نشسته بر سی دی ایلوزیون، از جمله سارینا به لحاظ لطافت شعر و آهنگ بسیار زیبا است و حتی به گوشی که با موسیقی رپ آشنائی چندانی نداشته باشد، خوش می نشیند.

سی دی ایلوزیون، با طرحی زیبا و خوش سلیقه از سوی "نشر پامس" منتشر شده است. نشر پامس، به مدیریت نینا انتصاری چند سال پیش در شهر کلن آلمان آغاز به کار کرد و تا به حال چند کتاب خوب با کیفیتی استثنائی و وسواسی خاص در طراحی و چاپ و صحافی، روانه بازار کتاب کرده است. بهمن فرسی و سعید میرهادی از چهره های ادبی سرشناس ایران و آلمان، در شمار نویسندگان و شاعرانی هستند که برخی از آثارشان را نشر پامس منتشر کرده است.

کارهای فنی و تدوین موزیک سی دی ایلوزیون را استودیوی صدای "مهسو" در کلن انجام داده که مدیریت آن را مهندس مهدی سوهانی به عهده دارد. سی دی را جزوه کوچکی همراهی می کند که  رپ/ترانه های  شاهین فاطمی را در بر می گیرد.