مریدی شنبه ی گذشته در جشن تولد دو تن از ساکنان منطقه، دوروتی استفنسون و لورا لاینز که در کلیسای یونایتد ریچموند هیل برگزار شد، شرکت کرد. حالا لابد می پرسید چه شده که نماینده ی مجلس به سرش زده که در جشن تولد این دو نفر شرکت کند؟ آخر جشن تولد دوروتی و لورا هر جشن تولدی نبود! آن دو دقیقا ۱۰۰ سال پیش در روز اول فوریه ی ۱۹۱۱ (یعنی سه سال پیش از جنگ جهانی اول) به دنیا آمدند و از همان موقع تا بحال هم در همین ریچموند هیل خودمان زندگی می کنند. این بود که نه تنها آقای مریدی خودش به جشن آن ها رفت که لوحه های ارسالی از ملکه الیزابت، فرماندار کل کانادا، نخست وزیر کشور، فرماندار کل استان، نخست وزیر انتاریو و البته شخص شخیص خودش را هم برد و به آن ها تقدیم کرد.

دکتر مریدی در جشن تولد دو خواهر صد ساله ریچموندهیلی

آقای مریدی به شهروند گفت: «این دو از زمان کودکی تاکنون هم کلاسی و دوست بوده اند و در این مدت در ریچموند هیل ساکن بوده اند. به گفته دوروتی در ایام کودکی او جمعیت دهکده ریچموندهیل ۶۰۰ نفر بیشتر نبوده است!»

 جمعه ی هفته ی قبل هم مریدی در مراسم افتتاح کارخانه ای به نام «شیمی فرز» شرکت کرد که به مدیریت حسن نجومی به عنوان کسب و کاری خانوادگی در شهر وان آغاز به کار کرده است. علاوه بر مریدی مقامات شهرداری وان، شهرداری منطقه ی یورک و وزیر توسعه اقتصادی انتاریو هم در محل حاضر بودند.

مریدی به شهروند گفت این کارخانه بر اساس بیش از ۳۰ سال تجربه کاری نجومی در ایران پایه گذاری شده است و کارش تولید ابزارهای دقیق و تیز توسط فرآیند فتوشیمی و الکتروفوم است که از جمله در صنعت ابزارهای پزشکی کاربرد دارد.

از راست: مصطفی نجومی - دکتر مریدی -حسن نجمومی مدیر شرکت

هفته قبل «سازمان مهندسان حرفه ای انتاریو» هم از مریدی به عنوان مهمان ویژه برای شرکت در مراسم فارغ التحصیلی مهندسان حرفه ای منطقه ی یورک که در «کانتری کلاب ریچموند هیل» برگزار می شد دعوت کرده بود. مریدی به شهروند گفت: «خوش بختانه از جمع ۲۶ نفر فارغ التحصیلان ۶ نفر ایرانی بودند که مایه ی مسرت است.»

و بالاخره سیاستمداری بدون فعالیت های محلی معنی ندارد و همین بود که نماینده ریچموند هیل روز یکشنبه در مراسمی حاضر شد که «کلوب همبستگی» ریچموند هیل برای قدردانی از زحمات یکی از داوطلبانش (فاطمه ایرجی مهمان شاهی) ترتیب داده بود. مریدی در این مراسم که در رستوران شیراز برگزار می شد به همراه ویتو اسپاتافورا، معاون شهردار ریچموند هیل، و گادوین چان، یکی از اعضای شورای شهر (که نام ایرانی «خداداد» را هم بر خود گذاشته) حاضر بود.

به زودی جلسات مجلس آغاز می شود و مجددا تمام فعالیت های نماینده ی ایرانی تبار ریچموند هیل در کوئینز پارک را هم برایتان مو به مو گزارش می کنیم که نگاهتان از صاحبان قدرت غافل نشود.