تحقیقات پلیس نشان داد ضارب سه بار به همین ایستگاه حمله کرده

 شهروند ـ آرش عزیزی: پلیس تورنتو این هفته اعلام کرد مردی که هفته‌ی گذشته برای سرقت وارد ایستگاه متروی دوپان شد و یکی از کارگران تی تی سی را به ضرب گلوله زخمی کرد پیش از این دو بار در همین ایستگاه دست به سرقتی مشابه زده است.

 مایک ارل، کارآگاه پلیس، دوشنبه‌ی این هفته در کنفرانسی خبری گفت مامورین هنوز نفهمیده‌اند چرا مظنون، که همچنان دستگیر نشده است، مدام به کارگران همین ایستگاه، دوپان، حمله می‌کند.

کارگری که روز یکشنبه با گلوله‌هایی که از پشت شیشه‌ی محافظ دریافت کرد آسیب‌هایی جدی در گردن و شانه‌ی خود دریافت کرد خوشبختانه زنده مانده و رو به بهبود است. این کارگر که ۱۰ سال برای تی تی سی کار کرده هنوز (سه‌شنبه شب) در بیمارستان است.

دزدی از ساب وی دوپان

به گفته‌ی ارل، همین فرد مظنون (که تصویر او از فیلم دوربین‌ها کاملا مشخص است) قبلا دو بار در ماه‌های ژوئن و اکتبر سال گذشته به ایستگاه متروی دوپان دستبرد زده و موفق شده مقادیر نامشخصی پول نقد بدزدد اما در دفعات قبلی کسی آسیب ندیده (گرچه ضارب کارگران را تهدید کرده است.)

لباس ضارب در هر سه مورد مشابه بوده است، صورتش پوشیده بوده و هر سه بار با تفنگ پیش آمده است. در مورد اول، در ماه‌ ژوئن، صورتش را با ماسک سفید طبی پوشانده و در مورد دوم در ماه اکتبر با پارچه‌ای سیاه.

نگرانی‌ها بابت امنیت کارگران باعث شد مقامات ارشد تی تی سی صبح دوشنبه‌ی این هفته جلسه‌ای اضطراری سازمان دهند تا این حادثه را بازبینی کنند و در این مورد صحبت کنند که چه اقدامات امنیتی را می‌توان بهبود داد یا اضافه کرد.

پس از این جلسه، اندی بایفورد، مدیر کل موقت تی تی سی (که جانشین گری وبستری شده که به خاطر مخالفتش با راب فورد، شهردار راست‌گرا، اخراج شد) به گزارشگران گفت این سازمان به فکر راه‌های مختلف برای بهبود بیشتر وضع امنیت است از جمله طراحی شیشه‌های حفاظتی. بایفورد گفت در حال حاضر این شیشه‌ها دوجداره هستند اما ضدگلوله نیستند.

بایفورد در ضمن گفت این گمان که تی تی سی پس از دو مورد سرقت قبلی در این ایستگاه کاری برای بهبود اوضاع نکرده است صحیح نیست. دوربین‌هایی نصب شده‌اند که مستقیما محل دریافت ژتون را ضبط می‌کنند، کسب اطمینان شده پول چندانی در صندوق نباشد و زنگ خطرهایی صامت نیز نصب شده که اتفاقا شب یکشنبه یکی از همان‌ها به صدا درآمد. او در ضمن گفت به نظرش طراحی ایستگاه دوپان، که محل بسیاری حوادث این چنینی بوده است، مشکل خاصی ندارد که باعث این حوادث شده باشد.

داگ فورد، نماینده شورای شهر از اتوبیکو، گفت بهبود امنیت تی تی سی کار خود تی تی سی است، اما پیشنهاد کرد شاید وقت آن رسیده که سیستم دریافت هزینه‌ی سفر کاملا اتوماتیک شود و نیاز به کارگران دریافت‌کننده نداشته باشد همان‌طور که در شهر نیویورک چنین است.

بایفورد در ارائه گزارش خود یادآوری کرد که هر روز به طور متوسط دو کارگر تی تی سی مورد تهاجم قرار می‌گیرند.